REKLAMA
  1. SPIDER'S WEB
  2. Technologie
  3. Tech

Najlepsze programy biurowe. Co kupić, gdy LibreOffice nie wystarcza?

Wybierając zestaw usług biurowych, trzeba wziąć pod uwagę rozmaite potrzeby. Dokumenty, wykresy, prezentacje, arkusze - zwykle potrzeba do tego kilku aplikacji. W darmowej wersji wiele osób korzysta z LibreOffice, ale co, gdy to nie wystarcza?

programy-biurowe-porownanie.jpg
REKLAMA

Z tego artykułu dowiesz się o:

REKLAMA

- iWork

Microsoft Office - najlepszy czy najpopularniejszy?

Oprogramowanie Microsoft Office 365 jest w tym temacie zdecydowanie najpopularniejszym rozwiązaniem. To produkt Microsoftu, a samo to daje nam pewne poczucie jakości. Programy te są łatwo dostępne, ponieważ często są już zainstalowane na naszych urządzeniach z Windowsem. Dlaczego warto więc inwestować w ich pełne wersje?

Oprogramowanie Microsoft Office 365 daje nam dostęp do wszystkich swoich usług - Word - arkusza tekstowego, Excel - arkusza kalkulacyjnego, PowerPoint - programu do tworzenia prezentacji, OneNote - notatnika, OneDrive - dysku w chmurze, Outlook - poczty elektronicznej, Teams - programu do pracy zespołowej, Access do organizowania danych i tworzenia raportów oraz Publisher do tworzenia materiałów marketingowych, np. wizytówek. Dwa ostatnie obsługiwane są jednak tylko na PC z Windowsem i dostępne w wersjach biznesowych. Wszystkie usługi Microsoft są jednak profesjonalne, pełne przydatnych funkcji i właściwie nie można im nic zarzucić.

Google Workspace - same zalety?

Google Workspace znane było wcześniej jako G Suite. Pakiet zapewnia dostęp do wszystkich dostępnych funkcji Google, czyli Dysku w chmurze, Kalendarza Google, poczty Gmail, Google Meet i Chat - programów do komunikowania online, arkusza do tworzenia dokumentów tekstowych i kalkulacyjnych, programu do tworzenia prezentacji, kreatora ankiet, witryn, notatek oraz Apps Script - platformy do tworzenia aplikacji. 

Z podstawowej wersji każdej z tych usług możemy oczywiście korzystać za darmo, jeśli tylko posiadamy konto Google. Jeśli jednak potrzebujemy więcej miejsca na dysku na nasze pliki i dokumenty, możliwości tworzenia spotkań online dla kilkuset osób czy dodatkowych zabezpieczeń naszego konta, warto zaopatrzyć się w jedną z opcji biznesowych.

Apache OpenOffice - stare rozwiązanie pod nową nazwą

Apache OpenOffice wcześniej funkcjonował po prostu jako Open Office i pewnie pod tą nazwą go kojarzycie. Aby korzystać z oprogramowania, wystarczy wejść na stronę usługi, wybrać oprogramowanie - Windows, iOS lub Linux - i ściągnąć pakiet. Możemy z niego korzystać zarówno w celach prywatnych, jak i zawodowych, zainstalować na nieograniczonej ilości komputerów oraz kopiować w celu udostępnienia członkom rodziny czy znajomym. Pozwala tworzyć dokumenty tekstowe, prezentacje, arkusze kalkulacyjne oraz otwierać pliki zapisane w innych programach biurowych, tak jak swoi konkurenci.

W skład pakietu wchodzi Writer - edytor tekstu, Calc - arkusz kalkulacyjny, Draw - program do tworzenia grafik, Impress - program do tworzenia prezentacji, Base - program do zarządzania bazami danych i tworzenia raportów oraz Math - program do tworzenia wzorów i równań matematycznych.

WordPerfect Office jako alternatywa dla LibreOffice

WordPerfect powstało już w 1979 r., więc jest to prawdziwy staruszek w rodzinie oprogramowań biurowych i jeden z pierwszych rywali Microsoftu. W latach 90-tych został jednak kupiony przez kanadyjską firmę Corel, która do dziś zajmuje się jego uaktualnianiem i ulepszaniem.

WordPerfect to usługa zapewniająca dostęp do dokumentów tekstowych, arkusza kalkulacyjnego Quattro Pro, programu do tworzenia prezentacji Presentations, a także takich rozwiązań jak eBook Publisher, WordPerfect Lightning do otwierania dokumentów czy AfterShot 3 - programu do obróbki zdjęć.

Rozwiązanie dla klientów Apple - iWork

Apple iWork to pakiet biurowy stworzony z myślą o użytkownikach oprogramowania macOS. Usługi nazwane Pages, Numbers i Keynote to odpowiednio dokumenty tekstowe, arkusze kalkulacyjne oraz prezentacje. Wszystko to jest zsynchronizowane z iCloud, dzięki czemu możemy łatwo udostępniać nasze pliki innym użytkownikom. Aplikacja działa zarówno na komputerach, jaki i telefonach czy tabletach. Co ciekawe, dostęp do iWork możemy uzyskać nie będąc posiadaczami sprzętu Apple  poprzez zalogowanie się do iCloud z innej przeglądarki, np. Chrome, jednak nie są tam dostępne wszystkie funkcje iWork. Ta opcja przyda się więc raczej, jeśli będziemy musieli nagle dokończyć pracę na sprzęcie z innym oprogramowaniem, ale warto o tym pamiętać.

Porównanie cenowe programów

Programy, z których możecie korzystać za darmo, to iWork od Apple, Apache OpenOffice oraz Google Workspace w podstawowej wersji. 

Ceny Microsoft Office 365 podzielone są w zależności od potrzeb - dla użytkowników domowych, firm oraz dużych przedsiębiorstw. Zaczynają się od 299,99 zł rocznie za opcję domową na jednego użytkownika, natomiast w wersjach firmowych płaci się miesięcznie za każdego użytkownika, dlatego po konkretne informacje warto zajrzeć na stronę Microsoftu.

REKLAMA

Ceny płatnych pakietów Google Workspace w zależności od pakietu wahają się między 23 a 69 zł miesięcznie, jednak można najpierw skorzystać z bezpłatnego okresu próbnego przez 14 dni. 


WordPerfect Office możecie wypróbować przez 60 dni za darmo bez konieczności podawania danych karty kredytowej, a jeśli wam się spodoba - zaopatrzyć się w jedną z dostępnych opcji - Standard, Professional lub Home & Student. Ceny wahają się od 99,99 $ za pakiet studencki do 399,99 $ za wersję profesjonalną.

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA