Operatorzy  / News

Dobra wiadomość: ESIM w T-Mobile. Zła wiadomość: tylko dla firm

T-Mobile jest drugim z polskich operatorów, który wprowadza wsparcie dla standardu ESIM. Niestety w tym przypadku ucieszą się z tego wyłącznie klienci korporacyjni.

Pierwszą siecią, która wprowadziła wsparcie dla standardu ESIM w Polsce, był Orange. Pomarańczowy operator zdecydował się na to już pod koniec 2018 r. z myślą o wsparciu pierwszych sprzętów Apple’a wykorzystujących wirtualne karty SIM, którymi były iPhone XS oraz iPhone XS Max. Na kolejną sieć czekaliśmy ponad półtora roku, a w dodatku spotkała nas przy tym przykra niespodzianka.

ESIM w T-Mobile nie dla wszystkich

Wsparcie wirtualnych kart SIM nie pojawi się, przynajmniej na razie, w ofertach dla klientów indywidualnych. W ich przypadku nadal trzeba odbierać od operatora fizyczne karty SIM. Wsparcie dla modułu ESIM w urządzeniach marki Apple oraz Samsung pojawiło się na razie jedynie w taryfach T-Mobile dla firm.

Aby wgrać wirtualną kartę SIM, wystarczy zeskanować kod QR. ESIM w T-Mobile ma jednak przede wszystkim ułatwić konfigurację smartfonów w przedsiębiorstwach i łączy się z ofertą usług bezpieczeństwa. Dzięki tym rozwiązaniom klienci korporacyjni mogą przygotować zdalnie nawet znaczną liczbę terminali.

Masowej aktywacji usług mobilnych można dokonać w urządzeniach zakupionych w T-Mobile.

Operator oficjalnie będzie wspierał ESIM w tych sprzętach, które klienci zakupią bezpośrednio u niego. Wśród nich znalazły się zarówno smartfony, jak i tablety firm Apple oraz Samsung. Pełna lista wspieranych urządzeń mobilnych prezentuje się następująco:

  • iPhone XS, iPhone XS Max, iPhone XR;
  • iPhone 11, iPhone 11 Pro, iPhone 11 Pro Max;
  • iPhone SE (2 gen);
  • iPad Pro 11” (2 gen. 2020), iPad Pro 11” (1 gen. 2018);
  • iPad Pro 12,9” (4 gen. 2020), iPad Pro 12,9” (3 gen. 2018), iPad Pro 12,9” (2 gen. 2017), iPad Pro 10,5” (2017);
  • iPad Air (3 gen. 2019), iPad (7 gen. 2019), iPad (6 gen. 2018), iPad (5 gen. 2017), iPad mini (5 gen. 2019)
  • Samsung Galaxy S20, Samsung Galaxy S20+;
  • Samsung Galaxy S20 Ultra, Samsung Galaxy Note 20, Samsung Galaxy Note 20 Ultra.

T-Mobile przy tym przypomina, że ESIM to nie jest jedyne rozwiązane dla klientów biznesowych, które ułatwia szybkie i sprawne aktywowanie usługi i zarządzanie urządzeniami. Firma oferuje swoim klientom korporacyjnym pakiet bezpieczeństwa Cyber Guard (oparty o analizę big data oraz sztuczną inteligencję, analizuje i wykrywa cyberzagrożenia już na poziomie sieci).

W ofercie operatora pojawiło się wsparcie dla usług z kategorii MDM (Mobile Device Management, możliwość zdalnej konfiguracji i kontroli urządzeń mobilnych). Firma chwali się, że oferuje zarówno Apple Device Enrollment Program (automatyczna instalacja MDM na terminalach Apple), jak i KNOX (ułatwiony proces instalacji MDM na urządzeniach marki Samsung).

Co dalej z ESIM w T-Mobile?

Operator obiecuje, że w kolejnych miesiącach wykorzysta ESIM, by podobnie jak Orange oferować klientom możliwość korzystania z tego samego numeru na różnych urządzeniach. Zapowiedziano też oficjalnie wsparcie ESIM w mniejszych firmach oraz w taryfach klientów indywidualnych.

Nie przegap nowych tekstów. Obserwuj Spider's Web w Google News.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst