Drżyj, Xiaomi. Realme wchodzi na nasz rynek i ma wszystko, by przekonać do siebie Polaków
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, Polacy ceniący sobie znakomity stosunek ceny do jakości w smartfonach mogą otrzymać nowego faworyta.
Marka Realme jest obecnie najprężniej rozwijającym się wytwórcą smartfonów na świecie. Brand, który zaczynał jako „biedniejszy kuzyn” marki Oppo (coś jak Honor względem Huaweia) dziś błyszczy w świetle raptownego wzrostu – żaden inny producent nie skoczył aż o 808 proc. w ciągu jednego roku.
O tym, że Realme wejdzie do Polski, wiadomo już od jakiegoś czasu. Niedawno pojawiła się polskojęzyczna strona internetowa producenta, polskojęzyczne media społecznościowe Realme, jak również… pierwsze kontakty z mediami.
Polska stanowi bowiem ważny element na mapie ekspansji Realme na Starym Kontynencie – to tutaj chiński producent ma swoją wschodnioeuropejską centralę.
Tym sposobem miałem przyjemność porozmawiać z Jasonem Guo – dyrektorem Realme na Europę wschodnią – i dowiedzieć się nieco więcej o planach Realme względem naszego kraju i o tym, jak firma zamierza przełamać silną pozycję konkurentów, będących w Polsce od długiego czasu, mających u nas swoich fanów i oddanych konsumentów.
Gwoli wyjaśnienia: wywiad odbył się, nim WHO ogłosiło pandemię, a świat zamknął się w domach. Wiadomym jest, że w obecnej sytuacji ten debiut straci nieco impetu. Zresztą, już teraz widzimy pierwszy wpływ koronawirusa na Realme – zaplanowana na 24 marca premiera smartfonów Realme 6 została najpierw przesunięta o tydzień, na 31 marca, a teraz ponownie, na 2 kwietnia.
Tym niemniej debiut Realme nad Wisłą powinien ucieszyć każdego fana nowych technologii.
Nie bez powodu te smartfony cieszą się tak ogromnym wzrostem popularności w innych krajach – pod względem stosunku ceny do oferowanej jakości, Realme zdaje się wyprzedzać nawet Xiaomi.
Dlatego nie dziwię się, że Jason Guo w naszej rozmowie wykazuje ogromne przeświadczenie o sukcesie debiutu Realme w Polsce. Jak pokazały już przykłady wspomnianego Xiaomi, czy choćby Honora i Oppo, chińskie marki padają u nas na żyzną glebę – ostatecznie w Polsce lubimy dostawać jak najwięcej, za jak najmniej. A to właśnie oferuje marka Realme.
Łukasz Kotkowski, Spider’s Web: Zacznijmy od podstaw: jak poprawnie wymawiać nazwę "Realme"? Słyszałem już ze cztery wersje, jak mówi się w Chinach?
Jason Guo, dyrektor Realme na Europę wschodnią: W Chinach wymawiamy „zhenwo”, a „realme” [Czyt: ril mi, jak w języku angielskim – przyp. red.] w innych krajach. Zhenwo oznacza „prawdziwy ja”. 😊
Jak to się stało, że Polska będzie sercem nowego regionu?
Wejście na polski rynek to kolejny krok w kierunku stania się najszybciej rozwijającą się marką smartfonów na świecie. Polska jest największym krajem i kluczowym rynkiem w Europie Środkowej, sukces na polskim rynku będzie siłą napędową sukcesu na innych rynkach w regionie. Jak zauważamy z publikacji w polskich mediach, ludzie tutaj naprawdę czekają na naszą markę.
Dlaczego teraz? Czy wejście Realme na Stary Kontynent było planowane od długiego czasu, czy może do przyspieszenia całego procesu przyczyniła się coraz szersza luka po Huaweiu?
Po wprowadzeniu marki do Indii i Chin przyszła kolej na Europę. Realme oficjalnie pojawiło się 15 października 2019 r. z wysoko cenionym flagowym smartfonem ze świetnymi podzespołami (procesor Snapdragon 855+, ekran Super AMOLED 90 Hz).
Od samego początku marka miała bardzo ambitny plan i jest głęboko zaangażowana w rynek europejski, dlatego jest już obecna na kluczowych rynkach, takich jak Wielka Brytania, Francja, Włochy, Niemcy oraz Polska.
Nasza marka weszła z ogromnym sukcesem na inne rynki azjatyckie, znajduje się obecnie wśród 4 najpopularniejszych marek w Indiach, TOP 5 w Indonezji, a globalnie stała się 7 największym producentem smartfonów.
Ogólnoświatowy wzrost sprzedaży rok do roku wyniósł aż 808%, co sprawia, że staliśmy się najszybciej rosnącą marką smartfonów na świecie. Warte odnotowania jest to, że w Hiszpanii już po półtora miesiąca weszliśmy do TOP 5 sprzedaży.
Mówiąc o Huawei - jeden arcyrywal co prawda stracił na znaczeniu w Europie, ale konkurencji nie brakuje. Jak Realme ma zamiar przekonać polskiego i europejskiego konsumenta, żeby wybrać ich telefony zamiast grających w tej samej półce cenowej OnePlusa czy Xiaomi, o Samsungu nie wspominając?
Hasłem Realme jest „Dare to Leap” („odważ się wykonać skok”), przeskakiwać na kolejny poziom pod względem wydajności, wzornictwa i jakości, co znajduje odzwierciedlenie w naszych produktach.
W najbliższym czasie Realme wprowadzi na rynek nowe produkty, w tym smartfony 5G i akcesoria IoT, obejmujące wszystkie segmenty cenowe. Ogólnie rzecz biorąc, porównywanie z innymi markami nie jest dla nas priorytetem. Realme to młoda marka zbudowana przez młody zespół, który stawia czoła młodym konsumentom – i to jest dla nas kluczowe. A konkurencja między markami smartfonów przynosi korzyści dla użytkowników.
Co tak na dobrą sprawę wyróżnia Realme na tle wyżej wymienionych rywali? Chodzi tylko o cenę, czy może marka ma do zaoferowania coś jeszcze, czego na pierwszy rzut oka nie widać?
Realme bardzo dobrze rozumie potrzeby klientów. Marka postawiła sobie za cel odświeżenie rynku, a wyniki sprzedaży potwierdzają, że był to właściwy kierunek. To, czego nie widać na pierwszy rzut oka, to wydajność produktów.
To w połączeniu z innowacyjną technologią i modnym designem pozwoliło osiągnąć wzrost o 808% w 2019 roku. Takie podejście pomogło nam stać się jedną z 5 najlepiej sprzedających się marek smartfonów w Hiszpanii.
Chcemy być „popularyzatorem technologii”, wprowadzać najnowsze technologie do różnych segmentów cenowych. Kwestie techniczne i funkcyjne stosowane przez Realme opierają się na dogłębnych badaniach konsumenckich, dlatego jesteśmy w stanie w pełni zaspokajać ich potrzeby.
Nasz Realme X50 Pro pojawił się w Europie 24 lutego. Mimo że 5G nie pojawia się jeszcze w Europie, jesteśmy pionierami i będziemy gotowi, gdy nadejdzie ten moment. Ciężko pracujemy z naszymi partnerami, aby 5G stało się rzeczywistością. Na zbliżającej się premierze w Polsce zobaczysz, jak wprowadzamy pierwszy ekran z odświeżaniem 90 Hz i aparat 64MP.
Pomówmy o konkretach. Realme wchodzi do Polski - jak będzie wyglądać dystrybucja i marketing? Gdzie polski klient będzie mógł nabyć smartfon Realme i czy możemy spodziewać się wielkich kampanii medialnych, promujących nowego gracza nad Wisłą?
Nawiązaliśmy już współpracę z głównymi detalistami, takimi jak X-KOM, RTV EURO AGD czy Media Expert. Realme ma lokalny zespół prowadzący kampanie marketingowe. Wierzymy, że Polacy docenią wysoki stosunek jakości do ceny naszych urządzeń.
Obecnie skupiamy się na tych aspektach, które są ważne dla młodych konsumentów. Pracujemy nad tym, aby zapewnić im jak najwięcej frajdy z używania naszych produktów, to jedna z naszych kluczowych przewag konkurencyjnych. Chcemy dostarczać produkty w różnych przedziałach cenowych, aby zaspokoić potrzeby różnych osób, zwłaszcza średniej klasy dla młodych ludzi, ale cena nie jest najważniejszym czynnikiem. Kierujemy się tworzeniem produktów, które spełniają potrzeby potencjalnych użytkowników.
Co ze sprzedażą operatorską? Kiedy możemy się spodziewać smartfonów Realme w telekomach?
Realme ma strategię współpracy z operatorami i ta współpraca jest bardzo ważna. Klienci nie będą musieli długo czekać na telefony komórkowe w sieciach komórkowych, ale na chwilę obecną jest za wcześnie, aby o tym mówić.