REKLAMA

Abstra wierzy, że podcasty mają siłę, której nie można dłużej ignorować. Poczekamy, usłyszymy

Storia by Abstra ma nie tylko zrzeszać twórców podcastów i produkować nowe treści, ale też przekonać biznes, że podcasty mają siłę, której nie można dłużej w Polsce ignorować. 

Abstrachuje podcasty Storia by Abstra
REKLAMA
REKLAMA

Rynek podcastów w Polsce, choć jeszcze niewielki, rośnie w tempie zachwycającym każdego miłośnika tego medium. Utrzymująca się od dekady na zachodzie popularność tej formuły dowodzi, że to nie jest chwilowa moda, ale gatunek, z którym warto się liczyć. Wreszcie zaczęto to dostrzegać także w Polsce.

Storia by Abstra to doświadczenie Abstrachuje i części najlepszych polskich podcasterów.

Storia ma na siebie trzy pomysły. Po pierwsze chce tworzyć, produkować i wskrzeszać z martwych własne wideopodcasty. Część już istnieje, część dopiero pojawia się na rynku. YouTuberzy, związani z firmą, chętnie próbują swoich sił w nowym formacie – sukcesem już teraz może się pojawić choćby Foot Truck, czyli rozszerzenie kanału Foot Truck Live. Do tego we własnej stajni Abstra znajdują się takie podcasty jak Zawodowcy, Dla Pieniędzy czy ProTube.

Po drugie Storia chce łączyć najlepszych podcasterów, którzy chcą z firmą wspólpracować, w Storia Podcast Network. W ramach sieci twórcy mogą korzystać z infrastruktury Abstra, uzyskać pomoc w produkcji i postprodukcji materiałów, a także wsparcie i know-how kolegów po fachu.

Sieć łączy 25 podcastów z różnych dziedzin, wśród nich są Nerdy nocą, Porozmawiajmy o IT czy bardzo popularne Kryminatorium.

Jednak to trzecia część działalności Stroii wydaje się najciekawsza. To ona może mieć największy wpływ na zmianę podcastowego krajobrazu w Polsce.

Storia chce robić podcasty dla firm – Podcast as a Service.

Abstra chce nawiązać współpracę z różnymi markami, które są zainteresowane komunikowaniem się z klientami, pracownikami lub kontrahentami właśnie za pomocą podcastów. O ile takie rozwiązanie nie jest w Polsce specjalnie popularne, to na Zachodzie tego typu projekty cieszą się powodzeniem.

Swoją serię The Sauce ma McDonald's, DTR przez rok prowadził Tinder, a niedawno mogliśmy z wypiekami na twarzy słuchać podcastu Chernobyl firmowanego przez HBO. Choć szefowie projektu nie chcą ujawniać szczegółów w trakcie negocjacji, zdradzają, że pomysł spotkał się z zaskakująco dużym zainteresowaniem rynku.

REKLAMA

Na tym aspekcie opierać się będzie na razie finansowanie projektu. Obecnie Storia ma zarabiać przede wszystkim na Podcast as a Service i współpracy komercyjnej, czyli po prostu reklamach. W przyszłości jednak szefowie projektu nie wykluczają przejścia części podcastów na model subskrypcyjny.

Za podcasty w Polsce, jak zawsze, trzymam kciuki.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA