Co dalej z Huaweiem? Te modele dostaną Androida Q. A co z Windowsem i Sklepem Play?
Huawei stworzył witrynę internetową, w której prostuje nieprawdziwe informacje krążące na temat jego produktów. Jasno odpowiada, co konflikt z amerykańskim rządem oznacza dla posiadaczy jego urządzeń.
Huawei znajduje się aktualnie w paskudnej sytuacji. W najbardziej pesymistycznym ze scenariuszy, firma ta na skutek trafienia na tak zwaną czarną listę Trumpa może być zmuszona do całkowitego wycofania się z zachodnich rynków, przynajmniej jeśli chodzi o elektronikę konsumencką.
To samo Huawei jest jednak jednym z liderów rynkowych w ujęciu sprzedażowym. Dziesiątki milionów jego urządzeń znajdują się w rękach zaniepokojonych konsumentów, którzy nie są pewni, czy ich urządzenia zachowają dotychczasową funkcjonalność oraz czy będą objęte wsparciem technicznym. Zwłaszcza że w Sieci i w mediach krąży wiele sprzecznych ze sobą informacji na ten temat.
Huawei przygotował więc witrynę, mającą rozwiać wszelkie wątpliwości. Na razie nie jest dostępna w języku polskim, więc pozwalamy sobie na powtórzenie w rodzimym języku to, co ma do powiedzenia Huawei.
Mit 1: Telefony i tablety Huawei nie będą już otrzymywać aktualizacji serwisowych.
To nieprawda. Huawei zapewnia, że wsparcie techniczne nie wygasa. Wierzymy: sankcje w żaden sposób nie powstrzymują firmy od serwisowania wypuszczonego już na rynek oprogramowania.
Mit 2: Android zostanie automatycznie odinstalowany z telefonów i tabletów Huawei.
Wow. Nawet nie wiedziałem, że po Sieci krąży tak absurdalna plotka. To oczywiście nieprawda.
Mit 3: Użytkownicy urządzeń Huawei stracą dostęp do usług amerykańskich firm, takich jak Facebook czy Instagram.
Ponownie, nieprawda. Użytkownicy dostępnych na rynku urządzeń mogą i będą mogli pobierać i instalować aplikacje jak do tej pory.
Mit 4: Windows przestanie działać na urządzeniach Huawei.
Ponownie, nieprawda. Oprogramowanie Microsoftu będzie niezmiennie serwisowane, a także będzie otrzymywać aktualizacje rozwojowe na urządzeniach Huawei.
Mit 5: Przywrócenie urządzeń Huawei do ustawień fabrycznych odetnie dostęp do Usług Play Google’a.
Nie. Zresetowanie urządzenia nic nie zmieni. Można je zarejestrować nawet na nowe Konto Google, a Usługi Play bez żadnego problemu zostaną na nim aktywowane.
Mit 6: Będą problemy z serwisem gwarancyjnym.
Huawei zapewnia, że będzie honorował wszystkie zgłoszone do naprawy i objęte gwarancją urządzenia. Choć, co ciekawe, nie ma mowy o oficjalnym serwisie pogwarancyjnym.
Mit 7: Funkcjonalność urządzeń Huawei zostanie ograniczona w inny sposób.
Po raz wtóry: nie. Dostępne na rynku urządzenia – te w obrocie i w użytku – będą funkcjonować tak, jak do tej pory.
Mit 8: Huawei już nie będzie sprzedawał telefonów.
Firma zapewnia, że będzie wręcz przeciwnie, że nadal zamierza być na tym rynku i w niego inwestować. Choć to może być akurat półprawdą: jest bardzo możliwe, że będzie zmuszona ograniczyć się do lokalnego rynku chińskiego.
Mit 9: P30 i P30 Pro nie dostaną aktualizacji do Androida Q.
Huawei opublikował listę telefonów, które otrzymają aktualizację do nowszej wersji Androida. Lista nie jest zamknięta, mogą się na niej pojawić dodatkowe modele.
Aktualna lista:
- P30 Pro
- P30
- Mate 20
- Mate 20 Pro
- PORSCHE DESIGN Mate 20 RS
- P30 lite
- P smart 2019
- P smart+ 2019
- P smart Z
- Mate 20 X
- Mate 20 X (5G)
- P20 Pro
- P20
- Mate 10 Pro
- PORSCHE DESIGN Mate 10
- Mate 10
- Mate 20 Lite