Sprzęt  / News

Consumer Reports posypuje głowę popiołem. Po roku Surface wraca na listę rekomendowanych sprzętów

Consumer Reports to bezstronna instytucja, niezależna od komercyjnych podmiotów. Powinna cieszyć się naszym zaufaniem, a tymczasem po wielu kontrowersjach dopiero teraz koryguje swoją ocenę urządzeń Surface.

Jaki jest Surface? Do niedawna, gdybyśmy zapytali o to non-profitową, pro-konsumencką organizację Consumer Reports, okazałoby się, że to awaryjne sprzęty, których nie warto kupować. Według tej organizacji i jej badań, co czwarty Surface ulega jakiejś awarii w średnio dwa lata po zakupie. To okazało się niemałym problemem dla Microsoftu, bowiem CR jest organizacją szanowaną, a jej opinia miała negatywny wpływ na kondycję całej marki.

Microsoft oczywiście zareagował. Stwierdził, że według jego własnych badań znacznie mniej niż 25 proc. urządzeń Surface psuje się w przeciągu 1-2 lat. Dodatkowo, jak twierdzi, mniej niż co setny sprzedany Surface jest zgłaszany do serwisu z uwagi na problemy, co Microsoft określa jako rekordowo niski parametr.

Stronę Microsoftu wsparły badania przeprowadzone przez IPSOS, na terenie Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii. Niemiec, Francji, Chin, Japonii i Australii. Według tych badań, 98 proc. posiadaczy urządzeń Surface Pro 4 i Surface Book wyraża pełną satysfakcję z zakupionych przez nich produktów.

Dlaczego więc Consumer Reports nie rekomendował urządzeń Surface? Sprawa wyglądała… dziwnie.

Badanie CR obejęło okres lat 2014-2017. A więc te raportowane psujące się urządzenia to w dużej mierze dawno niesprzedawane już urządzenia Surface 2 i Surface Pro 2. Dodatkowo, faktycznie problematyczne tuż po premierze Surface Pro 4 i Surface Book pierwszej generacji otrzymały stosowne aktualizacje eliminujące niedogodności powodowane przez procesor Skylake.

Co więcej, organizacja w ogóle nie brała pod uwagę liczby zwrotów urządzeń Surface czy też ich reklamacji. Zamiast tego przeprowadziła ona ankietę na 90 741 posiadaczach komputerów PC, w tym Apple’a, Della, Asusa i HP. Nie jest jasne, jaka część ankietowanych posiadała urządzenie Surface i jak stare były to urządzenia.

Consumer Reports zreflektował się po roku. Microsoft Surface znów jest rekomendowanym zakupem.

Jak czytamy na stronie organizacji, Surface nie jest już podejrzewany o wysoką awaryjność względem urządzeń innych firm. Dlatego też organizacja przywraca tym urządzeniom status rekomendowanego zakupu. To bardzo istotne dla marki – wielu konsumentów w Stanach Zjednoczonych traktuje raporty tej organizacji jako podstawowe źródło wiedzy na temat tego co warto kupić, a od czego trzymać się z daleka.

Rekomendowane są Surface Pro, Surface Laptop i Surface Book 2. Co ciekawe, na listę tę nie trafił najnowszy członek rodziny tabletów Microsoftu, a więc Surface Go. Tym razem jednak powodem nie jest wysoka awaryjność a niska wydajność w pracy wielozadaniowej. Argument jak najbardziej zasadny.

Wszystko więc wraca do normy. Szkoda tylko, że korekta tej informacji trwała aż rok. A szczególnie rozczarowuje, że nawet tak poważna i bezstronna organizacja musi być przez nas traktowana z ograniczonym zaufaniem…

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst