REKLAMA

mBank uruchamia internetowe pogotowie

Czy nam się to podoba, czy nie cały czas rośnie liczba oszustw internetowych. Te wycelowane w nasze finanse niekoniecznie zaczynają się na samych serwisach bankowych. W odpowiedzi na ten trend mBank uruchamia wsparcie w zakresie bezpieczeństwa w sieci, także w serwisach pocztowych i społecznościowych.

mBank idzie w eko
REKLAMA

mAkcelerator, fundusz założony przez mBank, którego celem jest rozwój i komercjalizacja najnowocześniejszych technologii – zainwestował właśnie w Centrum Bezpieczeństwa Cyfrowego (CBC), firmę z dziedziny bezpieczeństwa IT. Swoje usługi w pierwszej kolejności – bezpłatnie – zaoferuje klientom mBanku.

REKLAMA

mBank pogotowie online - nie tylko w banku, ale dla całej Sieci.

Pierwszą taką usługą jest CyberRescue, czyli całodobowe wsparcie w zakresie bezpieczeństwa w Sieci. Jest to niczym nieograniczona pomoc, dostępna non-stop, działająca jak prywatne pogotowie online.

W ramach tej usługi specjaliści CBC pomogą klientom zdalnie (telefonicznie, SMS-em, mailem i przez czat) w razie wystąpienia ataku hackerskiego, zawirusowania komputera lub telefonu, utraty haseł do logowania w serwisach internetowych, a także w innych przypadkach, gdy użytkownik potrzebuje wsparcia w sieci.

W planach jest też biometria behawioralna.

To rozwiązanie zapewnia użytkownikom wsparcie w świecie online analogiczne do tego, które jako bank gwarantujemy w zakresie bezpieczeństwa systemów i pieniędzy – mówi Jacek Iljin, dyrektor zarządzający w pionie bankowości detalicznej mBanku.

W przyszłości Centrum Bezpieczeństwa Cyfrowego ma uruchomić dodatkowe zabezpieczenie dla klientów korzystających z bankowości online – w postaci biometrii behawioralnej.

Usługa jak najbardziej na czasie.

Inicjatywa mBanku jest godna pochwalenia. Pogotowie online wpisuje się w czas, w którym wreszcie zaczynamy zwracać większą uwagę na swoje rozporoszone po sieci dane osobowe, mogące też przecież być wykorzystywane przez przestępców.

W ostatnich tygodniach drzwi do tego pokoju z hukiem otworzyła afera Facebooka. Ale przecież to nie pierwszy taki przypadek w historii. Wcześniej, także w Polsce, mieliśmy do czynienia z atakami bezpośrednio skierowanymi w banki.

REKLAMA

Żeby wilk był syty i owca cała.

Ponieważ większość z nas ma konto na Facebooku, to strach przed udostępnianiem swoich danych podmiotom trzecim też stał się siłą rzeczy gremialny. I jest to również fundament do budowania nowych strategii, które mają nęcić właśnie bezpieczeństwem sieciowym.

Nie ma przypadku w tym, że w komunikacie prasowym mBanku o pogotowiu online podkreślone jest stwierdzenie, że dla ich klientów usługa jest bezpłatna. Czyli co trzeba zrobić, żeby w tym kontekście faktycznie mieć dostęp do wsparcia internetowego? Wiadomo: stać się (o ile rzecz jasna jeszcze nie jesteś) klientem mBanku. Coś za coś.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-12-03T21:38:35+01:00
Aktualizacja: 2025-12-03T21:08:50+01:00
Aktualizacja: 2025-12-03T19:43:37+01:00
Aktualizacja: 2025-12-03T18:39:49+01:00
Aktualizacja: 2025-12-03T18:09:38+01:00
Aktualizacja: 2025-12-03T17:33:59+01:00
Aktualizacja: 2025-12-03T16:36:07+01:00
Aktualizacja: 2025-12-03T15:59:28+01:00
Aktualizacja: 2025-12-03T15:53:58+01:00
Aktualizacja: 2025-12-03T14:01:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-03T13:03:21+01:00
Aktualizacja: 2025-12-03T12:01:48+01:00
Aktualizacja: 2025-12-03T11:55:17+01:00
Aktualizacja: 2025-12-03T10:49:20+01:00
Aktualizacja: 2025-12-03T10:39:36+01:00
Aktualizacja: 2025-12-03T09:24:38+01:00
Aktualizacja: 2025-12-03T09:00:52+01:00
Aktualizacja: 2025-12-03T06:51:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-03T06:48:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-03T05:23:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-02T20:12:32+01:00
Aktualizacja: 2025-12-02T18:45:36+01:00
Aktualizacja: 2025-12-02T18:41:43+01:00
Aktualizacja: 2025-12-02T17:58:34+01:00
Aktualizacja: 2025-12-02T17:54:14+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA