REKLAMA

Przez trzy lata zarządzał Frisco, a teraz pozyskał inwestorów dla Daily, dowożącego jedzenie w Warszawie

To Nicolas Jedraszak, współzałożyciel Daily, które przejmuje zamówienia z restauracji i dostarcza je klientom. W Daily właśnie zainwestowały dwa fundusze.

Daily, zajmujące się dowożeniem jedzenia, z dwoma inwestorami
REKLAMA

Pierwszy to Zernike Meta Ventures, który w swoim portfelu ma m.in. interaktywną zabawkę - robota Photon, uczącego dzieci programowania. A drugi to Alfabeat, fundusz działający w ramach programu BRIdge Alfa prowadzonego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Kwota inwestycji nie została ujawniona.

REKLAMA

Czym jest Daily?

Daily powstało na początku 2016 roku w Warszawie, gdzie też obecnie działa. Firma zajmuje się dowozem zamówień z restauracji, piekarni, cukierni i sklepów delikatesowych. W stolicy bardzo często można zobaczyć jej kurierów pędzących na rowerach lub skuterach z charakterystycznymi, sześciennymi paczkami na plecach.

Restauratorzy odpowiadają za przygotowanie zamówienie, a Daily za jego dostarczenie.

Obecnie Daily współpracuje z kilkuset restauracjami w całej Warszawie. Średni czas realizacji procesu zamówienia to 37 minut.

Pozyskane fundusze pozwolą Daily na rozwój technologii przewidujących liczbę zamówień i optymalizujących czas dostaw. Już teraz firma wykorzystuje algorytmy, które karmi danymi o kurierach i ich dostępności, a także czynnikami mającymi wpływ na liczbę zamówień, np. o pogodzie czy porze dnia.

Coraz częściej będziemy zamawiali jedzenie przez internet.

Prognozy są bardzo optymistyczne. Do końca 2018 roku roku internetowy rynek dostaw jedzenia na świecie ma rosnąć w tempie 25 proc. rocznie. W kolejnych latach wzrost ma nieco zwolnić - do 15 proc.

Polska zdaje się jednak być jeszcze nie do końca zasiedlonym rynkiem. Niedawno do kilku miast wszedł UberEats, działa u nas także Pyszne.pl, PizzaPortal.pl, czy rozwijająca się w modelu franczyzowym Stava. Choć wciąż bardzo często zamawiamy jedzenie przez telefon. Niebawem ten rodzaj kontaktu z restauracjami stanie się jednak niszą.

REKLAMA

Według Arkadiusza Krupicza z Pyszne.pl specyfika tego rynku sprawi, że tylko jeden podmiot będzie w stanie osiągnąć rentowność, a jego konkurenci będą się trzymali w grze głównie z powodów strategicznych grupy, do której należą. Daily działające tylko na lokalnym rynku jest innego zdania. Chce wygrać ze światowymi czy europejskimi gigantami dbałością o ofertę czy obsługę. Przywiązanie do tych wartości deklaruje jednak praktycznie każdy konkurent.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-05-24T07:22:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T21:47:42+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T21:02:41+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T20:30:01+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T20:08:22+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T18:45:13+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T18:34:16+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T18:07:40+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T17:38:56+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T17:22:52+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T16:22:46+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T15:30:10+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T15:24:39+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T14:48:16+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T12:38:15+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T11:42:04+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T11:08:03+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T10:32:24+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T07:02:08+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T06:36:21+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T06:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-22T21:48:15+02:00
Aktualizacja: 2025-05-22T21:18:27+02:00
Aktualizacja: 2025-05-22T20:47:01+02:00
Aktualizacja: 2025-05-22T20:24:45+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA