Allianz stawia na nowe technologie. Ubezpieczenie dobierzesz w Messengerze
Allianz świętuje swoje dwudziestolecie w Polsce i stawia na nowoczesne rozwiązania dla klientów. Polisy ubezpieczeniowe zaoferuje nam bot w Messengerze, a na stronie internetowej znajdziemy konfigurator ubezpieczeń w abonamencie.
Ubezpieczenia są dla przeciętnego Kowalskiego trudnym i skomplikowanym tematem, ale co jakiś czas trzeba się z nim zmierzyć, chociażby przy przedłużaniu polisy na auto, czy przy ubezpieczaniu domu.
Z jednej strony chcemy mieć łatwą możliwość sprawdzenia oferty ubezpieczyciela, bo może się okazać, że do tej pory przepłacaliśmy. Z drugiej strony, nie chcemy przedzierać się przez długotrwałe formalności i niezrozumiałe umowy.
Na początku tygodnia uczestniczyłem w konferencji prasowej Allianz z okazji dwudziestolecia firmy w Polsce. Dowiedziałem się na niej, w jaki sposób Allianz chce wykorzystać nowoczesne technologie do kontaktu z klientem i sprzedaży polis.
Teraz polisę ubezpieczeniową będzie można dobrać za pomocą… Facebook Messengera.
Messenger jest obecnie najpopularniejszą platformą do rozmów w Polsce, a jego popularność stale rośnie. Doszło do tego, że obecnie więcej osób korzysta z Messengera (49 proc. polskich internautów), niż z Facebooka (42 proc.).
Odkąd Facebook wprowadził w ubiegłym roku chatboty do Messengera, stają się one coraz popularniejszym rozwiązaniem. Użytkownicy mogą poprosić bota o prognozę pogody, o wiadomości z kraju, a nawet o zamówienie pizzy.
Allianz poszedł jednak o krok dalej. Jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce stworzył chatbota, który pomoże klientom dobrać polisę ubezpieczeniową.
Jak działa bot Allianz w Messengerze?
Do tej pory za pośrednictwem Facebooka można było wykupić polisę turystyczną, ale teraz Allianz zamierza wprowadzić autorskiego bota, który umożliwi zakup polisy komunikacyjnej OC i AC.
Proces jest zaprojektowany tak, by jak najbardziej ograniczyć formalności. Chatbot prosi o zeskanowanie kodu AZTEC znajdującego się w dowodzie rejestracyjnym, dzięki czemu nie musimy przepisywać danych o aucie. Skanowanie odbywa się w aplikacji Messengera, za pomocą aparatu wbudowanego w smartfona.
Chatbot pyta nas tylko o te informacje, których nie odczyta z dowodu, czyli m.in. o ewentualnych współwłaścicieli auta, jego przebieg, czy pochodzenie. Po podaniu tych informacji bot zaproponuje polisę i obliczy wysokość składki. Możemy też poprosić o szczegóły ubezpieczenia.
Po zasięgnięciu informacji w chatbocie możemy sfinalizować umowę, ale bez obaw, ten krok nie jest przeprowadzany przez Facebooka. Chatbot może nas skierować do biura obsługi klienta, a jeśli chcemy, skontaktuje się z nami bezpośrednio agent Allianz. Co ważne, agent będzie miał już komplet informacji i wyliczenia chatbota, co zaoszczędzi czas przy finalizacji umowy.
Kolejna nowość to ubezpieczenie w abonamencie, czyli hit rynku włoskiego trafia do Polski.
Wielu klientów korzysta jednocześnie z kliku rodzajów ubezpieczeń, często zupełnie niezależnych od siebie. Allianz1 to pakiet, w którym można różne ubezpieczenia połączyć w jedną polisę opłacaną w ramach jednego miesięcznego abonamentu.
Brzmi to dość skomplikowanie, ale z pomocą przychodzi konfigurator Allianz1, który jest dostępny online bezpośrednio z poziomu przeglądarki internetowej na każdym komputerze lub urządzeniu mobilnym. Dzięki temu nie musimy wybierać się do oddziału, bo we własnym domu możemy dobrać rodzaje ubezpieczeń, ich sumy, a także zakres ochrony.
Konfigurator ma formę graficzną. Potrzebne ubezpieczenia przesuwamy do wspólnej puli, a system wylicza wysokość miesięcznej składki. Ubezpieczenia możemy dobierać spośród czterech głównych kategorii: twój dom, twoje zdrowie, twoje dzieci i twoja odpowiedzialność cywilna.
Kiedy skonfigurujemy gotowy pakiet, możemy go zapisać i umówić się z agentem Allianz lub skontaktować z call center, gdzie możemy zakupić wybraną polisę.
Oba te rozwiązania mają jeden wspólny mianownik: korzystają z istniejących platform.
Allianz postawił na rozwiązania najbardziej popularne wśród użytkowników internetu. Nie mamy osobnych aplikacji, które trzeba byłoby instalować i o których trzeba byłoby pamiętać. Zamiast tego dostajemy bota w Messengerze - najpopularniejszej aplikacji do komunikacji w Polsce - i konfigurator Allianz1 bezpośrednio w przeglądarce.
Jeśli technologia ma pomóc ubezpieczycielom w dotarciu do klienta, to właśnie w takim wydaniu, jak robi to Allianz. Klient może zacząć proces doboru polisy w domu, a dokończyć go u agenta. Z jednej strony jest to oszczędność czasu, a z drugiej, nadal mamy gwarancję bezpieczeństwa.