REKLAMA

Wirtualna Polska nie bierze jeńców! 84 mln zł za Wakacje.pl to deal z gatunku tych mocno poważnych

Nowa Wirtualna Polska pod sterami panów z 02 - że tak to kolokwialnie ujmę - jeńców nie bierze. 84 mln zł za Enovatis, czyli podmiot zarządzający serwisami wakacje.pl, easygo.pl i wypoczynek.pl, to deal z gatunku tych naprawdę mocno poważnych.

Wirtualna Polska nie bierze jeńców! 84 mln zł za Wakacje.pl to deal z gatunku tych mocno poważnych
REKLAMA

Na konferencji zorganizowanej niedawno przez panią europosłankę Różę Thun w Krakowie, podczas panelu dyskusyjnego miałem przyjemność posłuchać Rafała Brzoski. W pamięci zapadło mi jedno zdanie, które rzucił szef Inpostu: „zmiana, jaka dokonuje się aktualnie w ekonomii to zapewne największa zmiana w historii świata.”

REKLAMA

Chodzi oczywiście o przejście z ekonomii kapitału fizycznego na gospodarkę dóbr niematerialnych.

Jesteśmy zapewne w pierwszym etapie tej zmiany, która wywróci do góry nogami 99 proc. biznesów, jakie znamy - online po prostu zmiecie większość fizycznych punktów sprzedaży z powierzchni ziemi.

I gdy czytam o tym, że WP kupuje Wakacje.pl za 84 mln zł, to widzę właśnie próbę przygotowania się do tej gigantycznej zmiany. I co ciekawe nie robi tego podmiot, który funkcjonuje dziś w ekonomii dóbr fizycznych, lecz zarządcy portalu - podmiotu wybitnie niematerialnego. To świetnie pokazuje, że nadchodzący potop rozumieją ci, którzy już na nowej arce Noego dawno zajęli swoje miejsca.

Podstawą działalności Enovatis jest sprzedaż pakietów wycieczkowych i ubezpieczeń online, a to rynek, który już dziś rośnie w tempie 15 - 17 proc., oczywiście kosztem rynku sprzedaży fizycznej. W sezonie serwisy Enovatis miało odwiedzać 43 tys. osób dziennie, a powracalność klientów w okresie pięcioletnim dochodzi do 30 proc. Jak na serwis online przystało, Enovatis rozwija swój know-how głównie w wykorzystaniu big data, dzięki czemu klienci dostają ultra spersonalizowaną i posortowaną ofertę.

I co najważniejsze - Enovatis działa nie tylko online. Ma 80 własnych punktów obsługi klienta, które wykorzystują silny efekt ROPO (głównie w Polsce), czyli Research Online Purchase Offline. Enovatis myśli więc nie tylko o przyszłości, ale także o okresie przejściowym, w którym punkty fizyczne wciąż są ważne dla większej części klientów.

Ten deal chyba jasno pokazuje, w którym kierunku Wirtualna Polska zamierza się rozwijać

- chodzi nie tylko o stworzenie największego podmiotu medialnego w polskim internecie, ale także głównego podmiotu sprzedającego usługi online.

Zresztą wystarczy spojrzeć na listę ostatnich przejęć Wirtualnej Polski, by to zrozumieć: we wrześniu kupiono Finansowymarket.pl oraz Web Broker, wzmacniając pozycję Money.pl na rynku e-commerce finansowego, a w październiku przejęto Allani, firmę z segmentu e-commerce fashion&beauty.

REKLAMA

Zakup Enovatis wyróżnia się jednak na tym tle. Jest największy. 84 mln zł to już deal z gatunku tych poważnych. Niezależnie od branży.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-12-14T07:53:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-14T07:31:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-14T07:10:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-13T11:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-13T07:51:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-13T07:10:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-12T21:58:29+01:00
Aktualizacja: 2025-12-12T21:11:40+01:00
Aktualizacja: 2025-12-12T20:26:37+01:00
Aktualizacja: 2025-12-12T20:12:35+01:00
Aktualizacja: 2025-12-12T19:08:16+01:00
Aktualizacja: 2025-12-12T17:39:13+01:00
Aktualizacja: 2025-12-12T17:27:16+01:00
Aktualizacja: 2025-12-12T17:26:08+01:00
Aktualizacja: 2025-12-12T16:26:23+01:00
Aktualizacja: 2025-12-12T16:15:36+01:00
Aktualizacja: 2025-12-12T15:45:49+01:00
Aktualizacja: 2025-12-12T15:11:17+01:00
Aktualizacja: 2025-12-12T14:41:37+01:00
Aktualizacja: 2025-12-12T14:39:44+01:00
Aktualizacja: 2025-12-12T14:07:38+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA