Grupa Wirtualna Polska na zakupach. Czy kupno Domodi pomoże w wyprzedzeniu Onetu?
Grupa Wirtualna Polska od momentu powstania, czyli połączenia WP.pl i O2.pl, skupuje kolejne serwisy informacyjne oraz sklepy internetowe. Tym razem padło na firmę Domodi sp. z o. o., która stworzyła takie sklepy, jak Domodi.pl oraz Homebook.pl.
Sklep Domodi.pl powstał w 2012 roku. To nic innego, jak specjalistyczny marketplace modowy, w którym można kupić odzież i obuwie od 400 partnerów, np. Bon Prix, Zalando, czy też Deichmann. W sumie w ofercie znajduje się prawie 400 tys. produktów od takich marek, jak Kazar, Wittchen, Ecco, Nike, Adidas, Venezia, czy też Smyk.
Sukces platformy spowodował uruchomienie Homebook.pl z aranżacjami wnętrz i produktami z kategorii dom i życie. W ofercie sklepu znajduje się w sumie aż 500 tys. produktów.
Twórcy Domondi.pl i Homebook.pl zapewniają, że spółka notuje trzycyfrowe wzrosty przychodów i dynamiczny wzrost liczby użytkowników. Jestem pewien, że szczególnie ten drugi parametr jest dla Grupy Wirtualna Polska ważny, bo pierwsze zestawienie Megapanelu z zakupionymi niedawno serwisami pokazało, że to Grupa Onet.pl cały czas jest liderem polskiego rynku portali internetowych.
Jestem ciekaw, jak na to odpowie Onet. Myślę, że z dużą dozą prawdopodobieństwa można założyć, że w ciągu miesiąca rywal Wirtualnej Polski również ogłosi przejęcie jakiegoś serwisu. Wszystko po to, aby utrzymać fotel lidera w segmencie portali internetowych. I trochę to już zaczyna być śmieszne, bo zamiast stawiać na dobre treści i przekonywać do siebie użytkowników, oba portale wolą kupować, kupować i jeszcze raz kupować.