Grupa Wirtualna Polska na zakupach. Czy kupno Domodi pomoże w wyprzedzeniu Onetu?
Grupa Wirtualna Polska od momentu powstania, czyli połączenia WP.pl i O2.pl, skupuje kolejne serwisy informacyjne oraz sklepy internetowe. Tym razem padło na firmę Domodi sp. z o. o., która stworzyła takie sklepy, jak Domodi.pl oraz Homebook.pl.

Sklep Domodi.pl powstał w 2012 roku. To nic innego, jak specjalistyczny marketplace modowy, w którym można kupić odzież i obuwie od 400 partnerów, np. Bon Prix, Zalando, czy też Deichmann. W sumie w ofercie znajduje się prawie 400 tys. produktów od takich marek, jak Kazar, Wittchen, Ecco, Nike, Adidas, Venezia, czy też Smyk.
Sukces platformy spowodował uruchomienie Homebook.pl z aranżacjami wnętrz i produktami z kategorii dom i życie. W ofercie sklepu znajduje się w sumie aż 500 tys. produktów.
- Nasi nowi wspólnicy to sprawdzony zespół specjalistów e-commerce. Wprowadzili na rynek z dużym sukcesem Ceneo, które później rozwijali w strukturach Allegro. Wierzymy, że nie tylko jesteśmy w stanie zdynamizować rozwój Domodi.pl i Homebook.pl, ale wspólnie, wokół spółki Domodi, rozbudować naszą obecność w tych najszybciej rosnących segmentach e-commerce. Inwestycja w marketplace fashion&beauty oraz home&living realizuje wprost misję Grupy Wirtualna Polska, która mówi o wspomaganiu decyzji konsumenckich użytkowników – podkreśla Jacek Świderski, Prezes Zarządu Grupy Wirtualna Polska.
Twórcy Domondi.pl i Homebook.pl zapewniają, że spółka notuje trzycyfrowe wzrosty przychodów i dynamiczny wzrost liczby użytkowników. Jestem pewien, że szczególnie ten drugi parametr jest dla Grupy Wirtualna Polska ważny, bo pierwsze zestawienie Megapanelu z zakupionymi niedawno serwisami pokazało, że to Grupa Onet.pl cały czas jest liderem polskiego rynku portali internetowych.
- Przyszłość należy do tematycznych marketplace’ów, platform takich jak Domodi.pl i Homebook.pl, z doskonale skatalogowaną ofertą i kadrą ekspertów doradzających w zakresie trendów oraz jak najkorzystniejszych cen – mówi Michał Brański, Wiceprezes ds. Strategii w Grupie Wirtualna Polska – Jeśli dodatkowo prezentować będą produkt w inspirującym, zachęcającym do zakupu otoczeniu, uciekną rynkowi. Na to stawiamy – dodaje.
Jestem ciekaw, jak na to odpowie Onet. Myślę, że z dużą dozą prawdopodobieństwa można założyć, że w ciągu miesiąca rywal Wirtualnej Polski również ogłosi przejęcie jakiegoś serwisu. Wszystko po to, aby utrzymać fotel lidera w segmencie portali internetowych. I trochę to już zaczyna być śmieszne, bo zamiast stawiać na dobre treści i przekonywać do siebie użytkowników, oba portale wolą kupować, kupować i jeszcze raz kupować.