REKLAMA

Listonic - jesteśmy rentowni i idziemy na podbój Stanów Zjednoczonych

- Od czwartego kwartału 2012 r. jesteśmy rentowni i aktualnie nasze miesięczne przychody oscylują wokół 100 tys. zł - mówi Spider's Web członek zarządu Listonika, Filip Miłoszewski dodając, że polski start-up ma ambitne plany podboju amerykańskiego rynku. - W ciągu 6 miesięcy chcemy zdobyć 200 tys. użytkowników naszej aplikacji na rynku zachodnim. Jeśli to nam się uda, zaczniemy budować tam biznes.

Listonic – jesteśmy rentowni i idziemy na podbój Stanów Zjednoczonych
REKLAMA

Czym jest Listonic? To z jednej strony mobilna lista zakupów synchronizowana w chmurach - z dowolnego urządzenia (komputer, telefon komórkowy, tablet). Wpisujesz co zamierzasz kupić i korzystasz z aplikacji w hipermarkecie podczas zakupów. Z drugiej swoisty doradca zakupowy, dzięki któremu dowiemy się o promocjach sprzedażowych w danym centrum handlowym oraz zeskanujemy kod produktu, aby dotrzeć do wszystkich, istotnych informacji na jego temat.

O Listoniku piszemy na łamach Spider's Web od dawna, raportując jego kolejne sukcesy, jak chociażby przekroczenie 100 tys. pobrań aplikacji rok temu w maju. To przy okazji jedno z narzędzi, z których osobiście na co dzień korzystam, tym łatwiej więc jest nam obserwować to, co się z nim dzieje.

REKLAMA

A dzieje się sporo.

Kilkanaście dni temu na oficjalnym blogu Listonic pojawiło się ciekawe ogłoszenie o pracę - polski start-up szuka Growth Managera do promocji Listonic w USA. Jak dowiedział się Spider's Web, Listonic rzeczywiście ma ambitne plany podboju zachodniego rynku swoją aplikacją.

Listonic iTunes

Jak tłumaczy Miłoszewski, większość aplikacji z listami zakupowymi nie jest w żadnej mierze lepsza od polskiego Listonika. Niby pobierają się w setkach tysięcy sztuk, ale żadna z nich tak naprawdę nie przebiła się do świadomości przeciętnego użytkownika smartfonów. To szansa dla polskiego start-upu, który o jakość swojego produktu jest spokojny.

Do USA sami na razie nie zamierzają się przenosić. - Szukamy kogoś, kto dobrze obraca się w realiach zachodniego marketingu. Chcemy rozmawiać z tamtejszymi blogerami, chcemy tworzyć zachodnie promocyjne materiały wideo. Chcemy także spróbować nawiązać kontakt z zachodnimi serwisami kulinarnymi, z którymi aplikacja Listonic świetnie się integruje - tłumaczy Filip Miłoszewski dodając, że próba podboju rynku zachodniego będzie koordynowana z Polski, lecz niewykluczone, że uda się znaleźć kogoś ze Stanów do pomocy przy promocji.

REKLAMA

W Polsce biznes Listonika idzie już całkiem nieźle. - Mamy liczną grupę klientów, na czele z Kompanią Piwowarską, Żywiec Zdrój, czy Carrefourem. Miesięczne przychody to nieco poniżej 100 tys. zł. Nasz 12-osobowy start-up jest rentowny od ostatniego kwartału zeszłego roku.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-06-25T12:20:20+02:00
Aktualizacja: 2025-06-25T12:05:55+02:00
Aktualizacja: 2025-06-25T09:11:32+02:00
Aktualizacja: 2025-06-25T07:39:35+02:00
Aktualizacja: 2025-06-25T07:29:27+02:00
Aktualizacja: 2025-06-25T06:34:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-25T06:23:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-25T06:01:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-24T21:28:14+02:00
Aktualizacja: 2025-06-24T19:22:34+02:00
Aktualizacja: 2025-06-24T19:11:51+02:00
Aktualizacja: 2025-06-24T17:16:58+02:00
Aktualizacja: 2025-06-24T17:00:56+02:00
Aktualizacja: 2025-06-24T15:55:35+02:00
Aktualizacja: 2025-06-24T14:36:43+02:00
Aktualizacja: 2025-06-24T13:33:57+02:00
Aktualizacja: 2025-06-24T12:05:32+02:00
Aktualizacja: 2025-06-24T10:37:02+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA