Tech

Listonic - coraz poważniejsze liczby polskiego start-upu

Historię tego polskiego start-upu śledzimy na Spider’s Web od jego powstania ciesząc się z jego kolejnych sukcesów. Jest to też jedno z tych narzędzi, z których na co dzień korzystamy osobiście – tym łatwiej jest nam więc obserwować to, co się z nim dzieje. A dzieje się naprawdę sporo. Właśnie dziś Listonic – bo o nim mowa – ogłosił na Facebooku 100 tys. pobrań swojej aplikacji na platformę Android. To tylko część spektakularnych danych, którymi szefowie projektu zdecydowali się podzielić z serwisem Spider’s Web.

Dla mniej wtajemniczonych – Listonic to z jednej strony mobilna lista zakupów synchronizowana w chmurze – z dowolnego urządzenia (komputer, telefon komórkowy, table) wpisz co masz kupić i za pomocą aplikacji korzystaj w hipermarkecie podczas zakupów, a z drugiej swoisty doradca zakupowy, dzięki któremu dowiemy się o promocjach sprzedażowych w danym centrum handlowych oraz zeskanujemy kod produktu, aby dotrzeć do wszystkich istotnych informacji na jego temat.

Właśnie dzisiaj Listonic przekroczył magiczną liczbę 100 tys. pobrań swojej aplikacji na platformę Android. Wiadomo jednak, że liczba pobrań nie do końca obrazuje faktyczny stan popularności danej aplikacji/serwisu. Bardziej liczy się liczba sesji użycia danej aplikacji w miesiącu. I w tym przypadku Listonic również prezentuje się nad wyraz dobrze. Łącznie w miesiącu rejestrowanych jest aktualnie 275 tys. sesji, z czego więcej niż połowa (190 tys.) generowana jest na platformie Android. iOS odpowiada za 80 tys. sesji, a Windows Phone za 5 tys.

Notabene niejako przy okazji na przykładzie Listonica można szacować popularność danych platform mobilnych w Polsce. Jeśli przyjąć rozkład użycia tej aplikacji za reprezentatywny dla rynku smartfonów w Polsce, to Android stanowi… jego 70%, iOS – 28%, a Windows Phone – 2%.

W ostatnim miesiącu Listonic cieszył się 40 tys. aktywnych użytkowników. Łącznie wszystkich zarejestrowanych użytkowników polski start-up ma już jednak 190 tys. (rok temu w maju przekraczał 100 tys.). Każdego miesiąca generowanych jest 55 tys. list zakupów, na których można znaleźć 580 tys. różnych przedmiotów.

Coraz popularniejsze staje się skanowanie kodów kreskowych za pomocą aplikacji Listonic. W ostatnim miesiącu dokonano tego 24 tys. razy. Przycisk Listonic instalowany w serwisach i na blogach kulinarnych z przepisami kulinarnymi wyświetlany jest 30 mln razy w miesiącu. Pewnie dzięki temu, kilka dni temu Listonic został polską Aplikacją Tygodnia wg Google Polska.

Gratulujemy!

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst