Rozrywka jest najważniejsza
Konsumpcja mediów głupcze! - tak wielu odpowiada na pytanie do czego potrzebny jest im tablet. Choć na tablecie da się pracować – czego sam często doświadczam - to mimo wszystko największą efektywnością cechuje się on przy czytaniu, oglądaniu i graniu. To właśnie rozrywka, nazywana dziś konsumowaniem treści, jest podstawą cyfrowego stylu życia, a nie wcale jakaś tam „praca”.
Jeśli dokładnie przyjrzymy się już istniejącym i tworzącym się na naszych oczach ekosystemom technologicznym, to zauważymy, że choć w wielu z nich znajdziemy elementy pozwalające na wygodną pracę, to jednak rozrywka jest w nich najważniejsza. Takie podejście wcale nie wydaje się być bezsensowne.
Sukces współczesnego Apple’a zapoczątkowany został uroczymi Makami G3, ale prawdziwa nowa era firmy z Cupertino zaczęła się po premierze iPoda. Urządzenie to, w przeciwieństwie do wszystkich poprzednich produktów firmy z nadgryzionym jabłkiem w logo, nie służyło do pracy czy nauki, lecz do słuchania muzyki i... tylko do tego. W następnych latach powstał iTunes Store, który dziś oferuje nie tylko muzykę, ale również: filmy, seriale, gry i książki. Znajdziemy tam także podręczniki szkolne, programy biurowe i graficzne na iPada czy komputery Mac, jednak to nie jest najważniejsze. Dla milionów użytkowników domowe urządzenia komputerowe służą dziś rozrywce. Technologiczna chmura i to, jak to wszystko się między sobą synchronizuje, przeciętnego Kowalskiego prawdopodobnie interesuje znacznie mniej niż centrum gier i możliwość oglądania swoich zdjęć na każdym ekranie.
Spoglądając na ekosystem, który właśnie tworzy Microsoft, w jego centralnym punkcie zobbaczymy platformę Xbox Live. Rozrywka jest także spoiwem dla szybko rozwijającego się pakietu rozwiązań Amazona. W firmie zarządzanej przez Jeffa Bezosa ważne są już nie tylko książki, ale także wszystkie inne multimedia.
Największy nacisk na rozrywkę w swoim ekosystemie kładzie Sony. Japończycy nie ukrywają, że walczą o klienta, który będzie korzystał z ich produktów kompleksowo i poza stacją roboczą w designerskich laptopach z linii Vaio, pozostałe urządzenia są już czysto „konsumpcyjne”. Konsole Playstation 3 oraz najnowsza kieszonkowa PSP Vita łączą się między sobą umożliwiając wymianę gier. Tablety Sony są przede wszystkim ukierunkowane na multimedia. Wciąż rozwijane są serwisy muzyczne i wideo oferowane na poszczególnych urządzeniach Sony - wszystko w oparciu o rozrywkę, która jest dziś najmocniejszą stroną firmy. To daje nadzieję, że wbrew wielu wątpliwościom ekosystem Sony znajdzie swoich zwolenników.
Zapewne wielu naszych czytelników korzysta z urządzeń komputerowych nad wyraz często, także dla celów produktywnych. Jednak większość użytkowników korzysta z nich w zupełnie inny sposób. Po tym jak w pracy spędzą cały dzień za biurkiem, to w domu chcą się rozerwać. Miliony osób nie chcą pracować na tabletach czy smartfonach – oni chcą z nich korzystać, czerpać informacje, ale przede wszystkim się bawić.
Dziś liczy się rozrywka - tego pragną użytkownicy, a firmy doskonale to wykorzystują. W tym warto dopatrywać się sukcesów Kindle Fire, iPada, Kinecta i wierzyć w potencjał zapowiadanego ekosystemu Sony, czy telewizora od Apple.