PZU rozpoczyna współpracę z nowymi startupami. Będą testować rozwiązania pomagające klientom  

Lokowanie produktu: PZU

W ramach programu PZU Ready for Startups, PZU nawiązał współpracę z nowymi startupami. Wybrane firmy przetestują razem z PZU technologie związane z cyberbezpieczeństwem, ubezpieczeniami online czy konwersacyjną sztuczną inteligencją.

PZU rozpoczyna współpracę z nowymi startupami. Będą testować rozwiązania pomagające klientom  

W sumie aż 1000 startupów zgłosiło się do dwóch programów akceleracyjnych, których partnerem jest PZU. Ubezpieczyciel wybrał firmy, które wezmą udział w kilkumiesięcznym programie akceleracji. Stworzone przez startupy rozwiązania i technologie zostaną przetestowane w PZU w ramach programu PZU Ready for Startups.

Jedną z wybranych firm jest RIFFSEC. To startup dostarczający zespołom cyberbezpieczeństwa informacje nt. wycieków danych. Monitoruje m.in. darknet i telegram, by wyprzedzić cyberprzestępców planujących ataki phishingowe. RIFFSEC ma doświadczenie w śledzeniu, wykrywaniu, analizowaniu i reagowaniu na cyberzagrożenia.

Kolejna wyłoniona młoda firma to simpl.rent. Są to twórcy autorskiej technologii Sherpa - platformy dystrybucji ubezpieczeń online. Startup tworzy rozwiązania dla poprawy standardów na rynku najmu mieszkań.

PZU nawiązał również współpracę z Muffintech. Startup zajmuje się sztuczną inteligencją, z którą można rozmawiać. Ich model językowy trenowano z myślą o ubezpieczeniach, więc przygotowany jest do radzenia sobie z fachowym słownictwem wykorzystywanym w dokumentacjach.

– Szukamy startupów we wszystkich obszarach działalności PZU. Jesteśmy szczególnie zainteresowani rozwiązaniami wykorzystującymi AI i zaawansowaną analitykę do lepszego zarządzania biznesem. Drugi obszar to szeroko pojęta digitalizacja i automatyzacja procesów, w tym tych związanych z obsługą szkód i świadczeń, wsparciem sprzedawców, obsługą posprzedażową i wykrywaniem nadużyć. Szukamy też technologii wspierających prewencję ubezpieczeniową wśród klientów indywidualnych i korporacyjnych oraz nieszablonowych metod budowania relacji z klientem. Zależy nam również na rozwiązaniach do zastosowania w ekosystemach: zdrowotnym, kierowcy i sieci naprawczej, a także usługach wartości dodanej (VAS) dla naszych klientów – tłumaczy Marcin Kurczab, dyrektor ds. Innowacji w PZU.

W ciągu sześciu lat działania programu PZU Ready for Startups, za który odpowiada Laboratorium Innowacji PZU, przeanalizowano przeszło 6 tys. innowacji. Wybrano w sumie 70 rozwiązań, a PZU wdrożył ponad 40 z nich.

Innowacje służą zarówno usprawnianiu wewnętrznych procesów, jak i konsekwentnemu poprawianiu doświadczeń klientów. Więcej informacji na temat oferty dla startupów można znaleźć na pzu.pl.

Lokowanie produktu: PZU
Najnowsze
Zobacz komentarze