REKLAMA

Legenda polskiej branży gier ma potężny problem. "Musieliśmy podjąć trudną decyzję"

People Can Fly to znane na całym świecie studio, mające w dorobku zarówno współpracę przy hitach pokroju Gears of War, jak i lubiane autorskie produkcje pokroju Bulletstorma. Niestety Polacy wpadli w tarapaty.

outriders data premiery 2021 people can fly
REKLAMA

People Can Fly ogłosiło, że jest zmuszone zwolnić kolejną grupę pracowników. To już drugie zwolnienia w studiu w bieżącym roku - tym razem firma pożegnała się z aż 120 osobami. Jak tłumaczy w opublikowanym oświadczeniu Sebastian Wojciechowski, prezes studia, była to konieczna decyzja dla przyszłości finansowej firmy. Ucierpiała jednak nie tylko kadra People Can Fly, ale również i same produkowane gry.

REKLAMA

Środki na produkcję gry o tymczasowej nazwie Project Bifrost zostały zmniejszone, zaś produkcja gry o tymczasowym tytule Project Victoria została całkowicie wstrzymana. Dodatkowo studio przechodzi teraz wewnętrzną restrukturyzację, choć nie jest właściwie jasne co to oznacza.

Czytaj też:

- Presja utrzymywała się dłużej niż przewidywaliśmy. Rynek gier wideo wciąż ewoluuje i musimy dostosować się do obecnej sytuacji – pisze prezes w oświadczeniu. - Podwajamy nasze wysiłki, podejmując nowe zlecenia i skupiając się na opracowaniu pojedynczej niezależnej gry – dodaje.

Nie jest to jednak jedyna znajdująca się w produkcji gra. People Can Fly współpracuje ze Square Enix nad nową grą, która prawdopodobnie jest kontynuacją Outriders. Firma ma też budżet 50 mln dol. od Microsoftu na produkcję gry o tymczasowej nazwie Project Maverick, który ma być grą na wyłączność dla platformy Xbox. Los tych projektów jest ponoć niezagrożony.

Skąd znacie People Can Fly? To polska fabryka światowych hitów

People Can Fly zyskało międzynarodową sławę dzięki swoim innowacyjnym i dynamicznym grom. Założone w 2002 r. przez Adriana Chmielarza, Michała Kosieradzkiego oraz Andrzeja Poznańskiego studio szybko stało się jednym z najważniejszych graczy na rynku gier akcji. Ich pierwszym dużym projektem była gra Painkiller wydana w 2004 r., która zyskała uznanie za swoją dynamiczną rozgrywkę i mroczny klimat.

Po sukcesie Painkillera, People Can Fly zaczęło przyciągać uwagę większych graczy na rynku, co doprowadziło do nawiązania współpracy z Epic Games. W 2007 r. studio zostało przejęte przez Epic Games, co pozwoliło na współpracę przy takich tytułach jak Gears of War. Było to ogromne wyróżnienie i uznanie dla polskich deweloperów, którzy mieli okazję pracować nad jedną z najbardziej znanych serii gier na świecie.

REKLAMA

W 2011 r. People Can Fly wydało kolejną przełomową grę - Bulletstorm. Była chwalona za swoją innowacyjną mechanikę rozgrywki i humor, który przyniósł studiu jeszcze większe uznanie. Jednak w 2015 r., po zakończeniu współpracy z Epic Games, studio postanowiło wrócić do niezależności, co otworzyło nowy rozdział w jego historii.

Od czasu odzyskania niezależności, People Can Fly kontynuuje rozwijanie swojej marki i projektów, w tym Outriders - kooperacyjną strzelanką RPG wydaną w 2021 r. Studio z Warszawy, z oddziałami rozsianymi na całym świecie, pokazuje, że polska branża gier wideo ma ogromny potencjał i jest gotowa na dalsze wyzwania i sukcesy na międzynarodowej arenie. Kibicujemy z całego serca. A tym bardziej mamy nadzieję, że zdolni ludzie z PCF, którzy musieli się rozstać ze swoją pracą, szybko znajdą nowy dom.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA