REKLAMA

Samsung liderem rynku soundbarów. To już dominacja

Samsung nie bierze jeńców jeżeli chodzi o sprzedaż urządzeń w Polsce. Do dominacji na rynku TV postanowił dołożyć dominację na rynku soundbarów. Co tu się dzieje?

Samsung liderem rynku soundbarów. To już dominacja
REKLAMA

Samsung jest od lat liderem rynku telewizorów w Polsce i trudno tego nie dostrzec - szeroka oferta urządzeń dostępnych na każdą kieszeń, najnowsze technologie, a do tego doskonała jakość obrazu sprawiają, że urządzenia firmy są pierwszym wyborem Polaków.

Jednak do tej pory nie sądziłem, że istnieje jeszcze jedna kategoria, w której koreański producent tak mocno zdominował rynek. Co więcej - do niedawna uważałem, że ta kategoria to czysta fanaberia, bo nie sądziłem, że potrafi zrobić aż taką różnicę w doznaniach.

REKLAMA

Samsung liderem rynku soundbarów

Pozamiatane to mało powiedziane. Według wyników sprzedażowych, 7 z 10 najlepiej sprzedających się soundbarów w Polsce, w okresie od stycznia do sierpnia 2024 roku, zostało wyprodukowanych przez Samsunga. Polacy coraz częściej kupują tego typu urządzenia, ale nie to budzi moje zdziwienie.

W top 10 soundbarów sprzedanych pod względem wartości również znajduje się 7 urządzeń Samsunga, a najwyższą pozycję zajmuje topowy soundbar HW-990, który kosztuje 4300 zł. Mózg mi wybuchł w tym momencie, bo okazuje się, że Polacy są melomanami i do tego nie oszczędzają na swoich doznaniach. Testowałem tańszą odmianę - QN-930C i byłem zachwycony jakością dźwięku, a sam sprzęt w ostateczności zmienił moje spojrzenie na cały segment soundbarów. Wnioskuję, że HW-990 po prostu urywa głowę.

Według statystyk coraz więcej klientów kupuje pełny zestaw wraz z tylnymi głośnikami, nie ograniczają się wyłącznie do przedniej belki, chcą mieć pełnię doznań. Samsungowi wiedzie się tak dobrze, że odjeżdża konkurencji.

A może to kwestia promocji?

Tu na pewno leży ziarno prawdy, bo Samsung sprzedaje swoje soundbary również w atrakcyjnych zestawach z telewizorami, co sprawia, że stają się bardzo atrakcyjne cenowo. Niektórzy mówią, że promocje są tak częste, że jeszcze nikt nie kupił soundbaru w pełnej cenie, ale to czysta złośliwość. Produkt jest dobry, atrakcyjnie wyceniony, a więc się sprzedaje. Jeżeli szukaliście dowodów na to, że Polakom powodzi się coraz lepiej, to już nie musicie - soundbary stanowią odpowiedź.

REKLAMA

Więcej o Samsungu przeczytasz w:

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA