Koniec z pożarami elektryków. Baterie w nowym ubranku
Koniec z przegrzewaniem się baterii w pojazdach elektrycznych. Taki cel postawiła sobie za cel jedna z niemieckich firm, która wprowadza na rynek specjalne koperty z włókniny, które chronić mają przed pożarami akumulatorów.
Niemiecka firma Freudenberg Sealing Technologies, specjalizująca się w zaawansowanych rozwiązaniach uszczelniających, postanowiła zawalczyć w wyścigu o dominację na rynku akumulatorów pojazdów elektrycznych. Ich najnowsze osiągnięcia w dziedzinie technologii baterii mają przynieść rewolucję w sposobie, w jaki postrzegamy zasięg, bezpieczeństwo i żywotność naszych elektrycznych aut.
Baterie w nowym ubranku
Nowe ubranko dla baterii ma rozwiązać problem z wysokimi temperaturami akumulatorów w pojazdach elektrycznych. To nie żart. Niemieccy naukowcy stworzyli specjalne osłonki dla poszczególnych ogniw baterii. Dzięki nim ogniwa są lepiej zabezpieczone przed uszkodzeniami mechanicznymi, a także przed potencjalnymi zwarciami. To przełomowe rozwiązanie ma znacząco zwiększyć bezpieczeństwo użytkowania samochodów elektrycznych.
Osłony ogniw akumulatorowych firmy Freudenberg Sealing Technologies składają się z innowacyjnych materiałów włókninowych, które owijają stos ogniw i – podobnie jak konwencjonalne folie – chronią go podczas montażu i zapewniają niezbędną izolację elektryczną.
Więcej o pojazdach elektrycznych i ich technologii przeczytasz na Spider`s Web:
Koniec z folią, czas na włókninę
Jednak materiały włókninowe oferują znaczące zalety techniczne w porównaniu ze standardowymi foliami stosowanymi obecnie w tym celu.
Koperty włókninowe składają się z sieci włókien tworzących ultrajednorodną strukturę porów. Włókna są poddawane obróbce powierzchniowej w celu zapewnienia trwałej zwilżalności elektrolitem. Powoduje to mniejsze ryzyko uwięzienia pęcherzyków gazu podczas napełniania ogniwa i pomaga utrzymać stos zwilżonych ogniw przez cały okres eksploatacji.
Nowy materiał poprawia też zarządzanie ciepłem. W porównaniu do konwencjonalnych folii, materiały włókninowe wypełnione elektrolitem prowadzą również do lepszego zarządzania ciepłem w ogniwie - ze względu na wyższą przewodność cieplną.
Podobnie jak gąbka, wchłonięty elektrolit w włókninie tworzy dodatkowy zbiornik elektrolitu w ogniwie. Elektrolit jest uwalniany, gdy włóknina jest ściskana, co ma miejsce podczas starzenia się ogniwa, gdy stos pęcznieje - dokładnie wtedy, gdy potrzebny jest dodatkowy elektrolit.
Ponadto Freudenberg opracował specjalnie zaprojektowane nasadki ogniw. Nasadki te integrują kluczowe cechy, takie jak dyski bezpieczeństwa do rozpraszania gazu w przypadku niekontrolowanego wzrostu temperatury. Wszystkie te dodatkowe funkcje przyczyniają się do wydłużenia cyklu życia i pomagają rozwiązać duży problem w technologii akumulatorów.
Potrzebna innowacja
Innowacje wprowadzone przez Freudenberga to kolejny krok w kierunku upowszechnienia samochodów elektrycznych. Dzięki takim rozwiązaniom elektryki staną się jeszcze bardziej atrakcyjne dla klientów, a rynek EV będzie się dynamicznie rozwijał.
Niemiecki koncern Freudenberg pokazuje, że innowacje w dziedzinie baterii to klucz do sukcesu na rynku samochodów elektrycznych. Dzięki nowym rozwiązaniom możemy spodziewać się aut elektrycznych, które będą bezpieczniejsze, bardziej wydajne i bardziej przyjazne dla środowiska.