REKLAMA

Koniec z pożarami elektryków. Baterie w nowym ubranku

Koniec z przegrzewaniem się baterii w pojazdach elektrycznych. Taki cel postawiła sobie za cel jedna z niemieckich firm, która wprowadza na rynek specjalne koperty z włókniny, które chronić mają przed pożarami akumulatorów.

Koniec z pożarami elektryków. Baterie w nowym ubranku
REKLAMA

Niemiecka firma Freudenberg Sealing Technologies, specjalizująca się w zaawansowanych rozwiązaniach uszczelniających, postanowiła zawalczyć w wyścigu o dominację na rynku akumulatorów pojazdów elektrycznych. Ich najnowsze osiągnięcia w dziedzinie technologii baterii mają przynieść rewolucję w sposobie, w jaki postrzegamy zasięg, bezpieczeństwo i żywotność naszych elektrycznych aut.

REKLAMA

Baterie w nowym ubranku

Nowe ubranko dla baterii ma rozwiązać problem z wysokimi temperaturami akumulatorów w pojazdach elektrycznych. To nie żart. Niemieccy naukowcy stworzyli specjalne osłonki dla poszczególnych ogniw baterii. Dzięki nim ogniwa są lepiej zabezpieczone przed uszkodzeniami mechanicznymi, a także przed potencjalnymi zwarciami. To przełomowe rozwiązanie ma znacząco zwiększyć bezpieczeństwo użytkowania samochodów elektrycznych.

Osłony ogniw akumulatorowych firmy Freudenberg Sealing Technologies składają się z innowacyjnych materiałów włókninowych, które owijają stos ogniw i – podobnie jak konwencjonalne folie – chronią go podczas montażu i zapewniają niezbędną izolację elektryczną.

Więcej o pojazdach elektrycznych i ich technologii przeczytasz na Spider`s Web:

Koniec z folią, czas na włókninę

Jednak materiały włókninowe oferują znaczące zalety techniczne w porównaniu ze standardowymi foliami stosowanymi obecnie w tym celu.

Koperty włókninowe składają się z sieci włókien tworzących ultrajednorodną strukturę porów. Włókna są poddawane obróbce powierzchniowej w celu zapewnienia trwałej zwilżalności elektrolitem. Powoduje to mniejsze ryzyko uwięzienia pęcherzyków gazu podczas napełniania ogniwa i pomaga utrzymać stos zwilżonych ogniw przez cały okres eksploatacji.

Nowy materiał poprawia też zarządzanie ciepłem. W porównaniu do konwencjonalnych folii, materiały włókninowe wypełnione elektrolitem prowadzą również do lepszego zarządzania ciepłem w ogniwie - ze względu na wyższą przewodność cieplną.

Podobnie jak gąbka, wchłonięty elektrolit w włókninie tworzy dodatkowy zbiornik elektrolitu w ogniwie. Elektrolit jest uwalniany, gdy włóknina jest ściskana, co ma miejsce podczas starzenia się ogniwa, gdy stos pęcznieje - dokładnie wtedy, gdy potrzebny jest dodatkowy elektrolit.

Ponadto Freudenberg opracował specjalnie zaprojektowane nasadki ogniw. Nasadki te integrują kluczowe cechy, takie jak dyski bezpieczeństwa do rozpraszania gazu w przypadku niekontrolowanego wzrostu temperatury. Wszystkie te dodatkowe funkcje przyczyniają się do wydłużenia cyklu życia i pomagają rozwiązać duży problem w technologii akumulatorów.

Potrzebna innowacja

REKLAMA

Innowacje wprowadzone przez Freudenberga to kolejny krok w kierunku upowszechnienia samochodów elektrycznych. Dzięki takim rozwiązaniom elektryki staną się jeszcze bardziej atrakcyjne dla klientów, a rynek EV będzie się dynamicznie rozwijał.

Niemiecki koncern Freudenberg pokazuje, że innowacje w dziedzinie baterii to klucz do sukcesu na rynku samochodów elektrycznych. Dzięki nowym rozwiązaniom możemy spodziewać się aut elektrycznych, które będą bezpieczniejsze, bardziej wydajne i bardziej przyjazne dla środowiska.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA