REKLAMA

Ten akumulator ma wystarczyć samochodom na 50 lat. Naładujesz go w przerwie na kawę

Chiński gigant motoryzacyjny Geely zaskoczył innowacją. Tym razem firma zaprezentowała nową generację akumulatorów litowo-żelazo-fosforanowych (LFP), które wyznaczają nowe standardy w dziedzinie elektrycznej mobilności.

Ten akumulator ma wystarczyć samochodom na 50 lat. Naładujesz go w przerwie na kawę
REKLAMA

Geely zaprezentował nowe ogniwo akumulatorowe LFP charakteryzujące się gęstością energii 192 Wh/kg, 50-letnią żywotnością, szybkim ładowaniem do 80 proc. w czasie krótszym niż 20 minut i minimalną utratą pojemności w niskich temperaturach.

REKLAMA

LFP to technologia podobna do akumulatorów żelazowo-fosforanowych stosowanych w podstawowym modelu 3 Tesli, które rozwiązuje różne problemy związane z samochodami elektrycznymi.

Więcej o technologii akumulatorów przyszłości przeczytasz na Spider`s Web:

Niesamowita żywotność

Nowa technologia akumulatorów Short Blade EV wykorzystuje wysoce wytrzymałą, wysoce stabilną termicznie, odporną na wysokie temperatury membranę z wysoce stabilnym separatorem połączonym z bezpiecznymi elektrodami, co zapewnia większą gęstość energii i bezpieczeństwo.

Nowy akumulator Geely może pochwalić się imponującą gęstością energii wynoszącą 192 Wh/kg. Oznacza to, że na każdy kilogram masy akumulatora przypada aż 192 watogodzin energii, co przekłada się na większy zasięg pokonywany przez pojazdy elektryczne.

Akumulator Short Blade EV został zaprojektowany tak, aby wytrzymać 50 lat użytkowania i 3500 cykli ładowania. To oznacza, że samochód nim zasilany może pokonać dystans miliona kilometrów bez utraty znaczącej części pojemności akumulatora (przy założeniu przejechania 20 tys. km rocznie). To ogromna zaleta dla właścicieli aut elektrycznych, którzy nie muszą martwić się częstą wymianą akumulatorów.

Akumulatory Short Blade EV

Błyskawiczne ładowanie

Nowy akumulator LFP firmy Geely jest w stanie naładować się do 80 proc. w zaledwie 17 minut. To rekordowa prędkość, która znacząco skraca czas spędzony na stacjach i zwiększa komfort użytkowania pojazdów elektrycznych. Osiągnięto to poprzez zastosowanie nanorurek węglowych i ulepszonej folii pokrywającej, która przyspiesza ruch jonów litu.

Akumulator Geely zachowuje imponującą wydajność nawet w niskich temperaturach. W testach przeprowadzonych w temperaturze -30 stopni Celsjusza, zachował 90,54 proc. swojej pojemności. To doskonała wiadomość dla kierowców mieszkających w zimniejszych regionach, którzy mogą być pewni, że ich pojazd elektryczny będzie działał bez zarzutu nawet w mroźne dni.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

REKLAMA

Nowy akumulator Geely został zaprojektowany z myślą o maksymalnym bezpieczeństwie. Akumulator przeszedł rygorystyczne testy, w tym test ośmiu jednoczesnych przebić igłą, a także test ostrzału z broni palnej. W obu przypadkach nie uległ zapłonowi ani wybuchowi.

Nowy akumulator LFP firmy Geely to kolejny krok naprzód w rozwoju technologii zasialnia dla pojazdów elektrycznych. Dzięki imponującej gęstości energii, niesamowitej żywotności, błyskawicznemu ładowaniu, wysokiej wydajności w niskich temperaturach i maksymalnemu bezpieczeństwu, akumulator ma potencjał, aby zrewolucjonizować rynek elektrycznej mobilności.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA