Ta wersja iPhone'a 16 jest najbardziej rozchwytywana. Wybiera go najwięcej klientów
Właśnie minęło pierwsze 48 godzin przedsprzedaży iPhone'a 16, i znany analityk podzielił się garścią danych dotyczących zamówień. Zainteresowanie najnowszymi smartfonami Apple'a spadło, a na popularności dość nieoczekiwanie zyskał wariant prawdopodobnie najmniej promowany przez firmę.

Prezentacja najnowszych iPhone 16 miała miejsce dokładnie tydzień temu, a składanie zamówień przedpremierowych rozpoczęło się w piątek. W kalendarzu wydawniczym serii iPhone 16 pozostała jeszcze jedna data: oficjalne uruchomienie regularnej sprzedaży zaplanowane na 20 września.
Jednocześnie trzy dni otwarcia preorderów wystarczyły, by pozyskać dane dotyczące tego który z wariantów iPhone 16 - podstawowy, Plus, Pro czy Pro Max - jest najbardziej rozchwytywany. Niektóre dane mogą zaskoczyć.
Tak wygląda sprzedaż preorderów iPhone'a 16. Mieszanka pozytywnych i negatywnych zaskoczeń
Ming-Chi Kuo, znany w świecie elektroniki konsumenckiej analityk mający dostęp do informacji pochodzących bezpośrednio z łańcucha dostaw sprzętu Apple'a, minionej nocy podzielił się informacjami co do ilości przedpremierowych zamówień złożonych w ciągu pierwszych 48 godzin od ich otwarcia.

Według danych zebranych przez Kuo w sumie złożono zamówienia na prawie 37 milionów sztuk iPhone'ów 16: 17,1 mln Pro Max, 9,8 mln Pro, 2,6 mln Plus oraz 7,3 mln podstawowego modelu. Ogółem Apple otrzymało 12,7 proc. mniej zamówień na iPhone'a 16 w porównaniu do weekendu otwarcia zamówień przedpremierowych na iPhone'a 15.
Choć największy i "najpotężniejszy" model - iPhone 16 Pro Max - jest niekwestionowanym liderem ilości zamówień, to jego pozycja blednie wobec liczb z zeszłego roku.
Względem poprzedniego roku, a więc iPhone 15, na wariant Pro Max złożono 16 proc. mniej zamówień. Podobnie jest w przypadku wariantu Pro, na który złożono 25 proc. mniej zamówień. Skok popularności zaliczyły za to warianty Plus i podstawowy, na które złożono odpowiednio 48 proc. i 10 proc. więcej zamówień w porównaniu do zeszłego roku.
Premiera iPhone 16 - to musisz wiedzieć:
Według analityka mniejsze zainteresowanie iPhone 16 Pro i Pro Max wynika z faktu, że Apple Intelligence - główna nowość w urządzeniach Apple oraz serce tak prezentacji iPhone'ów, jak i marketingu koncernu z Cupertino - nie będzie dostępne od razu na premierę urządzeń. Kuo wskazał także "intensywną konkurencję na rynku chińskim" jako bezpośrednią przyczynę niższego popytu.

Jednocześnie zdaniem Kuo Apple przygotował się na wyższe zainteresowanie modelami Pro i Pro Max, gdyż czasy oczekiwania na ich dostawę są znacznie niższe w porównaniu do 15 Pro i 15 Pro Max. O tym ma świadczyć także fakt, że Apple przygotował 6 milionów sztuk iPhone'a 16 Pro Max przed premierą, co stanowi wzrost o 106 proc. w porównaniu z zeszłym rokiem.
Znaczący wzrost w ujęciu rok do roku dostaw przedsprzedażowych iPhone'a 16 Pro Max wynika z poprawy wydajności produkcji kamer tetrapryzmatycznych i optymistycznych prognoz Apple dotyczących popytu na ten model.
Analityk twierdzi również, że jego zdaniem Apple może wdrożyć bardziej agresywne strategie produktowe iPhone'a w 2025 roku, aby stymulować popyt na rynku, jeśli Apple Intelligence i inne promocje będą miały ograniczony wpływ na dostawy iPhone'a 16.