REKLAMA

Znowu kupujemy dużo telefonów. Przede wszystkim z Chin

Jak wynika z danych zebranych przez firmę analityczną Canalys, miniony kwartał był pierwszy od drugiego kwartału 2021 r., w którym rynek smartfonów odnotował dwucyfrowy wzrost. Problem w tym, że koreańskie i amerykańskie marki lecą w dół.

Znowu kupujemy dużo telefonów. Przede wszystkim z Chin
REKLAMA

Pierwszy kwartał 2024 r. to również 10-procentowy wzrost rynku telefonów względem analogicznego kwartału w roku ubiegłym. Zachodni świat w mniejszym stopniu odczuwa to niespodziewane ożywienie objętego stagnacją segmentu. Według tych samych danych, Samsung odnotował 1-procentowy spadek udziałów, Apple 16-procentowy, a w grupie tracących rynek marek znalazło się też Oppo z 6-procentowym spadkiem. Kto zatem wygrywa? Xiaomi i grupa Transsion.

REKLAMA

Marki zorientowane przede wszystkim na klienta masowego znacząco skorzystały z fali ożywienia na rynkach rozwijających się, ostrożnie też zaopatrując się w komponenty. Xiaomi i Transsion odnotowały znaczny wzrost rok do roku, odpowiednio o 33 proc. i 86 proc.  głównie za sprawą sprawnych dostaw nowych modeli na rynki Bliskiego Wschodu, Afryki i Ameryki Łacińskiej.

Czytaj też:

Liderzy rynku telefonów. Pierwszy kwartał 2024.

Jak zauważa Canalys, poza trwającą stabilizacją na rynkach wschodzących marki te zwiększają produkcję i gromadzą zapasy surowców w oczekiwaniu na dalszy wzrost kosztów zestawienia materiałów (BoM). Po tych wszystkich przetasowaniach na dziś liderzy rynkowi rynku telefonów to:

REKLAMA
  1. Samsung (20 proc.)
  2. Apple (16 proc.)
  3. Xiaomi (14 proc.)
  4. Transsion (10 proc.)
  5. Oppo (8 proc.)

Dla tych, którym nazwa Transsion jest obca: to chiński producent telefonów komórkowych z siedzibą w Shenzhen, który został założony w 2006 r. w Hongkongu. Marki należące do Transsion to między innymi Tecno, Itel i Infinix, a także marka usług posprzedażowych Carlcare i marka akcesoriów Oraimo. Firma produkuje telefony w Chinach, Indonezji, Pakistanie, Etiopii, Bangladeszu i ostatnio także w Indiach. Firma jest popularna w Chinach i Indiach, a w Afryce działa już od ponad 10 lat, zdobywając tam pozycję lidera rynku smartfonów.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA