PKP Intercity zapowiada rewolucję. Kupowanie biletów będzie bajecznie wygodne
Nowy system PKP Intercity ma sprawić, że komfort poczujemy jeszcze zanim dotrzemy na dworzec i wsiądziemy do pociągu. Spółka chce całkowicie odmienić sposób, w jaki kupujemy bilety.
Podjęliśmy decyzję o wdrożeniu nowego systemu CRM. Narzędzie to pozwoli nam na jeszcze lepszy przepływ informacji wewnątrz spółki oraz poprawi komunikację między przewoźnikiem a pasażerami
– stwierdził Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity.
System to "prokliencka rewolucja"
Za jego sprawą przewoźnik ma wejść na "wyższy poziom cyfryzacji". Plany są ambitne, bowiem spółka oczekuje, że obsługa zgłoszeń podróżnych stanie się szybsza. Z kolei za sprawą gromadzenia historii preferencji oraz interakcji z PKP Intercity w jednym miejscu, udzielone wsparcie będzie mogło zostać lepiej dopasowane do naszych indywidualnych potrzeb. W praktyce ma to oznaczać, że dostaniemy informacje o zniżkach czy kierunkach podróży, które naprawdę mogą nas zainteresować.
Nowy CRM pomoże również w zwiększeniu roli automatyki w procesach sprzedażowych, marketingowych i obsłudze podróżnych oraz będzie stanowił istotne wsparcie w pracach analitycznych, tworzeniu zindywidualizowanych prognoz i raportów – zaznacza PKP Intercity.
Mówcie, co chcecie, ale jestem pod wrażeniem, jak zmienia się PKP Intercity. Nie tylko cyfrowo
Owszem, trwa ważna dyskusja, czy zmian jest wystarczająco i czy będą one w stanie odpowiedzieć na rosnące zainteresowanie podróżowaniem koleją, ale nie da się powiedzieć, że PKP Intercity nic nie robi. Szczególnie pod względem cyfrowym ostatnie miesiące to potężny rozwój. Aplikacja znacząco ułatwiła kupowanie biletów i moim zdaniem program PKP Intercity jest najwygodniejszy, jeżeli chodzi o kupno przejazdów.
Zmiany wkrótce dotkną też internetowej strony, z której korzystanie to jak do tej pory męczarnia. W wersji beta witryna ruszy jeszcze w tym roku. Na drugą połowę 2024 zapowiedziano zaś nowy Centralny System Sprzedaży z usługą rezerwacyjną. "Zastosowana w nim technologia, dzięki elastycznej architekturze pozwoli PKP Intercity na szybsze i łatwiejsze wprowadzanie nowych rozwiązań i funkcji istotnych dla podróżnych" – zapowiada PKP Intercity.
Duże nadzieję wiąże też z programem lojalnościowym. Przetarg ma ruszyć niebawem. Według założeń za przejechane kilometry pociągami PKP Intercity nagradzani będziemy punktami, dającymi się wymieniać na zniżki na bilety bądź na nagrody rzeczowe.
*zdjęcie główne: Longfin Media, Shutterstock