Wszyscy chcą mieć gogle rozszerzonej rzeczywistości. Powód? Bo Apple robi swoje
Gogle wirtualnej rzeczywistości marki Oculus należącej do Mety, są całkiem niezłe. Jednak teraz, gdy Apple szykuje się do wprowadzenia swojego produktu z zakresu rozszerzonej rzeczywistości (AR), Meta również chce zaistnieć w tej dziedzinie.
Apple pokaże niebawem nowy produkt, który rozpala media technologiczne. Nie chodzi o MacBooka Air z dużym 15-calowym ekranem, lecz o gogle do rozszerzonej rzeczywistości, które mają nosić nazwę Reality Pro, kosztować przeszło 3 tys. dolarów i działać na systemie xrOS.
Meta chce mieć swoje gogle AR.
Metą ma rozmawiać z Magic Leap. To firma, która oferuje swoje gogle wirtualnej rzeczywistości (VR) dla innych przedsiębiorstw. Są to rozwiązania skierowane głównie na rynek biznesowy.
Ich głównym produktem jest Magic Leap 2 - lekkie okulary rozszerzonej rzeczywistości (AR), reklamowane jako narzędzie m.in. dla chirurgów. Tak wyglądają takie gogle w akcji:
Według raportu Financial Times, Meta, firma-matka Facebooka, prowadzi rozmowy z Magic Leap, startupem zajmującym się rozszerzoną rzeczywistością. Meta inwestuje miliardy dolarów w metawersum, czyli wirtualny świat z awatarami, ale rozważa rozszerzenie działalności. Z pewnością ma to związek z faktem, że Apple idzie w AR.
Rozmowy mają obejmować licencjonowanie własności intelektualnej i produkcję urządzeń z zakresu rozszerzonej rzeczywistości w Ameryce Północnej. Meta nie udzieliła komentarza, jednak Magic Leap, jak donosi Financial Times, uważa partnerstwo za "ważny aspekt biznesu i rosnącą szansę".
VR, AR - z Magic Leap, Meta miałaby wszystko
Dotychczasowe wysiłki Mety w dziedzinie metawersum nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. Projekt pochłonął miliardy dolarów, a rezultatem jest sandbox przypominający gry sprzed 15 lat. Mimo to, większe zainteresowanie wykazują firmy niż sami gracze czy zwykli konsumenci, którzy dostrzegają w VR potencjał biznesowy.
Gogle AR, o cenie odpowiednio dostosowanej, jak np. Meta Quest, który jest dobrym wprowadzeniem do VR, mogą przekonać większą liczbę osób do skorzystania z tej technologii. Im więcej osób korzystających z produktów Mety w różnych dziedzinach rzeczywistości, tym większa szansa na zaistnienie metawersum.
No i jak zawsze, jeśli Apple wchodzi na jakiś rynek, to wszyscy inni również idą w ich ślady. Nawet jeżeli podobne próby w przeszłości (patrzę na ciebie, Microsofcie) zakończyły się porażką.