REKLAMA

Operatorzy zwrócą Polakom pieniądze. Rząd szykuje nową ustawę

Projekt ustawy Prawo komunikacji elektronicznej ma na celu dostosowanie przepisów w Polsce do Europejskiego Kodeksu Łączności Elektronicznej. Bez obaw, to dobre wieści. Przynajmniej dla konsumentów.

15.11.2022 18.14
Operatorzy zwrócą Polakom pieniądze. Rząd szykuje nową ustawę
REKLAMA

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy reformujący polskie prawo telekomunikacyjne. Można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że wejście owej ustawy w życie okaże się formalnością i kwestią najbliższych miesięcy. Jest to bowiem efekt regulacji Unii Europejskiej.

REKLAMA

Czytaj też:

Nowe prawo, z punktu widzenia konsumenta, zmieni rynek w Polsce na dwa sposoby. Po pierwsze, zmienia definicję operatora telekomunikacyjnego na nowocześniejszą, w wyniku czego operatorami stają się przedsiębiorstwa świadczące usługę dostarczania publicznych sieci telekomunikacyjnych lub świadczenia usług komunikacji elektronicznej. Innymi słowy, do prawa telekomunikacyjnego w Polsce będą musieli się dostosować również operatorzy komunikatorów internetowych, czyli aplikacji do wysyłania wiadomości i połączeń głosowych.

Jeszcze ciekawsza wydaje się jednak druga zmiana.

Gwarantowany zwrot środków w usługach prepaid. Oddadzą pieniądze w ofertach na kartę.

Nowe prawo nakłada na operatora płatnych usług obowiązek zapewnienia możliwości odzyskania niewykorzystanych środków, które użytkownik operatorowi przedpłaci. Innymi słowy, jeżeli dany klient zechce zrezygnować z dalszego użytkowania telefonu na kartę, ale ma nadal na koncie niewykorzystane przedpłacone środki - operator będzie musiał je zwrócić. Te nie będą mogły przepadać nawet jeżeli konto wygaśnie. Choć operator nadal będzie mógł pobierać ograniczone środki odszkodowawcze, jeżeli usługa zostanie zakończona przedterminowo z winy klienta.

REKLAMA

Przepisy tyczyć się będą, jak wyżej wspomniano, również operatorów aplikacji telekomunikacyjnych. Wiele z nich oferuje dodatkowe funkcje za dodatkową opłatą, również w formie prepaid. Operatorzy tych aplikacji będą również musieli zapewnić możliwość przedpłaconych środków w razie wygaśnięcia relacji z klientem, jeżeli chcą dalej sprzedawać swoje usługi w Polsce. Choć na rynku aplikacji mobilnych jest to i tak już raczej standardem.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA