Pierwszy Dying Light odświeżony. Łapcie nową aktualizację na next-geny
Dying Light 2 został ciepło przyjęty przez krytyków i graczy. Z pewnością zachęcił niektórych do sprawdzenia wydanej przed laty poprzedniej części. Ta nie będzie wyglądała staro na nowych PlayStation i Xboxach.
Takie przywiązanie do starych gier nie jest powszechne w branży. Wydawnictwa najczęściej wolą się skupić na swoich najnowszych grach, szukając dodatkowego zarobku w mikrotransakcjach i mikrododatkach, na które co bardziej zagorzali fani chętnie wydają pieniądze. Polski Techland poszedł zupełnie inną, godną pochwalenia drogą.
Czytaj też:
Najnowsza gra polskiego studia, Dying Light 2, zebrała bardzo pozytywne recenzje, zarówno ze strony krytyków, jak i samych graczy. Techland początkowo musiał skupić się na jej łataniu po premierze - programistom wyraźnie nie starczyło czasu, by usunąć wszystkie usterki i niedoróbki. Jednak jak tylko uporano się z psującymi zabawę bugami ruszyły prace... nie, nie nad DLC do gry. Nad tym, by fani poprzedniej części mogli do niej wrócić na nowym sprzęcie i nie bać się jej nieco już starawej oprawy graficznej.
Dying Light 1 wykorzysta moc PlayStation 5, Xbox Series X i Xbox Series S. Darmowa aktualizacja już dostępna.
Już na początku bieżącego miesiąca Techland opublikował w PlayStation Network darmową aktualizację dla pierwszego Dying Light. Od teraz owa poprawka dostępna jest również do wersji gry na konsole Xbox. Za sprawą łatki ta wydana w 2015 r. gra będzie wyglądać i działać znacznie lepiej na konsolach bieżącej generacji.
Na wszystkich nowych konsolach zasięg widzenia został zwiększony o 25 proc. W praktyce oznacza to, że silnik gry będzie podmieniał elementy graficzne na te o niższej jakości lub je usuwał z ekranu znacznie dalej od miejsca, gdzie stoi gracz. Dodatkowo, Xbox Series X i PlayStation 5 zyskają trzy nowe tryby graficzne:
- Tryb wysokiej wydajności, w ramach którego gra działa w rozdzielczości 1080p przy płynności 60 kl./s,
- Tryb zrównoważony, w którym gra stara się utrzymać 60 kl./s w rozdzielczości dynamicznej, dążącej do 1440p,
- Tryb wysokiej jakości wizualnej, w ramach którego gra działa w rozdzielczości 4K przy 30 kl./s
Konsola Xbox Series S oferuje dwa tryby:
- Tryb wysokiej wydajności, w ramach którego gra działa w 30 kl./s przy rozdzielczości 1080p
- Tryb wysokiej jakości wizualnej, w ramach którego gra stara się utrzymać 30 kl./s przy dynamicznej rozdzielczości, dążącej do 1440p
Do tej pory gra działała w 1080p przy 30 kl./s na konsolach PlayStation oraz w nieco niższej rozdzielczości przy podobnym klatkażu na konsolach Xbox.
Ale to nie koniec. Na darmowej aktualizacji Dying Light skorzystają też właściciele PlayStation 4 Pro i Xbox One X.
Właściciele wydanego później, dopalonego Xboxa One w wersji X będą mogli korzystać z tych samych trybów wyświetlania, co Xbox Series S. Z kolei na konsoli PlayStation 4 Pro utrzymana zostanie płynność 30 kl./s, ale za sprawą dokonanych usprawnień klatkaż ma być teraz stabilny.