Tech  / News

Niespodziewany efekt epidemii: powstał internet przyjazny seniorom

340 interakcji
dołącz do dyskusji

Allegro i x-kom namawiają seniorów na bezpieczne zakupy online i, żeby im to ułatwić, wprowadzają u siebie nowe rozwiązania.

Seniorzy powinni o siebie teraz szczególnie dbać i ograniczać, w miarę możliwości, wychodzenie z domu. Czasami jednak wyjść trzeba, choćby tylko po to, żeby zrobić zakupy. Firmy Allegro i x-kom ogłosiły swoje rozwiązania, które mają pomóc seniorom sprawunku załatwić online.

Allegro wprowadza zakupy przez telefon

Allegro wychodzi z założenia, że seniorzy wolą kontakt z prawdziwym człowiekiem niż botem i pomoc telefoniczną przedkładają nad pisanie wiadomości, dlatego, aby pomóc seniorom w dokonywaniu zakupów online, firma otwiera specjalną infolinię. Każdy, kto między 8:00 a 20:00 zadzwoni pod numer 616 271 777, uzyska pomoc miłego konsultanta, który stanie się jego prywatnym nawigatorem po morzu aukcyjnych ofert. Konsultanci wyjaśnią, jak korzystać z filtrów, jak wybrać odpowiednią dostawę, jak za wszystko zapłacić, a jeśli senior będzie sobie tego życzył, pomogą także założyć konto na Allegro.

W obecnej sytuacji kanał online jest najłatwiejszym, najbezpieczniejszym i najwygodniejszym sposobem robienia zakupów. Jest to szczególnie ważne, gdy unikanie zatłoczonych miejsc jest kluczowe dla zachowania zdrowia nas wszystkich. Podejmujemy dodatkowe kroki, aby pomóc seniorom odkryć zakupy online dzięki spersonalizowanej pomocy naszych doradców w czasie rzeczywistym - mówi Jakub Kłoczewiak, Customer Experience Director w Allegro.

Senior, który będzie chciał z platformy skorzystać, będzie musiał mieć założony adres email i dostęp do podłączonego do Internetu komputera lub smartfona.

X-kom startuje ze specjalną stroną dla seniorów

X-kom podszedł do sprawy z nieco innej strony. Z jednej strony firma także otworzyła swoją specjalną infolinię dla seniorów pod numerem 34 377 00 93, z drugiej przygotowała także specjalną uproszczoną i okrojoną wersję swojej strony, która ma być dostosowana do potrzeb seniorów. I tak zamiast zwyczajowych kategorii, które zwykle stosowane są w sklepach z elektroniką, osoba starsza zobaczy produkty posegregowane na te, które są przydatne podczas spędzania czasu w domu (na przykład czytnik, tablet, gramofon), przydatne do kontaktu z bliskimi (klawiatura, smartfon, laptop), polecane do pielęgnacji sprzątania i gotowania (odkurzacz, blender, golarka) oraz na prezent dla najmłodszych (klocki, gry planszowe, śpiewające lalki).

Czasami miałem wrażenie, że sklepy z elektroniką traktują seniorów jak osoby z dwoma lewymi rękoma. Rzetelne i szczegółowe opisy sprzętów to oczywiście ważna sprawa w naszej branży, ale osoby starsze najczęściej nie rozumiały różnic między DDR-ami, snapdragonami, RTX-ami czy amoledami. Dlatego przygotowaliśmy specjalną stronę, na której podobne dylematy znikają - mówi Jakub Biel, communication manager w x-komie.

Ponieważ jednak te RAM-y, snapdragony i inne amoledy bywają istotne, na stronach poszczególnych produktów wszystkie techniczne informacje nadal można znaleźć. Jeśli seniorowi zakupiony towar się nie spodoba, może go zwrócić w ciągu 15 dni.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst