1. Spider's Web
  2. Technologie
  3. Operatorzy

Nic dziwnego, że już 2 mln ludzi opłaca w Plusie kilka rachunków na umowie typu smartDOM. Polacy umieją liczyć

Lokowanie produktu

Z programu smartDOM korzysta już ponad 2 mln klientów. Nic w tym dziwnego, bo pakiety konwergentne to typowa sytuacja win-win.

13.03.2020
20:28
plus grupa cyfrowy polsat

Operatorzy uwielbiają umowy konwergentne i to z kilku powodów. Jest mniejsze prawdopodobieństwo, że klienci, którzy nie lubią przepłacać i rozliczają się za kilka usług, często dla całej rodziny, uciekną do konkurencji. Znacznie łatwiej jest ich też namówić na dobranie kolejnych, jeśli i tak już robi przelew co miesiąc na jedno konto za kilka innych.

plus smartdom cyfrowy polsat class="wp-image-1103993"

Dowody na to, że konwergencja w świecie telekomunikacji faktycznie działa, widać w wynikach finansowych tych telekomów, które postawiły na usługi łączone w pakietach. Ze wzrostem liczby klientów abonamentowych, którzy opłacają co najmniej dwie umowy, idą w parze większe przychody i to pomimo oferowania zniżek za każdy kolejny abonament.

Ze względu na zniżki klienci uwielbiają łączone oferty w Plusie i Cyfrowym Polsacie.

Abonenci sieci Plus oraz Cyfrowego Polsatu w ramach programu smartDOM mogą korzystać ze zniżek do umów, które w przeciwnym razie i tak dobieraliby oddzielnie. W skali roku przy oszczędności 10 zł miesięcznie za dołączenie kolejnej usługi można zaoszczędzić 120 zł. Każda kolejna umowa  u tych operatorów zwiększa tę kwotę.

Warto przy tym nadmienić, że smartDOM nie jest już w zasadzie nowym programem. Pierwsi klienci Grupy Cyfrowy Polsat zaczęli łączyć usługi rachunku już 18 lutego 2014 r. i robią to nadal. Od tego czasu propozycja polskich firm, reklamowana hasłem „oszczędzanie przez dodawanie” stała się „największym w Polsce programem oferującym usługi łączone dla domu i rodziny”.

smaartdom plus cyfrowy polsat class="wp-image-1104965"

Wcale nie dziwi, że aż 2 mln klientów Grupy Cyfrowy Polsat podpisało umowę konwergentną. Przypada na nich w dodatku już ponad 6 mln usług, co oznacza, że jeden klient średnio wykupuje u tego samego operatora aż 3 abonamenty.

Osoby, które się na tego typu formę rozliczeń zdecydowały, oszczędzają z grubsza po 10 zł miesięcznie od każdej dodatkowej usługi. Przekłada się to na 240 zł rocznie oszczędności na czymś, co zapewne i tak by wykupili.

smartDOM to typowa sytuacja win-win

Operator zyskuje lojalność klientów, którzy wydają więcej pieniędzy i rzadziej uciekają do konkurencji, a klienci płacą mniej za de facto to samo, co i tak by opłacali u tego bądź innego operatora. Grupa Cyfrowy Polsat uznała zaś, że skoro program smartDOM jest aż tak dużym sukcesem, to z okazji przebicia progu 2 mln klientów zaoferował tymże abonentom dodatkowe bonusy.

smartdom liczba klientów class="wp-image-1082676"

Dla osoby, która okazała się dwumilionowym klientem, przygotowano liczne nagrody rzeczowe oraz dostęp do pakietu usług na rok. Pozostali klienci mogli zaś liczyć na prezenty i niespodzianki, o których byli informowani drogą SMS-ową. Oprócz tego, co środę mogli uzyskać dostęp na miesiąc do pakietów premium w należącym do Grupy serwisie rozrywki internetowe IPLA.

Plus i Cyfrowy Polsat mają nadzieję, że smartDOM przekona do siebie jeszcze więcej osób.

Potencjał na wzrost jest przy tym całkiem spory — i to nie tylko ze względu na to, że operator może pozyskać klientów od pozostałych telekomów i innych dostawców usług. Chętnych może szukać wśród dotychczasowych klientów, bo chociaż już teraz z programusmartDOM korzysta więcej niż co trzeci klient Grupy, to tym samym prawie dwie trzecie z nich ma wyłącznie jedną umowę.

Każda osoba, która ma tylko jedną usługę, może teraz potencjalnie dobrać kolejną w zamian za zniżkę i dotyczy to wszystkich grup wiekowych odbiorców. Już teraz program smartDOM ma klientów liczących sobie od 18 do aż 99 lat. Najwięcej osób decyduje się na usługi konwergentne w segmencie pomiędzy 31 a 50 rokiem życia. Można rozsądnie założyć, że są to głowy rodzin z dziećmi.

Ile można zaoszczędzić na programie smartDOM?

Rekordzista wykupuje od operatora 9 usług i oszczędza dzięki rabatom 125 zł miesięcznie, a więc skali roku jego oszczędności sięgnęły 1500 zł. Wszystko dlatego, że oferta operatora jest naprawdę bogata. Z początku dostępne były jedynie trzy podstawowe usługi, czyli telewizja, internet i telefon, a teraz ramach programu smartDOM można wykupić abonament na:

  • telewizję satelitarną;
  • telewizję kablową IPTV;
  • naziemną telewizję cyfrową;
  • internet mobilny i domowy LTE;
  • Plus Światłowód;
  • Plus Abonament / Plus MIX;
  • telefon stacjonarny;
  • ubezpieczenia;
  • gaz;
  • monitoring.

Rabat za dokupienie każdej dodatkowej usługi telewizyjnej lub telekomunikacyjnej wynosi 10 zł miesięcznie na cały okres trwania umowy. Z dokupieniem kolejnej nie trzeba też czekać, aż skończą się poprzednie — nową usługę można dodać w dowolnym momencie. Operator zaś tych zniżek chętnie udzieli, bo wie, że w długoterminowym ujęciu zyskają na tym wszyscy.

Warto przy tym nadmienić, że oprócz programu smartDOM w ramach sieci Plus funkcjonuje również program smartFIRMA. To analogiczne do konsumenckiej wersji rozwiązanie przeznaczone dla osób, które prowadzą własną działalność gospodarczą. Również i w tym przypadku można liczyć na rabaty w zamian za łączenie wybranych usług — w tym przypadku firmowym.

*Materiał powstał przy współpracy z siecią Plus

Lokowanie produktu
Najnowsze