Nic dziwnego, że już 2 mln ludzi opłaca w Plusie kilka rachunków na umowie typu smartDOM. Polacy umieją liczyć

Lokowanie produktu

Z programu smartDOM korzysta już ponad 2 mln klientów. Nic w tym dziwnego, bo pakiety konwergentne to typowa sytuacja win-win.

13.03.2020 19.28
plus grupa cyfrowy polsat

Operatorzy uwielbiają umowy konwergentne i to z kilku powodów. Jest mniejsze prawdopodobieństwo, że klienci, którzy nie lubią przepłacać i rozliczają się za kilka usług, często dla całej rodziny, uciekną do konkurencji. Znacznie łatwiej jest ich też namówić na dobranie kolejnych, jeśli i tak już robi przelew co miesiąc na jedno konto za kilka innych.

plus smartdom cyfrowy polsat

Dowody na to, że konwergencja w świecie telekomunikacji faktycznie działa, widać w wynikach finansowych tych telekomów, które postawiły na usługi łączone w pakietach. Ze wzrostem liczby klientów abonamentowych, którzy opłacają co najmniej dwie umowy, idą w parze większe przychody i to pomimo oferowania zniżek za każdy kolejny abonament.

Ze względu na zniżki klienci uwielbiają łączone oferty w Plusie i Cyfrowym Polsacie.

Abonenci sieci Plus oraz Cyfrowego Polsatu w ramach programu smartDOM mogą korzystać ze zniżek do umów, które w przeciwnym razie i tak dobieraliby oddzielnie. W skali roku przy oszczędności 10 zł miesięcznie za dołączenie kolejnej usługi można zaoszczędzić 120 zł. Każda kolejna umowa  u tych operatorów zwiększa tę kwotę.

Warto przy tym nadmienić, że smartDOM nie jest już w zasadzie nowym programem. Pierwsi klienci Grupy Cyfrowy Polsat zaczęli łączyć usługi rachunku już 18 lutego 2014 r. i robią to nadal. Od tego czasu propozycja polskich firm, reklamowana hasłem „oszczędzanie przez dodawanie” stała się „największym w Polsce programem oferującym usługi łączone dla domu i rodziny”.

smaartdom plus cyfrowy polsat

Wcale nie dziwi, że aż 2 mln klientów Grupy Cyfrowy Polsat podpisało umowę konwergentną. Przypada na nich w dodatku już ponad 6 mln usług, co oznacza, że jeden klient średnio wykupuje u tego samego operatora aż 3 abonamenty.

Osoby, które się na tego typu formę rozliczeń zdecydowały, oszczędzają z grubsza po 10 zł miesięcznie od każdej dodatkowej usługi. Przekłada się to na 240 zł rocznie oszczędności na czymś, co zapewne i tak by wykupili.

smartDOM to typowa sytuacja win-win

Operator zyskuje lojalność klientów, którzy wydają więcej pieniędzy i rzadziej uciekają do konkurencji, a klienci płacą mniej za de facto to samo, co i tak by opłacali u tego bądź innego operatora. Grupa Cyfrowy Polsat uznała zaś, że skoro program smartDOM jest aż tak dużym sukcesem, to z okazji przebicia progu 2 mln klientów zaoferował tymże abonentom dodatkowe bonusy.

smartdom liczba klientów

Dla osoby, która okazała się dwumilionowym klientem, przygotowano liczne nagrody rzeczowe oraz dostęp do pakietu usług na rok. Pozostali klienci mogli zaś liczyć na prezenty i niespodzianki, o których byli informowani drogą SMS-ową. Oprócz tego, co środę mogli uzyskać dostęp na miesiąc do pakietów premium w należącym do Grupy serwisie rozrywki internetowe IPLA.

Plus i Cyfrowy Polsat mają nadzieję, że smartDOM przekona do siebie jeszcze więcej osób.

Potencjał na wzrost jest przy tym całkiem spory — i to nie tylko ze względu na to, że operator może pozyskać klientów od pozostałych telekomów i innych dostawców usług. Chętnych może szukać wśród dotychczasowych klientów, bo chociaż już teraz z programusmartDOM korzysta więcej niż co trzeci klient Grupy, to tym samym prawie dwie trzecie z nich ma wyłącznie jedną umowę.

Każda osoba, która ma tylko jedną usługę, może teraz potencjalnie dobrać kolejną w zamian za zniżkę i dotyczy to wszystkich grup wiekowych odbiorców. Już teraz program smartDOM ma klientów liczących sobie od 18 do aż 99 lat. Najwięcej osób decyduje się na usługi konwergentne w segmencie pomiędzy 31 a 50 rokiem życia. Można rozsądnie założyć, że są to głowy rodzin z dziećmi.

Ile można zaoszczędzić na programie smartDOM?

Rekordzista wykupuje od operatora 9 usług i oszczędza dzięki rabatom 125 zł miesięcznie, a więc skali roku jego oszczędności sięgnęły 1500 zł. Wszystko dlatego, że oferta operatora jest naprawdę bogata. Z początku dostępne były jedynie trzy podstawowe usługi, czyli telewizja, internet i telefon, a teraz ramach programu smartDOM można wykupić abonament na:

  • telewizję satelitarną;
  • telewizję kablową IPTV;
  • naziemną telewizję cyfrową;
  • internet mobilny i domowy LTE;
  • Plus Światłowód;
  • Plus Abonament / Plus MIX;
  • telefon stacjonarny;
  • ubezpieczenia;
  • gaz;
  • monitoring.

Rabat za dokupienie każdej dodatkowej usługi telewizyjnej lub telekomunikacyjnej wynosi 10 zł miesięcznie na cały okres trwania umowy. Z dokupieniem kolejnej nie trzeba też czekać, aż skończą się poprzednie — nową usługę można dodać w dowolnym momencie. Operator zaś tych zniżek chętnie udzieli, bo wie, że w długoterminowym ujęciu zyskają na tym wszyscy.

Warto przy tym nadmienić, że oprócz programu smartDOM w ramach sieci Plus funkcjonuje również program smartFIRMA. To analogiczne do konsumenckiej wersji rozwiązanie przeznaczone dla osób, które prowadzą własną działalność gospodarczą. Również i w tym przypadku można liczyć na rabaty w zamian za łączenie wybranych usług — w tym przypadku firmowym.

*Materiał powstał przy współpracy z siecią Plus

Lokowanie produktu
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Zobacz komentarze