Pekao idzie mocno w bankowość cyfrową. Już w kwietniu debiut nowej aplikacji mobilnej
Co najmniej trzykrotne zwiększenie liczby analityków danych oraz pełna dostępność danych online - to tylko wierzchołek planów Banku Pekao S.A. Na drodze do cyfryzacji i technologii, bank stawia m.in. na transakcje bezgotówkowe.
To nie jest tak, że w Pekao dopiero co się właśnie obudzili i postanowili rozwijać bankowość cyfrową. Przecież to właśnie Bank Pekao S.A. – jako pierwszy w Polsce – wprowadził do swojej oferty możliwość założenia konta całkowicie on-line: za pomocą selfie. Dzięki temu czas zakładania konta znacząco się skrócił i zajmuje obecnie niecałe 10 minut. Dostęp do usług banku z kolei zyskali też nowi klienci, którzy nie mieszkają blisko placówek Pekao.
Cyfrową bankowość na celownik w Pekao wzięto już zatem wcześniej. Teraz jedynie, przy okazji kreślenia planów na najbliższe trzy lata, zaakcentowano wzmożenie dalszych działań w tym kierunku.
Pekao planuje 30 projektów dotyczących danych
Podkreślając swoją wiodącą rolę w rozwijaniu bankowości cyfrowej, Pekao zaplanowało na najbliższe trzy lata 30 projektów związanych z zaawansowaną analityką danych obejmujących np. proces kredytowy, cross-selling, selektywną akwizycję klienta czy zindywidualizowane podejście do wyceny produktów. By to było możliwe, bank planuje co najmniej trzykrotnie zwiększyć liczbę analityków danych pracujących w banku i wdrożyć pełną dostępność danych online.
Efekty tego cyfrowego wzmożenia mamy odczuć już niebawem. Na kwiecień Bank Pekao zaplanował debiut swojej nowej aplikacji mobilnej PeoPay 3.0. Trzecia generacja, testowana już od miesięcy, ma mieć specjalną stronę dla płacących BLIKiem. Możliwe mają być też przelewy P2P, czyli na numer telefonu odbiorcy. W PeoPay 3.0 mają pojawić się również płatności za autostrady, za komunikację miejską, czy za parkowanie.
Biometria, czyli większe bezpieczeństwo klienta
Pekao, wprowadzając już wcześniej możliwość założenia konta przez selfie, pokazało, że idąc w kierunku coraz bardziej cyfrowej bankowości absolutnie nie zamierza omijać biometrii. Jeszcze wcześniej przecież – bo w 2017 r. – bank wprowadził możliwość logowania się do aplikacji PeoPay czy zatwierdzanie transakcji za pomocą odcisku palca. Od tego czasu coraz więcej klientów Pekao korzysta z szybkiej akceptacji przelewów.
Cyfrowo, czyli najczęściej też bezgotówkowo
Cyfrowa bankowość Banku Pekao S.A. bierze też pod uwagę obowiązujące trendy. Także te związane z transakcjami bezgotówkowymi. A tych jest coraz więcej. Tylko w ciągu ostatnich 14 lat liczba karta płatniczych wzrosła o 2,5 raza. W trzecim kwartale 2019 r. było ich w obiegu już 42,1 mln sztuk. Za ich pomocą Polacy w tym okresie dokonali 1,457 mld tego typu transakcji. Trudno więc się dziwić, że dwa lata temu do Programu Polska Bezgotówkowa dołączył także Bank Pekao S.A., który w latach 90. ubiegłego stulecia był prekursorem kart płatniczych na polskim rynku.
Ostatnio, Bank Pekao S.A. chcąc poszerzać swoje możliwości bezgotówkowe, zaoferował swoim klientom nową kartę debetową: Visa Debit Gold. Można z niej korzystać jako samodzielnej karty do otwartego Konta Przekorzystnego, albo jako główną kartę do rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego. Visa Debit Gold może też być dodatkową kartą w parze z kartą Mastercard Debit FX. Korzystający z tej oferty Pekao zyskują możliwość bezpłatnego korzystania ze wszystkich bankomatów w kraju i za granicą. Wystarczy, że suma wpływów na jego rachunek przekracza 5 tys. zł.
*Materiał powstał przy współpracy z Bankiem Pekao S.A.