Tech  / Artykuł

Jest szansa, że pozbędziemy się w końcu reklam flashowych. Raz na zawsze!

149 interakcji
dołącz do dyskusji

O tym, że Flash jest umierającą technologią wiemy od czasów, gdy w kwietniu 2010 r. Steve Jobs postanowił napisać otwarty list na jego temat, w którym - używając współczenej nomenklatury - zaorał go.

Jest 2016 r. Opornie idzie to usuwanie Flasha, wiem. Czytam nagłówki z taga Flash na Spider’s Web:

Steve Jobs wygrał. Od jutra koniec Flasha na Androidzie - to tekst z sierpnia 2012 r.

To już nie bunt. To regularna wojna, którą internet wypowiedział Flashowi - to z kolei lipiec 2015 r. Zaraz później mamy: Kolejny duży gracz wypowiedział wojnę Flashowi. Koniec jest bliski.

W sierpniu 2015 r. czytam z kolei: Chrome wypowiada wojnę Flashowi! Ważne zmiany wchodzą w życie od jutra.

W grudniu 2015 r. wydaje się, że ostatni gwóźdź do trumny Flasha został właśnie przybity: Adobe zabija Flasha. Tak jakby.

No właśnie, tak jakby. Mamy połowę lutego 2016 r. a Flash tak jak był obecny w tzw. stacjonarnym Internecie, tak dalej jest w nim obecny. Głównie w formatach reklamowych.

Nie chcę więc po raz kolejny pisać: jest szansa, że to się zmieni, choć… jest szansa, że to się…

Dobra, może po prostu napiszę o co chodzi: Google ogłosił właśnie, że zacznie wygaszać możliwość publikowania reklam flashowych w swoich platformach Google Display Network i DoubleClicku.

Proces zacznie się 30 czerwca i skończy na koniec 2016 r. Po tym czasie żaden reklamodawca nie będzie mógł uploadować reklam flashowych do AdWords czy DCDM (DoubleClick Digital Marketing). Wszystkie istniejące reklamy flashowe nie będą wyświetlane po 2 stycznia 2017 r.

Na razie wprawdzie chodzi o tzw. statyczne reklamy, a nie reklamy wideo osadzone we Flashu, ale to zawsze coś. Jak już bowiem największy wydawca reklam na świecie mówi Flashowi baj baj, to jest szansa, że w końcu nabierze to odpowiedniej mocy wykonawczej.

W zasadzie to dziwię się, że wciąż jest wielu reklamodawców (także tych, z którymi współpracuje Spider’s Web…), którzy w ogóle inwestują w reklamy flashowe (także dla tych kreacji, które zawierają wideo). W końcu Chrome blokuje reklamy flashowe od zeszłego września, a Firefox ogłosił, że przestanie obsługiwać ten format na koniec 2016 r.

Może, powtarzam: może, decyzja Google’a w końcu to zmieni. I może wtedy tag Flash na Spider’s Web zakończy się jak nie na tym, to na następnym tekście, w którym poinformujemy, że to już naprawdę koniec.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst