REKLAMA

Nie, Plus jeszcze nie zapomniał o Muzodajni. Wręcz przeciwnie

Abonenci Plusa marzący o umowie operatora z jednym z serwisów streamingowych mogą już raczej zapomnieć o takim rozwoju wypadków. Polski operator nie zamierza porzucać swojej własne, nieco zakurzonej już usługi Muzodajnia.

27.05.2015 18.28
Nie, Plus jeszcze nie zapomniał o Muzodajni. Wręcz przeciwnie
REKLAMA
REKLAMA

Sklep z muzyką od sieci Plus funkcjonuje już od siedmiu lat, ale nigdy nie zdobył dominującej pozycji na rynku. Podczas jego debiutu w 2008 roku w Polsce nadal panowała kultura piractwa, a legalne źródła muzyki interesowały bardzo niewielki odsetek Polaków.

W ostatnich latach byliśmy świadkami rewolucji na rynku muzycznym, a na liczących się graczy wyrastają serwisy streamingowe, których symbolicznym przedstawicielem jest Spotify. Sprzedaż plików MP3 jest dzisiaj już przestarzałym modelem dystrybucji nagrań.

Operatorzy z różnych krajów wchodzą w partnerstwa z serwisami streamingowymi oferując darmowy transfer po wykupieniu dostępu do usługi bezpośrednio w sieci komórkowej. Na polskim rynku Orange współpracował z Deezerem, a WiMP - teraz Tidal - z Play i T-Mobile.

muzodajnia

Plus nie wszedł we współpracę z żadnym z takich serwisów, bo sieć ma swoją, nieco zapomnianą już usługę muzyczną. Muzodajnia należąca do Plusa nie zostanie jednak wygaszona, ja można było przypuszczać jeszcze niedawno. Zamiast tego sieć planuje rozwój usługi.

Nie wiemy jeszcze, na czym dokładnie ma polegać odświeżenie Muzodajni, a może to być równie dobrze zmiana modelu dystrybucji utworów, jak i zwykłe odświeżenie szaty graficznej serwisu. Wiemy tyle, że e-Muzyka S.A. i Polkomtel Sp. z o.o. podpisały aneks do umowy.

Pierwotna umowa została zawarta 18 lipca 2008 roku. Jak donosi serwis Bankier.pl na mocy aneksu z 27 maja 2015 roku firma e-Muzyka S.A. na zlecenie Polkomtela ma rozbudować usługę funkcjonalnie - w niewiadomym jeszcze stopniu - i przygotować nową szatę graficzną.

REKLAMA

Dla e-Muzyka S.A. to bardzo ważna umowa i opiewa a kwotę przekraczającą 10 proc. wartości przychodów firmy.

* Grafika główna pochodzi z serwisu Shutterstock.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA