1. SPIDER'S WEB
  2. Tech
  3. TopHiFi.pl

Dlaczego LG stawia na technologię OLED? Bo boi się Chińczyków

Dlaczego LG agresywnie wchodzi na rynek telewizorów OLED? Ponieważ na rynku LCD nie widzi szans na rywalizację z tańszymi, chińskimi producentami. A ci zapowiadają na jesień premierę swoich ekranów OLED.

Dlaczego LG stawia na technologię OLED? Bo boi się Chińczyków

W sprzedaży mamy jeden model (prawie dwa, jeden nie ma głośników) telewizora OLED i jest to 55-calowy ekran LG. Cena to 12 tys. zł ze smartfonem LG G3 w gratisie. Cena jest niska w porównaniu do startowej, ale Samsung ma wygięty telewizor LCD Full HD za niecałe 7 tys. zł. Nie porównując już do innych płaskich, 55-calowych telewizorów.

Wiemy, że LG stawia na ekrany OLED i firma będzie zmierzać do zaoferowania szerokiej gamy telewizorów opartych o organiczne diody w 2017 roku, ale jeszcze tej jesieni portfolio zostanie poszerzone o 3 modele 4K. LG jest jednak jedyną firmą, z tych dużych i globalnie rozpoznawalnych, która rzeczywiście stawia na telewizory OLED.

Oh Chang-ho, będący starszym wiceprezesem działu rozwojów telewizorów OLED w LG wyjaśnił motywy takiego działania. Według niego telewizory LCD nie mają przyszłości. Chińscy producenci są w stanie zaoferować ekrany 4K po bardzo niskich kosztach. LG nie jest w stanie wygrać tej wojny cenowej i aby dalej egzystować na rynku musi zaoferować takie produkty, jakich chińska konkurencja nie jest w stanie wykonać.

TCL-Hisense-ces-telewizory11

To bardzo słuszne założenia, zwłaszcza jeśli LG myśli przyszłościowo o sprzedaży głównie na rynku azjatyckim. Ceny telewizorów LCD chińskich producentów są wręcz absurdalnie niskie w stosunku do oferty LG, Samsunga nie wspominając o japońskim Sony czy Panasonicu.

Problem w tym, że samym posiadaniem produktu z chińskimi producentami nie uda się wygrać. Czego dowodzą zapowiedzi tamtejszych producentów na najbliższe miesiące. Konka, Changhong oraz Skyworth zamierzają jeszcze w tym roku wprowadzić do sprzedaży telewizory OLED 4K.

TCL-Hisense-ces-telewizory17

Okazuje się, że rywalami na rynku OLED wcale nie będą renomowani producenci, a właśnie Chińczycy, którzy będą starać się obniżyć cenę do granic możliwości. Cwana strategia LG spaliła się na panewce.

LG cena, a nie wizerunek

Z faktu, że LG intensyfikuje działania na rynku OLED, należy się cieszyć. Podobnie jeśli chodzi o obniżanie cen tych telewizorów i staranie się, aby jeszcze w tej dekadzie ekrany OLED, były niezwykle przystępne cenowo.

Jednak fakt, że LG na rynku LCD rywalizuje głównie z Chińczykami, a na rynku OLED też będzie to dla nich główny rywal, pokazuje, jak nisko wizerunkowo wciąż plasuje się LG w stosunku do swojego koreańskiego rywala. Płaskimi telewizorami i linią Galaxy Samsung uplasował się na samym szczycie, jako jeden z top światowych brandów, dla wielu stając się synonimem elektroniki użytkowej. Natomiast LG mimo coraz ciekawszych produktów, sporej innowacji, wciąż bliżej do swojego pierwszego brandu Lucky Goldstar, aniżeli bezpośredniej wizerunkowej rywalizacji z Apple, czy Sony. Chociaż sztandarowe smartfony LG na starcie kosztują znacznie mniej od konkurencji, a później jeszcze szybciej tanieją.

LG G3

LG wciąż kusi przede wszystkim ceną, a nie swoim wizerunkiem, czy konkretnymi produktami. Jednocześnie przedstawiciel LG słusznie zauważa, że wojny cenowej z chińczykami nie są w stanie wygrać. Obecne działania LG sprawiają, że jest to nadal marka drugiego wyboru lub wyboru ze względu na cenę. Część produktów daje im podstawy, by walczyli w pierwszej lidze.