Sukces Polaków z Intelclinic - mają cztery razy więcej pieniędzy niż zakładali. Co z nimi zrobią?
Na początku grudnia polska firma ruszyła z kampanią na Kickstarterze. Potrzebowali zaledwie 24 godzin, aby uzbierać wymagane 100 tysięcy dolarów. Wczoraj zbiórka się skończyła i licznik zatrzymał się na nieco ponad 438 tysiącach. Co firma Intelclinic – twórcy opaski NeuroOn – zamierza zrobić z tymi pieniędzmi?
![Sukces Polaków z Intelclinic – mają cztery razy więcej pieniędzy niż zakładali. Co z nimi zrobią?](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2013%2F12%2Fintelclinic-neuroon-1-380x153.jpg&w=1200&q=75)
O Intelclinic po raz pierwszy usłyszeliśmy we wrześniu 2013 roku, kiedy to firma znalazła się w półfinale prestiżowego konkursu Global Webit Startup Challenge. Oznaczało to, że zostali uznani za jeden z najlepiej zapowiadających się startupów na świecie.
A sama historia firmy sięga zaledwie początków 2013 roku, kiedy to Kamil Adamczyk, który w tym czasie pracował nad projektem do Studenckiego Koła Neurochirurgicznego, poznał Janusza Fraczka – przewodniczącego Koła Cybernetyki na Politechnice Warszawskiej. Wspólnie zaczęli się zastanawiać, jak można wykorzystać nowe technologie w badaniach nad ludzkim mózgiem. Tak powstał pomysł na opaskę do snu polifazowego o nazwie ZiZZ. Później do tej dwójki dołączył jeszcze Krzysztof Chojnowski, specjalista od sztucznej inteligencji.
![intelclinic-neuroon-3](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2013%2F12%2Fintelclinic-neuroon-3-650x731.jpg&w=1200&q=75)
Początkowy projekt zakładał, że urządzenie pozwoli na monitorowanie naszego snu i poznanie okresów odpoczynku. W praktyce oznaczało to, że zamiast spać 6-8 godzin, wystarczyłyby zaledwie 2-4 godziny. Wszystko przez sen polifazowy. Polega on na tym, że zamiast spać raz a porządnie, moglibyśmy w ciągu doby kłaść się na przykład cztery razy na 60 minut. Kluczowe jest znalezienie odpowiedniego momentu, aby cykl był jak najbardziej efektywny. I właśnie w tym ma pomóc nam ZiZZ.
O polskiej firmie ponownie zrobiło się głośno na początku grudnia. Dokładnie trzeciego dnia miesiąca Intelclinic ruszyło z kampanią na Kickstarterze. Celem było zebranie 100 tysięcy dolarów na dalsze prace nad urządzeniem i rozpoczęcie masowej produkcji. Przy okazji sprzęt zmienił swoją nazwę. ZiZZ zamieniło się w NeuroOn.
![intelclinic-zizz](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2013%2F09%2Fintelclinic-zizz-650x355.jpg&w=1200&q=75)
Szybko – bo po zaledwie jednej dobie – okazało się, że urządzenie cieszy się sporym powodzeniem. Polacy potrzebowali zaledwie 24 godziny, aby osiągnąć zakładany cel, czyli właśnie 100 tysięcy dolarów. Wczoraj (12 stycznia) zbiórka się zakończyła i na koncie Intelclinic znajduje się ponad 438 tysięcy. Na usta ciśnie się pytanie – co dalej?
Polska firma przez cały czas się rozwija. W planach jest już kolejna kampania na Kickstarterze oraz masowa produkcja. Intelclinic szuka także zdolnych inżynierów, którzy chcieliby pracować na NeuroOn.
![intelclinic-leweb](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2014%2F01%2Fintelclinic-leweb.jpg&w=1200&q=75)
Przykład polskiej firmy pokazuje, że American Dream jest możliwe także nad Wisłą. Firma Intelclinic w zaledwie rok odniosła wielki sukces. Zaczęło się od pomysłu, a skończyło na prestiżowych wyróżnieniach. Najpierw Polacy dotarli do półfinału Global Webit Startup Challenge, a później – w grudniu – wygrali prestiżową imprezę LeWeb’13 w Paryżu. Teraz otrzymali spory zastrzyk gotówki, dzięki któremu w końcu mogą zacząć masową produkcję swojego urządzenia. To, czy odniosą sukces sprzedażowy, zależy już tylko od nich.