Porównujemy serwisy muzyczne w chmurze
Wczoraj wieczorem Play hucznie ogłosił partnerstwo z WiMP, wcześniej swoją konferencje miał Deezer, który chwalił się promocjami i współpracą z Orange. Serwisy muzyczne w chmurze powstają jeden po drugim, jest ich coraz więcej również na naszym rynku. Postanowiliśmy to dla Was podsumować.
Wszystkie najważniejsze informacje znajdziecie w zamieszczonych grafikach. Duże nadzieje wiążemy z Spotify, który w ciągu kilku tygodni powinien zadebiutować na naszym rynku. Poza przedstawionymi serwisami muzycznymi w chmurze nie można też zapominać o iTunes Match, który sprawuje się świetnie w ekosystemie urządzeń Apple, czy o serwisie MOOD dostępnym u wybranych operatorów telewizyjnych, m.in. Netia i Cyfra+. Swoją muzyczną usługę w chmurze ma nawet GG.
Cyfrowy rynek muzyki w Polsce wreszcie dojrzał - dziś trudno znaleźć dobrą wymówkę dla piractwa. W serwisach streamingowych znajdują się miliony utworów, a wybór będzie tylko rósł. Już wkrótce na naszym rynku powinni się pojawić kolejni gracze. Od premiery Windows 8 mówi się o rychłych planach wprowadzenia do Polski usługi Xbox Muzyka od Microsoftu. Ta powinna zainteresować szczególnie osoby korzystające z ekosystemu produktów Microsoftu - od Xboxa po Windows Phone. Natomiast fani Sony mogą mieć nadzieje, że japoński koncern zadebiutuje w naszym kraju ze swoimi usługami. Na to jednak przyjdzie poczekać przynajmniej do drugiej połowy 2013 roku.
W przedstawionych serwisach warto zwrócić uwagę na współpracę z partnerami, dzięki której transfer danych nie jest naliczany, koszty usługi doliczany jest do jednej faktury, czy też można z niej korzystać na preferencyjnych warunkach. Rośnie także liczba urządzeń, na których możemy korzystać z serwisu - są to już nie tylko smartfony i tablety, ale także zestawy kina domowego, platformy Smart TV, dekodery czy nawet radia samochodowe.
Czy przyszłość muzyki leży w chmurze? Odpowiedź wydaje się być jednoznaczna.