REKLAMA

Telkomy i kablówki stawiają na usługi muzyczne

Sieciowych usług muzycznych u nas dostatek. Wygląda na to, że dziś każdy szanujący się gracz na rynku usługowym musi mieć swoją muzyczną chmurę bo... tak wypada. Poszczególni operatorzy i konsorcja medialne tworzą własne serwisy lub podpisują umowy z już istniejącymi oferentami. Czy warto korzystać z tych dodatkowych usług?

21.12.2012 08.04
Telkomy i kablówki stawiają na usługi muzyczne
REKLAMA

Według najnowszych informacji Spotify wystartuje w lutym przyszłego roku, a jednym z głównych partnerów serwisu ma być T-Mobile. To o tyle sensowna informacja, że warto pamiętać, że od czerwca Orange współpracuje z Deezer. W wybranych ofertach pomarańczowego operatora dostęp do tego serwisu streamingowego jest darmowy. Pozostali klienci mogą wykupić usługę trochę taniej niż bezpośrednio i jeszcze nie zostaną obarczeni transferem danych ze streamingu.

REKLAMA

Swój własny sklep z muzyką w kwietniu otworzył Play. Można w nim znaleźć darmowe lub bardzo tanie pliki mp3. Zapewne najmłodszy operator na rynku nie poprzestanie tylko na tym i w przyszłości zaoferuje atrakcyjniejszą ofertę dostosowaną do obecnych warunków. Muzodajnia będąca pod kontrolą Plusa działa od 2008 roku  - tam również abonenci tej sieci mogą skorzystać z preferencyjnych stawek na zakup muzycznych plików.

Jednak Plus obecnie jest pod kontrolą Cyfrowego Polsatu, a ten w swoim portfolio ma muzycznego bliźniaka Ipli, czyli Muzo. To streamingowy seriws, który prawdopodobnie tak jak usługa VOD wkrótce zostanie zintegrowany z ofertami telewizyjnymi i telekomunikacyjnymi biznesu Solorza-Żaka.

Także pozostali operatorzy na rynku telewizyjnym nie pozostają obojętni na rynek muzyki w sieci. Platforma n nawiązała współpracę ze skandynawskim WiMP. Abonenci mogą za 19,90 złotych/miesięcznie słuchać muzyki z poziomu dekodera, smartfona, tabletu oraz aplikacji na komputery.

Od wiosny WiMP zapewne będzie dostępny także w nC+ tymczasem obecni abonenci Cyfry+ mogą skorzystać z usługi MOOD. Serwis MOOD czyli Music only on demand dostępny jest także w telewizjach kablowych Vectra oraz Toya. Od tego miesiąca także abonenci Netii mogą skorzystać z tej usługi. Odsłuch 200 utworów jest bezpłatny, natomiast za 5 zł/mc można uzyskać dostęp do katalogu tysiąca utworów. Nie jest to dużo w stosunku do tradycyjnych serwisów streamingowych, ale to specjalnie wyselekcjonowana muzyka z różnych gatunków muzycznych, każdy więc powinien znaleźć coś dla siebie.

REKLAMA

Muzyka jest ważnym elementem rozrywki dla wielu osób - o muzyce się mówi, piszę, a przede wszystkim muzyki się słucha. Nic więc dziwnego w tym, że potężni telekomunikacyjni gracze zwracają uwagę na ten segment rynku. Usługi steramingowe stają się coraz popularniejsze, a sprzedaż ich w pakiecie to możliwość dodatkowych przychodów od abonentów. To także dodatkowe korzyści dla samych użytkowników – abonenci MOOD czy WiMP mogą odsłuchiwać utwory także z poziomu dekoderów, natomiast abonenci usług u operatorów komórkowych otrzymują preferencyjne warunki i zwolnienie z naliczania danych.

Cieszy fakt, że muzyka z sieci staje się coraz łatwiej dostępna i jednocześnie coraz tańsza. Swoją promocyjną ofensywę związaną z streamingiem muzyki rozpoczęło także GG. na start Spotify, a może 2013 przyniesie jeszcze kilka zagranicznych serwisów do naszego kraju.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA