REKLAMA

Inwestycje Speed Up pod lupą Spider’s Web – portal o zdrowiu w wykonaniu Pastylka.pl

20.09.2011 14.35
Inwestycje Speed Up pod lupą Spider’s Web – portal o zdrowiu w wykonaniu Pastylka.pl
REKLAMA
REKLAMA

Kolejna inwestycja Speed Up i kolejny projekt, którego tematyka związana jest z szeroko rozumianym zdrowiem. Adriana Pawłowska z Pastylka.pl opowiada o tym jak doszło do inwestycji i jakie ma plany na przyszłość.

Kilka słów o was, kim jesteście? Jak to się stało, że tworzycie swój startup?

Jesteśmy dwiema fajnymi dziewczynami, które są zdecydowane na prowadzenie swojego e-biznesu. Prywatnie znamy się i przyjaźnimy od 19 lat, a przez prawie 4 ostatnie lata współpracujemy ze sobą również zawodowo. Przez długi czas obie prowadziłyśmy swoje działalności i tworzyłyśmy serwisy na zlecenia, jednak czułyśmy niedosyt i chciałyśmy stworzyć coś własnego. Niestety brakowało nam czasu i kopa, żeby zacząć. W maju zeszłego roku miałyśmy okazję uczestniczyć w konferencji InfoShare, gdzie jednym z prelegentów był Rafał Agnieszczak, który opowiedział o idei Startup School. Wysłałyśmy zgłoszenie, przeszłyśmy rozmowę kwalifikacyjną i tak zaczęliśmy tworzyć wspólny biznes.

Czym udało wam się przekonać inwestora do tego by to właśnie wasz projekt otrzymał zastrzyk gotówki?

Przede wszystkim mamy kompletny, doświadczony i zdeterminowany zespół, który dobrze czuje się w tym co robi i jest nastawiony na sukces! Ponadto rynek zdrowia w internecie ma bardzo duży potencjał i dynamicznie się rozwija, a nasz projekt zaspokaja potrzebę, która jest z miesiąca na miesiąc coraz bardziej widoczna w raportach dotyczących internetu – potrzebę znalezienia informacji o zdrowiu w sieci.

Jakie macie plany na kolejne miesiące, rok, 10 lat?

Planów mamy wiele – rozbudowywanie bazy wiedzy, nawiązywanie współpracy z fundacjami i organizacjami zdrowia, aktywizowanie i współpraca z lekarzami oraz zbudowanie zaangażowanej społeczności. Krótko mówiąc rozwój, rozwój i jeszcze raz rozwój! A do tego zarobienie pierwszego miliona, bo ten jest podobno najtrudniejszy :).

Jakie wyniki finansowe przewidujecie osiągnąć po roku działalności?

Za rok planujemy być rentowni i chcemy, aby serwis przynosił pierwsze zyski.

Planujecie działać tylko na rynku polskim, czy planujecie ekspansję zagraniczną?

Pastylka.pl jest nastawiona na rynek polski. Działamy już od października 2010 roku.

Ilu członków liczy Wasz zespół? Kto i jakie pełni w nim role? Będziecie prowadzić rekrutację na inne stanowiska, może czytelnicy SpidersWeb chętnie wezmą udział w rekrutacji do Waszego projektu?

Zespół Pastylka.pl liczy 3 osoby: Adriana Pawłowska, która obecnie jest odpowiedzialna za marketing i kontakt serwisu ze światem zewnętrznym, Ewa Choduń, która zajmuje się programowaniem oraz wyglądem serwisu, Rafał Agnieszczak, który wspiera Pastylkę swoim doświadczeniem i równoważy siły damsko-męskie w serwisie. Ponadto serwis ma zaplecze know-how w postaci ciągłego wsparcia ze strony Startup School, a od niedawna naszym kołem napędowym jest także Speedup, który wspiera projekt finansowo i merytorycznie.

W chwili obecnej myślimy o stworzeniu miejsca dla stażysty lub praktykanta (będziemy poszukiwać humanisty).

Ilu użytkowników odwiedza wasz serwis w chwili obecnej?

Obecnie jest to kilkadziesiąt tysięcy unikalnych użytkowników miesięcznie.

Jaki jest Wasz model biznesowy?

Jednym z założeń naszego modelu biznesowego jest bardzo dobrze nakierowana reklama. Załóżmy, że producent środka na zapalenie pęcherza chce go zareklamować w naszym serwisie – dzięki strukturze budowania wiedzy i społeczności wokół konkretnych problemów zdrowotnych jesteśmy w stanie bardzo dokładnie nakierować jego reklamę na grupę docelową. Ponadto chcemy zaoferować użytkownikom konto premium, a lekarzom promowanie ich gabinetów (również za pomocą geolokalizacji). Oprócz tego mamy jeszcze kilka ciekawych pomysłów na monetyzację serwisu.

Jak w chwili obecnej wygląda Wasza konkurencja?

Serwisów z informacjami o zdrowiu w sieci jest wiele. Wiedza ta jest jednak mocno rozproszona i żeby przejrzeć różne formy treści użytkownicy muszą sięgać do wielu serwisów, w jednym znajdą artykuły, opisy, gdzie indziej forum i społeczność, a jeszcze gdzie indziej filmy, czy testy o tej tematyce.

Do serwisów konkurencyjnych możemy zaliczyć m.in. sieć abczdrowie.net, nasze-choroby.pl, czy commed.pl.

Na co przeznaczone zostaną pieniądze pochodzące od inwestora?

Przede wszystkim na to, żebyśmy mogły skupić cały swój czas i energię na Pastylce oraz na wynajęcie biura i promocję.

Nasza ocena:

Cóż. Wygląda na to, że Pastylka działać będzie w bardzo wąskiej niszy. Czy projekt ma szanse powodzenia? Jeżeli spojrzeć na zespół, który jest zaangażowany w projekt, należałoby stwierdzić, że tak. Z drugiej strony rodzi się pytanie czy Rafał Agnieszczak jest odpowiednią osobą do zachowania balansu damsko-męskiego w serwisie, oraz czy zbyt duża ilość podmiotów zaangażowanych w projekt nie wpłynie negatywnie na jego rozwój? Wiadomo, gdzie dwie głowy to nie jedna. Ale żeby od razu kilka i to takich, z których każda chciałaby zachować swój kawałek tortu dla siebie?

Serwis istnieje od blisko roku i mimo wsparcia ze strony zespołu Startup School, więc pewnie też biura sprzedaży Społeczności.pl nie widać w nim zbyt wielu reklam. Projekt w swoich założeniach jest bardzo ciekawy i z pewnością pomocny dla wielu internautów, ale mimo wszystkich pozytywów jego model biznesowy budzi olbrzymie wątpliwości.

Oby było prawdą to, że Adriana wraz z resztą zespołu ma wiele asów w rękawie w kwestii monetyzacji serwisu. Z samej reklamy contentowej bardzo ciężko będzię utrzymać biznes, szczególnie, że Pastylka.pl skierowana jest tylko na rynek polski.

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA