MWC: LG - nowy lider innowacji urządzeń mobilnych. Pytanie czy tego chcą konsumenci
Tempo w jakim rozwija się oferta tabletów rośnie w zastraszającym tempie. Jeszcze kilka dni temu wydawało się, że hitami rynku będzie Motorola Xoom, tymczasem od dzisiaj świat zachwycał się pewnie będzie tabletem LG - Optimus Pad. Także w smartfonach nowa propozycja LG wyprzedza rynek - o ile rynek rzeczywiście potrzebuje 3D w telefonie.
Konferencja LG była jedną z bardziej popularnych wydarzeń poniedziałkowego poranka. Koreański producent postarał się by odbyło się naprawdę spektakularnie. Zaprezentowane dwa nowe urządzenia - smartfon oraz tablet robią bardzo dobre wrażenie pod kątem możliwości technicznych oraz wyglądu, co jest dzisiaj ważnym wyznacznikiem ewentualnego sukcesu. LG znalazł również mocne marketingowe wyróżniki dla obu produktów, jednak konkurencja ciągle rośnie. Mimo nowości, które - powtórzmy - wyprzedzają rynek, wcale nie jest pewne czy okażą się sukcesem.
LG wyznaczył nowe standardy dla smartfonów na początku 2011 r. - "this is the new beginning" powtarzał jak mantra prezes LG - dr Jong-Seok Park. Te standardy mają opierać się na trzech filarach: dwurdzeniowym procesorze, nowym typem zaawansowanego wyświetlacza oraz mobilnego 3D. Według przedstawicieli LG, dzisiejsze premiery są pierwszymi produktami ery 2.0 w dziejach smartfonów i tabletów.
LG Optimus 3D jest pierwszym smartfonem 3D na świecie, na dodatek takim, który nie wymaga okularów by cieszyć się trójwymiarem na ekranie. Jest ponoć także najszybszym smartfonem (według benchmarku Quadrant). System operacyjny to oczywiście Android z dodatkami LG, które mają obsłużyć pod kątem software'u nowe możliwości 3D.
Mobile 3D w smartfonie to najważniejsza nowość od LG. Dodajmy, że 3D nie tylko do odtwarzania wideo, ale także do cieszenia się innowacyjnym sposobem połączeń wideo 3D, a nawet nagrywania materiałów w formacie 3D, dzięki wbudowanym systemie podwójnych kamer. 3D umożliwia również dużo szybsze przeglądanie stron internetowych w porównaniu do 3G (pokazano różnicę w szybkości). 3D to także nowy sposób dystrybucji treści - LG podpisał strategiczną współpracę z YouTube i wprowadza coś, co nazwał YouTube 3D - dedykowany do nagrań 3D.
LG Optimus Pad to z kolei najbardziej chyba innowacyjny tablet z wszystkich dotychczas zaprezentowanych konkurentów iPada. LG twierdzi, że to pierwsze urządzenie, które połączy pracę z rozrywką (tu prztyczek do iPada, który służy jedynie do rozrywki). Oparty na Androidzie 3.0, LG Optimus Pad ma być w pełni wielozadaniowy. Dwurdzeniowy procesor Tegra, full HD, 2 kamery - to wszystko ma sprawić, że tablet LG będzie służył zarówno jako czasoumilacz oraz urządzenie do pracy. LG twierdzi również, że 8,9-calowy ekran to optymalna wielkość ekranu - lepsza zarówno od 10" ze względu na dostęp palców u jednej ręki do wszystkich części urządzenia oraz od 7" ze względu na wygodę oraz brak pomyłek przy trafianiu w poszczególne klawisze.
W sesji pytanie - odpowiedź udało mi się jako drugi na sali zadać pytanie. Pytałem o dwie kluczowe kwestie - kiedy i za ile. Na pierwsze udzielono mi odpowiedzi, że w kwietniu, na drugie powiedziano, że jeszcze nie czas by ogłaszać ceny.
Zaprezentowane urządzenia LG na pewno prezentują się świetnie (choć demo wideo rozmowy na Optimusie Pad raczej nie dało rady?), ale czy wyznaczą nowe trendy, tak jak chciałby to LG? Rynek mobilny coraz bardziej będzie polegał na sile marek. Przy podobnych ofertach poszczególnych producentów będzie niezwykle trudno znaleźć odpowiednie atrybuty komunikacyjne. LG stawia na mobilne 3D oraz 8,9-calowy tablet na Androidzie. Czy to wystarczy? Trudno powiedzieć.
AKTUALIZACJA: Oto film z konferencji - wspomniana nie do końca udana wideorozmowa na Optimus Padzie: