Meta otworzy własne sklepy. Co w nich kupimy?
Meta ma obecnie intensywnie pracować nad otworzeniem sieci sklepów. Półki mają zostać zapełnione towarem, który ma umocnić pozycję Mety na rynku urządzeń noszonych.

Meta oprócz bycia gigantem - o ile nie po prostu monopolistą, ale o tym zdecyduje sąd - na rynku mediów społecznościowych, rozwija swój biznes na kilku innych rynkach. Jednym z nich jest elektronika konsumencka, a konkretnie okulary rozszerzonej rzeczywistości Meta Ray-Ban oraz zestaw VR Meta Quest. Te można kupić w wybranych sklepach, sklepie internetowym Mety, a jeżeli ma się okazję być w kalifornijskim Burlingame, można je także przetestować na żywo.
Meta jednak chce więcej. Dlatego ma powstać cała sieć sklepów
Jak się okazuje, Meta całkiem poważnie pracuje nad rozbudowaniem swojej sieci sprzedaży i uniezależnienie się tak od internetu, jak i sklepów z elektroniką. Według informacji serwisu Business Insider, który dotarł do zapisu wewnętrznej komunikacji w koncernie, Meta ma obecnie pracować nad projektem "rozszerzenia obecności w sektorze detalicznym". Treść wiadomości wskazuje, że Meta ma się już rozglądać za zatrudnieniem pracowników do sklepów.
"BI" poskąpił szczegółów co do projektu, nie podając nawet możliwej liczby sklepów. Jednak na podstawie dotychczasowych plotek można przypuszczać, że Meta chce zapełnić jego półki autorskimi produktami. Oprócz zestawu Meta Quest, okularów Meta Ray-Ban i akcesoriów do nich, koncern do oferty sklepu może dorzucić także nadchodzące okulary dla sportowców oraz okulary "Hypernova", które sterowane będą za pomocą opaski na nadgarstku. W zanadrzu Meta ma jeszcze okulary AR ze sztuczną inteligencją "Orion", które okrzyknięto "najbardziej zaawansowanymi inteligentnymi okularami na rynku". Meta ma także pracować nad zestawem nowych akcesoriów, które pozwolą koncernowi na "konkurowanie z Apple AirPods oraz Apple Watchem".
"Rozszerzenie obecności w sektorze detalicznym" pokrywa się z deklaracjami Andrewa Boswortha, dyrektora ds. technologii w Meta. Bosworth w lutym w poście zatytułowanym "2025: Rok wspaniałości", opublikowanym na wewnętrznym forum Meta Workplace, poinformował, że dział Reality Labs firmy planuje wprowadzić na rynek sześć kolejnych urządzeń do noszenia opartych na sztucznej inteligencji. Poinformował on pracowników, że jednymi z kluczowych celów koncernu na ten rok jest "zwiększenie sprzedaży, retencji i zaangażowania".
Dodatkowym motorem napędowym działań Mety może być niedawny zakup startupu Jony'ego Ive'a - projektanta Apple, któremu zawdzięczamy m.in. iPhone i iPoda - przez OpenAI. Transakcja jest kluczowym elementem tworzenia nowego urządzenia opartego na AI, czyli potencjalnego konkurenta okularów Mety.
Może zainteresować cię także: