CD Projekt RED nie oszczędza. Cały Cyberpunk 2077 zmieści się na kartridżu Switcha 2
Fani pudełkowych wydań mogą odetchnąć z ulgą. CD Projekt RED oficjalnie potwierdził, że Cyberpunk 2077 na Nintendo Switch 2 trafi na 64-GB kartridż, zawierający pełną grę i dodatek Widmo Wolności, bez potrzeby pobierania. Premiera już 5 czerwca.

Kartridże do konsoli Nintendo Switch (zarówno pierwszej generacji, jak i nadchodzącej drugiej) to nie jest taka prosta sprawa, jak mogłoby się wydawać. Nintendo oferuje deweloperom nośniki o różnych pojemnościach – od mniejszych i tańszych, po naprawdę pojemne, ale i droższe w produkcji. Co więcej, wraz z premierą Switcha 2 pojawi się nowa opcja, potwierdzona już przez Nintendo: tak zwane karty-klucze. Zamiast zawierać dane gry, będą one jedynie fizycznym nośnikiem klucza licencyjnego. Aby zagrać, trzeba będzie pobrać całą grę z internetu przy pierwszym uruchomieniu.
Co ciekawe, połączenie z siecią będzie wymagane tylko za tym pierwszym razem – później grać będzie można offline, ale nadal z kartą-kluczem włożoną do konsoli, podobnie jak przy standardowym kartridżu. To sprytny sposób na obejście ograniczeń pojemności (lub kosztów produkcji dużych kartridży) i wydawanie bardzo dużych gier w fizycznym pudełku, choć sama gra będzie de facto cyfrowa. Ułatwi to też fakt, że Switch 2 ma mieć znacznie więcej pamięci wewnętrznej (mówi się o 256 GB) niż poprzednik. Jest to oczywiście ruch mający na celu przede wszystkim minimalizację kosztów po stronie wydawców.
CDPR zmieści całego Cyberpunka 2077 na kartridżu
Ale nie wszyscy wybierają tę ścieżkę. Polski deweloper, CD Projekt RED, ma zupełnie inne podejście, bo liczy się dla nich wygoda graczy preferujących fizyczne wydania. Świetnym przykładem jest premiera Wiedźmina 3: Dziki Gon na Nintendo Switch. Studio stanęło przed wyborem kartridża dla tej ogromnej gry. Zamiast jednak iść na łatwiznę i kompromisy (np. kosztem dodatkowego pobierania danych), zdecydowali się na użycie najdroższego, ale i najbardziej pojemnego dostępnego wówczas nośnika.
Dzięki temu cała podstawowa gra wraz z dodatkami zmieściła się na jednym nośniku, bez konieczności pobierania czegokolwiek dodatkowo przez graczy. I dzięki temu, jak donoszą wyniki sprzedaży, Wiedźmin na konsoli Nintendo był całkiem dochodowy, przebijając sprzedaż wersji na konsole Xbox.
I CD Projekt RED nie zamierza zmieniać swojej filozofii. Jak teraz oficjalnie dowiedzieliśmy się od przedstawiciela firmy, podobne podejście zostanie zastosowane przy wydaniu Cyberpunk 2077 na nadchodzącą konsolę Nintendo Switch 2. Zostało już potwierdzone, że gra trafi na pojemny, 64-gigabajtowy kartridż, który pomieści zarówno podstawową wersję gry, jak i dodatek Widmo Wolności, bez konieczności jakiegokolwiek pobierania danych.
Potwierdził to Jan Rosner, VP Biz Dev w CD Projekt RED. W odpowiedzi na dyskusję na platformie X napisał: „Chcieliśmy, aby Cyberpunk zmieścił się w całości na jednej karcie — bez potrzeby pobierania, co czyni go wygodnym dla tych, którzy wybierają edycje fizyczne. I tak, proces ten przynosi zdrowy zysk. Mam nadzieję, że będziecie się dobrze bawić, grając na Switchu 2, handheld jest niesamowity!”.
Fani ceniący kompletne produkty w pudełku mogą więc spać spokojnie – Cyberpunk 2077 jest oficjalnie potwierdzony na Nintendo Switch 2 i dzięki podejściu CDPR trafi na rynek jako pełna gra na kartridżu. Co więcej, znamy już datę premiery i cenę: gra zadebiutuje 5 czerwca 2025 r. w cenie 69,99 euro. Polskiej ceny na ten moment brak - ale strzelam, nie powinniśmy przebić 300 zł. Oby.
Co jeszcze wiemy o drugim Switchu?