Santander przygotował świetne nowości w aplikacji mobilnej. Oczekuj aktualizacji
Santander Bank Polska zapowiedział szereg nowości, które trafią do aplikacji mobilnej. Wiele przydatnych opcji pojawi się już w następnym tygodniu. Warto oczekiwać na aktualizację.
Dobra i czytelna mobilna aplikacja bankowa to dzisiaj podstawa. Obecnie coraz więcej osób korzysta ze swojego konta z podejściem "mobile only". Według danych podanych przez polski oddział Santander połowa klientów zarządza kontem wyłącznie z poziomu apki. Z oprogramowania na telefony korzysta ponad 80 proc. osób, a bazowanie wyłącznie na bankowości internetowej to rzadkość – 18 proc. klientów banku tak zarządza pieniędzmi. Dlatego ulepszenia możliwości apki są kluczowe.
Santander Bank Polska zapowiada świetne nowości w aplikacji mobilnej
Jeszcze w październiku – według pracowników banku w następnym tygodniu ma pojawić się największa aktualizacja Santander Mobile w tym roku. Październikowe uaktualnienie przyniesie trzy duże zmiany i kilka pomniejszych nowości. Zaczynając od większych, które zauważy każdy, przeprojektowana i odświeżona zostanie sekcja przelewy.
Niewątpliwe to część aplikacji, którą odwiedza się bardzo często. Co się zmieni w tym zakresie? Przede wszystkim, zmniejszy się liczba ekranów, ich wygląd zostanie znacząco uproszczony, tak, aby całość prezentowała się bardziej przejrzyście. Aplikacja bankowa nie powinna być labiryntem, w którym łatwo się zgubić. Ma być maksymalnie intuicyjna i prosta dla każdego – zarówno dla bardziej zaawansowanych użytkowników, jak i osób, które dopiero zaczynają przygodę z bankowością mobilną.
Na ekranie płatności rozdzielono też przelewy krajowe i walutowe lub zagraniczne. Na ekranie przelewów nie zabraknie też kafelków ułatwiających wykonywanie cyklicznych płatności, takich jak czynsz za mieszkanie, miesięczne opłaty itp.
Kolejną dużą zmianą jest dodanie do opcji ulubionych odbiorców, do których często wykonuje się przelewy, odbiorców zagranicznych. Ten aspekt również można będzie personalizować i konfigurować według własnego uznania – dodawać, usuwać i decydować o ich kolejności.
W funkcji BLIK również pojawią się ulepszenia. Ekran, który wyświetla 6-cyfrowy kod, otrzymał odświeżenie – chodzi zarówno o panel wyświetlający kod przed zalogowaniem, jak i po zalogowaniu. Sekcja ta wygląda nowocześniej, ale przede wszystkim prościej – oprócz kodu i funkcji jego skopiowania zobaczymy trzy kafelki – przelewy na telefon BLIK, Czek BLIK oraz dodatkowe opcje. Dodano również nowy widok, czyli skróty BLIK, w którym znajdą się m.in. zakupy bez kodu oraz ustawienia usługi.
Z pomniejszych zmian do aplikacji Santander Mobile trafią także ubezpieczenia podróżne oraz opcja składania wniosków takich jak Rodzina 800+, Dobry start. Ostatnia z nowości to uruchamianie szybkiego podglądu z góry ekranu logowania.
Zmian wprowadzono masę, a plany są jeszcze ambitniejsze
W 2024 roku do aplikacji Santander wprowadzono szereg nowych funkcji takich jak asystent finansowy, manager subskrypcji, Santander w podróży, konta walutowe w aplikacji czy poradnik cenowy. Wiele z nich odpowiada na konkretne potrzeby klientów, np. asystent finansowy lepiej i czytelniej pozwala zarządzać pieniędzmi, z kolei manager subskrypcji ułatwia ogarnięcie wszystkich usług, które mamy uruchomione.
W 2025 roku bank planuje wprowadzić również wiele nowych opcji związanych z doświadczeniem klientów, ofertą BLIK czy opcje związane ze szczególnymi grupami klientów np. młodych osób. Plany są zatem coraz bardziej ambitne. Pokazuje to, jak bankowość mobilna jest ważna w dzisiejszych czasach.
Więcej o bankowości mobilnej i internetowej przeczytasz na Spider's Web: