Internetowy gigant Google ma problem. W biurze nie mają internetu
Google jako koncern oferujący przede wszystkim usługi internetowe, zapewnia swoim pracownikom dostęp do superszybkiego Wi-Fi. Tak jest w teorii, bo w praktyce oczko w głowie działu nieruchomości swoją konstrukcją zmusza pracowników do łączenia się "po kablu".
Największe amerykańskie koncerny IT znane są z porzucenia typowych biurowców i budowania wręcz fantazyjnych obiektów, stanowiących zarówno przestrzeń do pracy, jak i do rekreacji dla w pocie czoła pracujących inżynierów i licznych pracowników innych działów.
Nie inaczej jest w przypadku Google, którego największe biura uważane są przez osoby postronne za prawdziwe "niebo na ziemi" dla pracowników. Jednak obecnie owo niebo się zapada.
Budynek, na który Google wydał setki milionów dolarów ma problemy z Wi-Fi
Mowa tu konkretnie o kampusie Google Bay View w Kalifornii. Ogromny budynek został oddany do użytku w 2022 roku i jak mówił ówcześnie David Radcliffe, Wiceprezes Google ds. nieruchomości i usług w miejscu pracy, Google "po raz pierwszy [samodzielnie] stworzyło jeden z głównych kampusów", a proces ten dał gigantowi "szansę na ponowne przemyślenie samej idei biura".
Budynek jest imponujący także z perspektywy architektonicznej, gdyż inspiracją do stworzenia dachu były połacie łańcuchowe, a konstrukcja jest stworzona z metalu i szkła. Na dachu budynku znajdziemy panele słoneczne, a jednocześnie wolne przestrzenie na okna umożliwiające promieniom słonecznym na wpadanie do przestrzeni biurowych.
Jednak jak informuje Reuters, piękno nie współgra z użytecznością. Według informatorów pochodzących ze struktur Google, konstrukcja budynku sprawia, że pracownicy mają problemem z Wi-Fi, które działa miejscowo lub nie działa w ogóle.
"Przestrzenie do pracy zespołowej z rozkładanymi fotelami nie sprawdzają się dobrze w przypadku zespołów noszących ze sobą laptopy, ponieważ pracownicy muszą podłączyć się do kabli Ethernet przy swoich biurkach, aby uzyskać stałą usługę internetową. Niektórzy radzą sobie używając swoich telefonów jako hotspotów."
Informuje Reuters
Według jednego z inżynierów pracujących w kampusie (w którym znajdziemy nie tylko inżynierów produktów i usług, ale także dział reklamy), problem jest tym większy, że Google, jak wiele firm po pandemii, wprowadziło politykę przynajmniej trzech dni w biurze.
"Można by pomyśleć, że wiodąca na świecie firma internetowa już dawno rozwiązała ten problem"
Powiedział anonimowy informator
Rzeczniczka koncernu w oświadczeniu przesłanym do agencji prasowej poinformowała, że "Google miało problemy z Wi-Fi w Bay View" lecz koncern "dokonał wielu usprawnień, by zaadresować owe problemy" i Google ma nadzieje rozwiązać tę kwestię w nadchodzących tygodniach.
Więcej na temat Google: