Współtwórca Apple'a uczy polską młodzież. W szkole pojawił się nowy przedmiot
Ministerstwo Edukacji i Nauki opublikowało pierwszą lekcję online z nowego przedmiotu. Rady uczniom udzielił nie kto inny, jak Steve Wozniak, współzałożyciel Apple’a. Czego dowiedzieli się uczniowie?
Jak zachęcić młodych ludzi do zainteresowania się tematyką rozwijania przedsiębiorstw czy biznesów? Odpowiedzią na to pytanie jest nowy przedmiot, wprowadzony w tym roku w polskich szkołach, o nazwie biznes i zarządzanie. W ramach inauguracji lekcji udzielił Steve Wozniak, współzałożyciel Apple’a.
Steve Wozniak dla polskiej młodzieży
Wozniak, określony przez Ministerstwo Edukacji i Nauki jako znakomity menedżer, przedsiębiorca i mentor, podzielił się swoimi spostrzeżeniami na temat prowadzenia biznesu oraz rozwoju kluczowych umiejętności z uczniami.
Podkreślił, że sukces startupu zależy od połączenia trzech elementów: pasji do biznesu, umiejętności marketingowych i zdolności do rozwiązywania problemów:
Kiedy masz pomysł na biznes, musisz znaleźć ludzi, którzy będą chcieli to z Tobą zrealizować, aby odnieść sukces. Nie jest to możliwe do osiągnięcia samodzielnie. Aby startup osiągnął sukces, potrzebujesz trzech elementów, a rzadko kiedy wszystkie trzy posiada jedna osoba - czasami jest to dwóch, czasami trzech: pasja do biznesu, umiejętności marketingowe, myślenie problemowe. Te trzy dziedziny - biznes, marketing i inżynieria - muszą ścisłe ze sobą współpracować od samego początku
- przekazał uczniom.
Justyna Orłowska, jedna z inicjatorek wprowadzenia tego przedmiotu do szkół, podkreśliła, że jego celem jest rozwijanie kluczowych kompetencji uczniów oraz przygotowanie ich do zakładania firm, zarządzania projektami i rozwijania swoich umiejętności.
Wystąpienie Steve’a Wozniaka można obejrzeć na platformie YouTube:
Jeżeli interesują was tematy szkolne, to sprawdźcie te teksty na Spider's Web:
Start nowego przedmiotu: biznes i zarządzanie
Od roku szkolnego 2023/2024 "Biznes i Zarządzanie" zastąpiło dotychczasowy przedmiot z zakresu przedsiębiorczości. Nowością jest to, że uczniowie mają możliwość rozszerzenia tego przedmiotu. Szacuje się, że zmierzy się z nim 532 tys. uczniów.
Lekcje mają na celu rozwijanie umiejętności współpracy, komunikacji, kreatywności oraz podejścia innowacyjnego w kontekście wyzwań zarówno gospodarczych, jak i społecznych. Metody nauczania mają obejmować projekty zespołowe, studia przypadków biznesowych, symulacje biznesowe, wizyty u przedsiębiorców oraz elementy grywalizacji.