Poczta Polska ma nową aplikację. Na pewno będziesz z niej korzystać
Nie lubię żartować z Poczty Polskiej, bo zawsze miałem do czynienia z miłymi listonoszami, a gdyby policzyć opóźnienia i problemy z dostawami, to więcej raczej byłoby po stronie firm kurierskich. Kiedy jednak zobaczyłem, że dopiero teraz pojawiła się stosowna aplikacja do monitorowania przesyłek, skapitulowałem.
Zawsze można powiedzieć „lepiej późno niż wcale”, więc... tego się trzymajmy. Aplikacja do obsługi przesyłek kurierskich realizowanych przez Pocztę Polską już jest. Pocztex Mobile pozwala monitorować przesyłki przypisane do numeru telefonu. Chodzi zarówno o te, które samemu się wysłało, jak i te, które mają do nas przyjść.
Poczta Polska chce być jak najbliżej swoich klientów, a większość z nich korzysta z urządzeń mobilnych. Uruchomienie aplikacji Pocztex Mobile to kolejne ułatwienie dla osób korzystających z usług Poczty Polskiej. Kompleksowo rozwijamy i unowocześniamy usługi kurierskie: modyfikujemy ofertę produktową, podnosimy standardy obsługi oraz wdrażamy nowe rozwiązania technologiczne i logistyczne. Teraz dajemy klientom aplikację, dzięki której mogą zarządzać wszystkimi swoimi przesyłkami kurierskimi, obsługiwanymi przez Pocztę Polską. Będziemy ją sukcesywnie rozwijać o nowe funkcjonalności. W ten sposób przeniesiemy usługi pocztowe na urządzenia mobilne, z których korzystamy każdego dnia
- mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej.
Pocztex Mobile umożliwia także wyszukiwanie kodów pocztowych, placówek pocztowych, punktów partnerskich oraz automatów paczkowych Pocztex Automat, w których można odebrać i nadać przesyłki na terenie całego kraju. Aplikacja pozwala również na automatyczne uruchomienie nawigacji kierujących do tych miejsc.
Sama aplikacja prezentuje się schludnie. Jest prosta w obsłudze, logiczna, ale nie ma w niej efektu „wow”. Co więcej, brakuje podstawowych opcji, jak możliwości nadania przesyłki. Poczta Polska zdaje sobie z tego sprawę i zapowiada, że będzie to jedna z tych funkcji, które będą „systematycznie dodawane”. Cóż, raczej powinno to śmigać już na starcie.
Nie wyobrażam sobie, by nie pojawiła się opcja znana z InPostu, czyli możliwości nadawania przesyłek bez konieczności drukowania etykiet
To w Poczcie Polskiej już poniekąd działa, ale tylko w przypadkach nadawania w placówkach pocztowych i ich filiach oraz w punktach partnerskich (sklepy Żabka, ABC, Lewiatan, Groszek, Arhelan, Delikatesy Centrum). Oby za sprawą aplikacji działało to także w przypadku automatów – byłby to powód, by chociaż rozważyć skorzystanie z tych maszyn, a nie konkurencji.
Na Spider's Web piszemy o automatach paczkowych:
Na plus zaliczyć możemy to, że taka aplikacja w końcu powstała. Na minus, że na dzień dobry brakuje jej oczywistych funkcji, jak możliwość nadania przesyłki. Dla kogoś, kto regularnie odbiera i nadaje paczki korzystając z usług Poczty Polskiej program będzie sporym ułatwieniem, dla reszty – niestety dalej powodem do szyderki.