Jak anulować zakup na Allegro? Poradnik + instrukcja
Nie taki kolor poszewki na poduszkę? A może znalazłeś świeczki zapachowe w niższej cenie u innego sprzedawcy? Na takie i inne ewentualności Allegro oferuje nie tylko możliwość zwrotów, ale i anulowanie zamówienia, zanim jeszcze wyruszy w drogę. Wyjaśniamy jak to zrobić oraz z jakimi ograniczeniami wiąże się anulowanie zakupu na Allegro.
Kiedy w sklepie dojdziemy do wniosku, że kupowany przez nas produkt jest za drogi, został kupiony omyłkowo lub nie spełnia naszych oczekiwań, wystarczy zgłosić się z nim do punktu biura obsługi klienta, by zwrócić go i otrzymać pieniądze.
W przypadku Allegro oprócz zwrotów klienci mają jeszcze jedną opcję: anulowanie zakupu, która pozwala na cofnięcie zakupu, zanim ten do ciebie dotrze. W tym artykule wyjaśniamy, jak anulować zakup na Allegro oraz jakie są ograniczenia anulowania zakupów.
Wszystko, co musisz wiedzieć o anulowaniu zakupów na Allegro:
Których zakupów nie możesz anulować?
Ze względu na aspekty logistyczne, ale i regulacje prawne, w pewnych sytuacjach anulowanie zakupu na Allegro jest niemożliwe:
- firma, od której kupiłeś produkt(y) już zaczęła przetwarzać zamówienie - zmieniło ono status z "Opłacone" lub otrzymało już numer przesyłki
- w zamówieniu wybrałeś dostawę na adres e-mail
- twój zakup pochodzi z jednej z kategorii, w których Allegro nie anuluje zamówień: Audiobooki, Ebooki, Gry online, Karty Podarunkowe, Kody, Leki, Produkty inwestycyjne
Warto pamiętać, że na anulowanie zakupu Allegro daje jedynie trzy dni od momentu zakupu. Jeżeli minie ten czas - nawet jeżeli zakup spełnia wszystkie pozostałe kryteria - anulowanie będzie niemożliwe.
Jak anulować zakup na Allegro? Instrukcja krok po kroku
- Kliknij strzałkę obok imienia właściciela konta w prawym górnym rogu ekranu
- Z menu wybierz "Moje zakupy"
- Przejedź w dół, aż zobaczysz zamówienie, które chcesz anulować i kliknij "Szczegóły zakupu"
- Przejedź w dół i z opcji wybierz "Anuluj zakup"
- Wybierz powód anulowania zamówienia i ponownie kliknij "Anuluj zakup"
Powód, jaki wybierzesz, nie ma wpływu na anulowanie zamówienia. Ścieżka do anulowania zakupu w aplikacji mobilnej jest identyczna - wystarczy rozpocząć od dotknięcia "Moje Allegro" w prawym dolnym rogu ekranu.
Jeśli zrezygnujesz z zakupu, który już opłaciłeś, sprzedający ma obowiązek zwrócić ci pieniądze na kartę lub konto, z którego dokonałeś płatności, w terminie dwóch dni roboczych.
Jeśli anulowałeś zakup na Allegro, a sprzedającemu udało się wysłać już towar, w celu otrzymania pieniędzy będziesz musiał dokonać jego zwrotu.
Jak anulować zakup na Allegro, który jest w realizacji?
Jak już wspominaliśmy, technicznie zakupy na Allegro da się anulować jedynie w przypadku gdy nadal ma ono status "Opłacone" i sprzedający nie podjął się jego realizacji. Praktycznie często sprzedający idą na rękę kupującym, którzy skontaktują się z nimi i wyjaśnią zaistniałą sytuację.
W przypadku bezpośredniego kontaktu ze sprzedającym w celu anulowania zamówienia liczy się czas, tak więc radzimy, by nie używać opcji "Zapytaj o zakup" - znacznie efektywniej będzie zadzwonić do sprzedającego. By uzyskać numer telefonu (i inne informacje kontaktowe) do użytkownika, od którego zakupiłeś produkt na stronie "Szczegóły zakupu" kliknij jego nazwę użytkownika.
Automatyczne anulowanie nieopłaconych zakupów na Allegro
W przypadku zakupów, które zatwierdziłeś, ale nie opłaciłeś (np. odrzucona karta debetowa, przerwanie przetwarzanie operacji w banku), po pewnym czasie Allegro samo anuluje zakupy:
- po 7 dniach - w przypadku opcji kup teraz
- po 14 dniach - w przypadku opcji kup teraz i płatności z góry przelewem tradycyjnym
- nie wcześniej niż po 30 dniach - w przypadku zakupów dokonanych na drodze licytacji
O automatycznym anulowaniu zamówienia Allegro poinformuje cię poprzez wiadomość email.
Pierwsze kroki na Allegro? Te poradniki mogą cię zainteresować: