REKLAMA

Dramat posiadaczy iPadów: naprawili jedno, zepsuli drugie. Ludzie wkurzeni, a Apple „pracuje nad rozwiązaniem”

iPad to jedna z najlepszych rzeczy do rysowania, szczególnie z Apple Pencil. Ale co, jeżeli zdecydujecie się wymienić ekran w waszym tablecie? Wtedy macie problem. Jeden: bo wydaliście worek gotówki na to. A drugi: bo wasz premium rysik nie będzie działał odpowiednio.

Dramat posiadaczy iPadów: naprawili jedno, zepsuli drugie. Ludzie wkurzeni, a Apple „pracuje nad rozwiązaniem”
REKLAMA

Połączenie iPada i rysika Apple Pencil (1 lub 2 gen.) to jedna z najlepszych rzeczy, którą możecie sobie sprawić do rysowania. Albo do robienia notatek "nie na klawiaturze laptopa".

REKLAMA

Problem pojawia się w momencie, w którym ktoś zacznie grzebać z ekranem tabletu. Np. jeżeli zbiliście go. Jeśli wtedy zdecydowaliście się na nieoficjalną wymianę poza siecią serwisów Apple'a - bo nie jesteście bogaczami, a ekran to ekran - to możecie mieć problem z rysowaniem. Albo rysowaniem po prostej linii.

Wymieniony ekran w iPadzie = problemy z rysowaniem

Jak donosi serwis ArsTechnica, problem dotyczy ekranów w nowszych modelach iPadów, które wymagają naprawy.

Raporty z serwisów oraz od użytkowników sugerują, że nieoryginalne ekrany Apple powodują, że Apple Pencil nie jest w stanie rysować prostych linii, tylko takie… wężykowate. Ot, nie są proste, jak powinny być.

Według dyrektora brytyjskiej firmy, naprawiającej sprzęty Apple'a, iCorrect, Ricky'ego Panesara, wymienione ekrany w niektórych modelach iPad Pro nie pozwalają już Apple Pencilowi rysować prostych linii ze względu na ograniczenie wynikające z układu pamięci.

W nowszych wersjach iPada odkryliśmy, że po założeniu nowego ekranu, nawet jeśli pochodzi on z innego iPada, rysowanie rysikiem nie działa idealnie - powiedział Forbesowi ekspert ds. napraw Ricky Panesar, założyciel iCorrect.co.uk - Te mają układ pamięci, który znajduje się na ekranie i jest zaprogramowany tak, aby umożliwić działanie Pencil tylko wtedy, gdy ekran jest podłączony do oryginalnej płytki logicznej.

W rezultacie serwisy niezwiązane z Apple teraz muszą bezpośrednio pozyskiwać elementy zamienne od Apple'a. To wiąże się z wyższymi kosztami dla konsumentów i jest mniej przyjazne dla środowiska. Ten problem może nie ograniczać się tylko do linii Pro, ponieważ wpis na Reddicie wskazuje na podobne problemy na ekranie iPad mini. I to nawet wygląda jeszcze gorzej.

REKLAMA

To może być bug. Oby

Pamiętacie, co się działo w przypadku iPhone’ów 13 w 2021 roku? Osoby naprawiające telefony odkryły, że pomimo użycia oryginalnego ekranu Apple i starannego przeniesienia modułu Face ID, ale niezsynchronizowanego za pomocą softu Apple, funkcja Face ID przestawała działać na urządzeniu.

Apple powiadomił, że "pracuje nad rozwiązaniem tej sytuacji". Ale czy rozwiązanie polegało na usunięciu buga, czy zmienieniu ich oficjalnego rozwiązania - nikt za bardzo nie wie w tym momencie.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA