REKLAMA

Namówił ją na zainstalowanie aplikacji. Tak Polka straciła 120 tys. zł

Pewna starsza kobieta dała się namówić na zainstalowanie aplikacji na smartfona. Jednak jak się później okazało, było to oprogramowanie, które sprawiło, że Polka straciła 120 tys. zł.

11.07.2023 14.46
Oszustwa telefoniczne z użyciem generatora głosu
REKLAMA

Przykładów oszustw na "zdalny pulpit" niestety nie brakuje. Mimo licznych apeli ze strony mediów i policji, Polacy wciąż tracą pieniądze. Tym razem starsza kobieta straciła ogrom gotówki, bo chciała się wzbogacić na akcjach giełdowych. Jednak aplikacja, którą zainstalowała, wcale nie była platformą do zarządzania akcjami, tylko kluczem do umożliwienia wyczyszczenia konta przez oszustów.

REKLAMA

Zainstalowała aplikację z nieznanego źródła. Ta decyzja kosztowała ją 120 tys. zł

Na komendę policji zgłosiła się 64-letnia kobieta, która padła ofiarą internetowych oszustów. Mieszkanka Trzebnicy chciała się wzbogacić i na jednym z portali społecznościowych zauważyła atrakcyjną ofertę kupna akcji giełdowych. Jednak za ogłoszeniem stali oszuści, którzy czyhali tylko na nieuważnych - kobieta podała dane kontaktowe, w tym m.in. imię, nazwisko, numer telefonu oraz e-mail. 

Na maila niemalże od razu została wysłana wiadomość, a w treści nie zabrakło linka, który miał prowadzić do konta. Czujna osoba już w tym momencie zdałaby sobie sprawę, że coś jest tu nie tak, bo rejestrowanie się do platform internetowych wygląda zupełnie inaczej. Na tym etapie środki kobiety były jeszcze bezpieczne i dopiero później doszło do finansowej katastrofy.

REKLAMA

Skontaktował się z nią bowiem mężczyzna podający się za brokera, czyli pośrednika transakcji na giełdzie. Ta sama osoba na jednym z komunikatorów internetowych wysłała link do „specjalnej aplikacji do obsługi platformy”, który był niczym innym jak programem do zdalnego pulpitu smartfona. Dzięki temu oszuści mogli podejrzeć wszystko, co ma na smartfonie - także dane do logowania do bankowości mobilnej. Dodatkowo przestępcy zażądali wpłaty 1000 zł na wskazane konto.

Kontakt kobiety z oszustami się urwał i dopiero po trzech dniach zorientowała się, że z konta znikło ok. 120 tys. zł. To ogromna kwota, do której utraty doprowadziła instalacja nieznanej aplikacji od nieznajomego mężczyzny. Dlatego tak ważne jest uświadamianie osób, które nie do końca rozumieją „internetową rzeczywistość”, szczególnie dzieci i starszych. Bo nawet jedna aplikacja może sprowadzić wiele problemów.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA