Nadchodzi Layers of Fear 2023. Polska gra twórców The Medium trafi też na komputery Apple
Dosłownie niebawem już zadebiutuje nowa-stara produkcja polskiego studia Bloober Team, czyli Layers of Fear (2023). Do premiery pozostaje niespełna miesiąc, a twórcy pochwalili się nowym trailerem, który równocześnie zapowiedział, że gra trafi nie tylko na pecety z Windowsem, ale także na komputery Apple.
Bloober Team to krakowskie studio zajmujące się tworzeniem gier komputerowych, znane przede wszystkim z horrorów - m.in. The Medium z 2021 roku.
Producent jednak się nie zatrzymuje i w planach jest wydanie kolejnej produkcji, która wykorzysta dobra, jakie serwuje nam silnik Unreal Engine 5 stworzony przez Epic Games.
Nadchodzi premiera Layers of Fear (2023). Także na komputerach Apple
Stosunkowo niedawno Epic Games pochwalił się nowościami, jakie oferuje najnowsza wersja silnika Unreal Engine 5.2. Jedną z nich jest natywne wsparcie autorskich procesorów Apple Silicon opartych na architekturze ARM. A implementacja takiej funkcji sprawia, że gry nie muszą być tłumaczone z x86 na ARM przy pomocy warstwy kompatybilności, co pozwala na uzyskanie jeszcze lepszej wydajności na czipach Apple.
I jak widać, studio Bloober Team nie próżnowało, ponieważ remake popularnego Layers of Fear z 2016 roku został stworzony dzięki najnowszemu silnikowi Unreal Engine 5. A zastosowanie takiego rozwiązania najwyraźniej umożliwiło polskiemu producentowi gier opracowanie wersji stworzonej z myślą o komputerach Apple, która będzie korzystała z technologii Metal.
Bo tak, Layers of Fear (2023) zadebiutuje zarówno na system Windows, jak i macOS - jest to zatem ogromny ukłon w stronę posiadaczy sprzętu sygnowanego nadgryzionym jabłkiem, którzy mogą wykorzystać swój komputer/laptop także do rozgrywki. W wersji na Windowsa nie zabraknie obsługi wyświetlaczy 4K, HDR oraz technologii ray tracing - zapowiada się na pięknie wyglądającą, nowoczesną grę.
Premiera tytułu odbędzie się już 15 czerwca tego roku, a więc już za niespełna miesiąc, choć nie tylko na komputery, ale także konsole PlayStation 5 i Xbox Series X|S. Dobrze jest widzieć, że twórcy gier chcą dostosować się do posiadaczy maków. Podobny ruch wykonał producent Resident Evil Village, który zaimplementował natywne wsparcie czipów Apple'a.