Granie na Macu w końcu będzie miało sens. Unreal Engine ze wsparciem procesorów Apple
Epic Games pochwaliło się światu swoją najnowszą wersją silnika Unreal Engine oznaczoną numerem 5.2. Jak się okazuje, jedną ze zmian, jakie wprowadza nowe wydanie, jest... wsparcie procesorów Apple. Granie na Macu wreszcie zyska więcej sensu.
Unreal Engine to twór firmy Epic Games, która zyskała na rozpoznawalności m.in. dzięki Fortnite. Wykorzystuje się go m.in do tworzenia gier (ale także aplikacji i scenografii), a wprowadzenie obsługi komputerów Mac jest co najmniej ciekawe. Z jednego względu - granie na tej platformie od zawsze budziło kontrowersje - sprzęt z Windowsem oraz konsole w takich zadaniach radzą sobie zdecydowanie lepiej.
Granie na Macu? Unreal Engine ze wsparciem procesorów Apple
Świeżo wydana wersja Unreal Engine 5.2 pierwszy raz w historii oferuje obsługę procesorów Apple, dzięki czemu układy zaprojektowane przez giganta z Cupertino mogą w pełni zostać wykorzystane przez silnik. Dotychczas obsługa była możliwa poprzez warstwy kompatybilności, lecz to już oficjalny koniec potrzeby wykorzystywania tego typu rozwiązań.
Taka zmiana może mieć całkiem duży wpływ na branżę gier, ponieważ twórcy nowych tytułów, którzy wykorzystają silnik Unreal Engine 5.2, będą mogli optymalizować swoje produkcje pod układy Apple M1, M2 (M2 Pro, M2 Max itd.) oraz ich nowe generacje. Taka forma obsługi jest równoznaczna z lepszą wydajnością w grach, ponieważ warstwa kompatybilności nie musi tłumaczyć architektury x86 na ARM.
Wiele nadchodzących gier, m.in. kolejna część Wiedźmina, ma bazować na Unreal Engine, a więc niewykluczone, że tytuł również będzie obsługiwany przez komputery Apple. Z kolei inni producenci gier, m.in. Capcom, nie omijają szerokim łukiem sprzętów z jabłkiem - przykładowo niedawno wydany Resident Evil Village również otrzymał wersję na Maca.
Taki ruch może skłonić studia do tworzenia kolejnych gier na komputery z macOS. I choć na Fortnite'a na Macu raczej nie możemy liczyć, bo spór Epic Games i Apple wciąż trwa, to dzięki Unreal Engine 5.2 jest szansa na sprawienie, że apple'owego świat gamingu wyjdzie poza proste gry z Apple Arcade.