REKLAMA

PlayStation VR2: Odpowiadamy na wasze pytania. Gogle Sony bez tajemnic

Zebraliśmy je w jednym miejscu i metodycznie się z nimi rozprawiamy. Wasze pytania dotyczące PSVR2 nie pozostaną bez odpowiedzi. Nareszcie możemy opowiedzieć wam o tych goglach wszystko, nie pomijając żadnych detali.

PlayStation VR2
REKLAMA

Kurtyna opada, koniec tajemnic. Prasowe embargo dotyczące PlayStation VR2 straciło ważność. Oznacza to, że nareszcie możemy opowiedzieć wam o tych goglach wszystko i odpowiedzieć na każde pytanie. Jednocześnie zachęcamy do przeczytania naszej recenzji tego sprzętu VR od Playstation, a także recenzji najważniejszej gry VR na premierę: Horizon Call of the Mountain.

Jeśli macie dodatkowe pytania dotyczące gogli VR Sony, zadawajcie je w komentarzach. Z chęcią odpowiemy na wszystkie.

REKLAMA

Tomek: Czy jest możliwość grania w PSVR2 w FIFA? I czy jest sens?

Odpowiedź: Możliwość jak najbardziej jest, tylko właśnie tego sensu trochę brak. Gdy zakładamy PSVR2 i uruchamiamy typową "płaską" grę, wyświetla się ona w formie dwuwymiarowego okna na czarnym tle. Trochę taki "tryb kinowy", w którym możemy oglądać również YouTube oraz inne aplikacje VoD. Rozmiar tego okna można regulować przy pomocy suwaka ustawień.

Problem polega na tym, że FIFA - czy jakakolwiek inna klasyczna gra - nic na tej operacji nie zyskuje. Wiele natomiast traci. Nie jest tak ostra jak wyświetlana na ekranie telewizora. Z kolei oczy użytkownika bardziej się męczą.

 class="wp-image-3332357"

Robert: Czy PSVR2 będzie obsługiwało filmy VR 180 3D lub filmy VR 360 z YouTube, jak to miało miejsce w PSVR1?

Odpowiedź: Na ten moment PSVR2 nie obsługuje filmów 360/180 stopni w formie natywnej nawigacji przy pomocy ruchów głowy i rozglądania się. Odtwarzając takie filmy w aplikacji YouTube widz może ruszać kamerą przy pomocy strzałek kierunkowych na padzie.

Warto dodać, że na ten moment PS5/PSVR2 nie otrzymał od Sony żadnego odtwarzacza multimedialnego stworzonego z myślą o wideo 360 stopni.

Marcin: Czy warto kupić PSVR2 gdy ma się mniejszy pokój? Czy we wszystkie gry można grac na siedząco jak i na stojąco?

Odpowiedź: PlayStation VR2 oferuje trzy domyślne tryby gry: siedzący, stojący oraz stojący przestrzenny. Ten ostatni wymaga przestrzeni wynoszącej minimum dwa metry kwadratowe. To minimalna powierzchnia strefy rozgrywki, którą potem będą wykorzystywać gry. Nie może więc być w niej żadnych mebli ani przeszkód.

Tryb stojący przestrzenny to jedyny, który posiada wymóg dotyczący metrażu. Tryb stojący oraz siedzący nie musi mieć podobnej przestrzeni. Oznacza to, że PSVR2 zadziała na małych przestrzeniach i w małych pokojach, ale w trybie stojącym i siedzącym. Wciąż jednak musimy mieć na tyle miejsca, by swobodnie machać rękoma, wyciągać je na boki czy schylać się.

 class="wp-image-3332360"

Tomek: Jak się gra na okularach korekcyjnych?

Odpowiedź: Odczuwalnie lepiej niż na pierwszym PSVR. Tam z jakiegoś powodu okulary lubiły mi mocno parować, podobnie jak soczewki. W przypadku PSVR2 cyrkulacja powietrza zdaje się być lepsza, bo nie zachodzi zjawisko parowania szkieł.

Same okulary bez problemu mieszczą się do gogli, nie trzeba ich zdejmować i zamieniać na soczewki. Sprawdziłem to na własnym przykładzie, mam dosyć spore oprawki.

Piotr Grabiec: Czy w sofcie jest automat wykrywający optymalne rozstawienie oczu, czy trzeba to ogarnąć samemu na czuja?

Odpowiedź: PSVR2 oferuje systemowe narzędzie, które pomaga wyregulować położenie soczewek w oparciu o rozstaw oczu. Gogle wykorzystują do tego technologię śledzenia gałek ocznych. Użytkownik z założonymi goglami widzi swoje oczy oraz widzi soczewki, mogąc swobodnie regulować suwakiem, aż znajdzie optymalne ustawienie.

Zakres regulacji soczewek jest płynny, co umożliwia regulację z dokładnością co do milimetra. Świetna sprawa, biorąc pod uwagę, że np. w takim Oculus Queście regulacja odbywa się w trzystopniowym systemie skokowym.

 class="wp-image-3332318"

fytysyty: Jak długo da się wytrzymać w czasie jednej sesji? Jak wygląda dzielenie z innymi użytkownikami? Czy trzeba w tym stać jak się gra? Czy można się oprzeć na kanapie?

Odpowiedź: W goglach PSVR2 wytrzymuję znacznie dłużej niż z pierwszymi PSVR. To efekt lepszej cyrkulacji powietrza, przez co soczewki nie parują, co potrafiło drastycznie psuć frajdę z zabawy. Grając w Horizon Call of the Mountain bez problemów rozgrywałem sesje po 2 godziny. Najdłuższa trwała 2 godziny i 30 minut. Po niej odczuwałem zmęczenie, ale rąk, na skutek wymachiwania kontrolerami.

Dzielenie się z innymi użytkownikami od strony systemu wygląda dokładnie tak samo, jak na "płaskich" grach: wystarczy zalogować się na inne konto PSN i można grać z własnym stanem zapisu. Jeśli chodzi o samo hardware, to gogle PSVR2 stykają się z ciałem użytkownika przy pomocy ogumionych, elastycznych elementów. Ze względów higienicznych warto je spryskać środkiem dezynfekującym i przetrzeć ściereczką.

Nie trzeba stać, PSVR2 działa w trzech trybach: stojącym dynamicznym, stojącym statycznym oraz siedzącym.

miku miku: Czy jest jak w pierwszej wersji, że konsola jest włączona i gogle są podłączone i nie trzeba mieć telewizora podłączonego do konsoli? Czy gry z poprzednika są kompatybilne z nowymi goglami?

Odpowiedź: Do działania PSVR2 nie potrzeba telewizora. Niezbędna jest wyłącznie konsola PS5, do której podłączamy gogle przy pomocy kabla USB-C. Jeśli ta sama konsola jest podłączona do telewizora (co najczęściej ma miejsce) to na ekranie tegoż TV wyświetla się obraz z gry VR.

Niestety, gry z pierwszego PSVR NIE SĄ kompatybilne z PSVR2, nad czym bardzo boleję i co podkreślamy w naszej recenzji.

 class="wp-image-3332327"

Mako: Jaka waga tych kontrolerów?

Odpowiedź: Waga jednego kontrolera PlayStation VR2 Sense to 166 gramów. Tak uważa moja waga kuchenna. Świetny wynik, pad jest bardzo lekki. Na jednym ładowaniu działa około 7-8 godzin, co nie jest przesadnie dobrym wynikiem, ale nie jest też wynikiem fatalnym. Pady ładujemy przy pomocy kabla USB-C.

REKLAMA

Zbigniew Szymanski: Ciekawi mnie jak prezentuje się tryb kinowy? I czy jest lepszy niż ten w psvr 1?

Odpowiedź: Tryb kinowy działa dokładnie tak samo jak w pierwszym PSVR. Na plus zmienia się tylko jakość wyświetlanego materiału w oknie, co wynika z wyższej rozdzielczości, lepszych barw, lepszej czerni panelu OLED w goglach. Suwak wielkości okna pozwala na większy zakres regulacji, co zapewne wynika z większego pola widzenia (o 10 stopni) w nowych goglach.

Niestety, na premierę PSVR2 nie dostało żadnego dedykowanego odtwarzacza multimedialnego dla treści VR.

Macie więcej pytań dotyczących PlayStation VR2? Zadawajcie je w komentarzach pod tym tekstem!

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA