Infoshare 2022. Te kwoty mogą powalić: polska agencja zdradza, ile zarabiają youtuberzy

Patronat medialny

Nawet nie w dziesiątkach, a w setkach tysięcy można liczyć zarobki niektórych twórców internetowych z samych reklam Google’a na YouTube. - To już nie jest epoka influencerów. Mamy do czynienia z czymś więcej: z ekonomią twórców - mówi Kamil Bolek, członek zarządu agencji LTTM.

Ile zarabiają youtuberzy?

O influencerach jest nieustannie tylko coraz głośniej i głośniej. Ten rozgłos doprowadził do tego, że branży zaczęły się przyglądać poważne instytucje. Kika dni temu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował rekomendacje dla influencerów dotyczące reklam na ich profilach społecznościowych. Do oktagonów w galach freak fightowych wchodzą już postaci spoza świata influencingu i w ogóle spoza środowiska twórców internetowych, takie jak Jaś Kapela czy Maja Staśko. Niedziwne, że temat ten przyciąga tak ogromne zainteresowanie.

I nie inaczej było podczas wystąpienia Kamila Bolka z LTTM na trwającym właśnie Infoshare 2022. LTTM przedstawia się jako "największa lokalna sieć partnerska YouTube w Europie", której podopieczni wykręcają miesięcznie średnio ok. 996 milionów odsłon miesięcznie. Niemal miliard! Agencja ta ma więc doskonałe dane do szkicowani obrazu rynku influencerskiego. I Bolek się częścią tych danych podzielił.

Ile zarabiają youtuberzy w Polsce?

Pokazał ciekawe dane dotyczące zarobków najlepszych youtuberów w kraju. Na przykład te dotyczące RPM-ów, czyli, mówiąc nie po marketingowemu, zysków z tysiąca wyświetleń danej reklamy na YouTube.

Największy RPM - 5,54 za tysiąc wyświetleń - osiągają twórczynie i twórcy w branży beauty. Jeśli więc taka osoba uzyska 100 tys. wyświetleń, to zarobi 554 zł, a przy milionie wyświetleń będzie to 5540 zł. "Najtaniej" jest w tematyce rozrywkowej. Tu RPM wynosi ledwie 2,19, a więc przy 100 tys. wyświetleń twórca zarobi 219 zł, a przy milionie 2190 zł.

 class="wp-image-2486046"
Zarobki youtuberów. Wystąpienie Kamila Bolka z LTTM na Infoshare 2022, fot. Jakub Wątor

Nie robi to wrażenia? Brzmi jak marne kwoty, za które trzeba się narobić i jeszcze wywalczyć uwagę i czas widzów? To pomyślcie o skali. Twórca nie wrzuca przecież jednego filmiku na miesiąc. Za nim ciągnie się tak długi ogon stworzonych filmów, jak długo działa już na YouTube. I te starsze filmy też wyświetlają reklamy Google i zarabiają. Patrząc z tej perspektywy, kwoty mogą się okazać dużo wyższe. Udowodnił to Kamil Bolek, pokazując poniższe dane po raz pierwszy publicznie.

Pokazał bowiem także konkretne miesięczne zarobki najlepszych twórców ze stajni LTTM. 186 198 zł 52 grosze - tyle w jednym miesiącu z samych tylko reklam Google na YouTube zarobił rekordzista z agencji LTTM. Drugi i trzeci twórca w LTTM w miesiąc byli w stanie zarobić z reklam po niemal 116 tys. zł, a czwarty 88,5 tys. zł.

Czy teraz robi wrażenie już dużo bardziej? - Chodzi tylko i wyłącznie o reklamy Google, nie wliczaliśmy tu żadnych partnerstw czy innych współprac komercyjnych - wyjaśnia Bolek. A współprace, partnerstwa i działania na innych platformach (szczególnie na Instagramie) to kolejne kontrakty opiewające na pięcio- lub sześciocyfrowe kwoty.

Kamil Bolek oczywiście nie podał, którzy influencerzy zarabiają tak ogromne pieniądze z samych reklam Google’a na YouTube. Można jednak spojrzeć na listę twórców tej agencji i wychwycić tych topowych. Pod banderą LTTM działają m.in. włodarz federacji Fame MMA Boxdel, Izak, Lil Masti, Marcin Dubiel (ex-Team X) oraz różne influencerki lifestyle’owe, których w większości nie rozróżniam, więc nie wskażę konkretnych pseudonimów.

Ciekawe jest także to, co Bolek powiedział o zapraszaniu influencerów na takie wydarzenia jak Infoshare 2022: - Mówię takiemu influencerowi: "przyjedź, poopowiadasz coś ze sceny, poznasz ludzi, tam jest twój target, twoi klienci". Co odpowiada? "Po co mam tam jechać? Ja już mam wystarczająco dużo dealów reklamowych" - cytował Bolek. I to widać bardzo dobrze choćby na przeznaczonych stricte dla influencerów imprezach takich jak SeeBloggers czy Influencers Live Wrocław. Tam influencerów, owszem, jest wielu, ale zwykle i tak brakuje tych największych.

 class="wp-image-2486049"
Zarobki youtuberów. Wystąpienie Kamila Bolka z LTTM na Infoshare 2022, fot. Jakub Wątor

Infoshare 2022. Spider’s Web patronem święta branży technologicznej

Pierwszego dnia imprezy kolejka do wejścia (za darmo może na targi wejść każdy) kręciła się niczym serpentyny, których wystrzałem można było świętować początek imprezy. A w samych halach targowych: dziesiątki, a może i setki stoisk firmowych oraz sześć scen tematycznych, na których przez dwa dni non stop trwają panele i wystąpienia.

Jednym z nich będzie panel dotyczący cyberbezpieczeństwa, który poprowadzi redaktor Spider’s Web Jakub Wątor. W piątek, 7 października, o godz. 15:05 jego gośćmi na panelu będą: Krzysztof Klimczak, prezes firmy Authologic zajmującej się metodami weryfikacji tożsamości, Michał Wroczyński, szef Samurai.Labs dbającego o bezpieczeństwo najmłodszych w sieci oraz Łukasz Leśniewski z firmy Nigriv Hub chroniąca inne przedsiębiorstwa przed cyberprzestępcami.

Spider’s Web jest patronem medialnym Infoshare 2022. Cały program imprezy znajduje się na oficjalnej stronie Infoshare.

 class="wp-image-2486052"
Infoshare 2022 - patroni medialni

Zdjęcie główne: PixieMe / Shutterstock

Patronat medialny
Najnowsze