REKLAMA

Technologia jak w Japonii. Pierwszy w Polsce automatyczny parking rowerowy stanął w Warszawie

Będąc w Warszawie będzie można poczuć się jak w Hiszpanii, Szwajcarii czy Singapurze. To za sprawą automatycznego parkingu rowerowego, który w stolicy pojawił się jako pierwszy w naszym kraju. Rozwiązanie popularne za granicą zaczyna być dostępne także w Polsce.

Automatyczny parking rowerowy stanął w Norblinie w Warszawie
REKLAMA

Pierwszy autonomiczny parking rowerowy stanął w warszawskiej Fabryce Norblina. Obsługa jest prosta. Rower stawia się tyłem do platformy. Następnie na klawiaturze urządzenia wpisuje się własny numer telefonu, a w aplikacji Fabryki Norblina korzysta z opcji "Parking rowerowy". Potem wystarczy wklepać kod PIN z aplikacji i schować rower do boksu.

REKLAMA

Automatyczny parking rowerowy w Norblinie na razie jest za darmo

Jeszcze prostszy jest odbiór. Rower wyjedzie z automatycznego parkingu po wpisaniu numeru telefonu. Na ekranie mechanizmu trzeba jeszcze potwierdzić, że kapsuła jest pusta i można ruszać w drogę.

Automatyczny parking rowerowy działa całodobowo, a zmieści się w nim 96 rowerów. Zlokalizowany jest od strony ul. Prostej, pomiędzy dwoma zabytkowymi budynkami: Halą Odlewni i dawnym Laboratorium Metaloznawczym, w którym dziś działa klub muzyczny Piano Bar. Obok niego znajduje się także samoobsługowa stacja do naprawy rowerów.

Do końca maja korzystanie z parkingu jest darmowe. Później jedna godzina kosztować będzie złotówkę. Płatności dokonywać będzie się we wspomnianej aplikacji Fabryki Norblina.

Pamiętam, jak zachwycałem się podobnymi konstrukcjami oglądając filmiki np. z Japonii

Tam automatyczne parkingi rowerowe są dużo bardziej imponujące, ale nic dziwnego - funkcjonują od bardzo dawna.

Nie da się ukryć, że automatyczny parking rowerowy w warszawskim Norblinie jest trochę chwytem marketingowym. W końcu to pierwsze takie miejsce w Polsce, wiadomo, że zrobi się głośno o lokalizacji. Mimo wszystko dobrze, że konstrukcje powstają, bo rowerowa infrastruktura jest nam potrzebna.

REKLAMA

Z drugiej strony przeciętni rowerzyści nie potrzebują aż takich bajerów. Wystarczą dobrze zaprojektowane stojaki, z czym nawet dziś jest problem i powstają "parkingi", na których blokadę zahacza się o koło, ułatwiając robotę złodziejom.

Ale może im więcej widowiskowych i efekciarskich konstrukcji, tym prędzej włodarze miast zrozumieją, że rowerzyści istnieją i mają swoje potrzeby. Te póki co bardzo często są niezrozumiane, o czym najlepiej świadczy przykład absurdalnych ścieżek rowerowych.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-07-03T18:10:25+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T16:30:24+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T16:06:16+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T15:43:02+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T15:11:01+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T14:55:43+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T13:27:46+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T10:12:38+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T08:20:05+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T07:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T06:22:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T06:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T21:13:39+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T19:07:30+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T18:41:11+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T17:48:47+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T17:15:46+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T16:31:51+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T15:52:23+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T15:04:04+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T13:48:05+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T12:07:51+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA